Louiseemretsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Emretsson - 22 juni 2013 23:57

Förväntingar av spänning, lycka och kärlek har den som har den. 

Skillnaden är väl om man är lat eller inte. förvänta oss saker kan man göra på många vis.vänta eller göra nåt åt sina förväntningar. 

Spänning folket! spännande saker händer om man ser till att dom händer. 

Sakerna alltså. 

Lycka folket! Lycka händer om man ser till att den händer. 

Ser den alltså.

Kärlek folket! Kärlek händer om kärleken händer.

Om den kommer alltså. 

Kraven folket! Kraven kommer från överallt.

Överallt är atomer alltså.

Atomer är allt. 

Du & jag.

Dom.

Vi.

Av Louise Emretsson - 22 juni 2013 22:41

jag som tänkte lösenordskydda ett inlägg men det funkade inte! Skitdrygt när man liksom vill skriva till vissa människor. fast... dom det berör får jag väl nå ut på via ett annat sätt bara. 

på tal om att tala. jag bestämde mig för ett antal veckor sen att jag skulle vara tyst i lägen då jag annars skulle sagt vad jag tyckte och tänkte, mest för att jag ville se hur jag skulle må och hur andra skulle reagera.


jag har varit så ganska länge nu. tyst. ett dåligt expriment som ingen ska testa, man sjunker in i sig själv... såå nu tänkte jag att det fick vara bra!Jag ska prata, jag ska tycka och tänka högt. Vad händer? Jag har inget att säga! Jag har inget att tycka längre. läskigt faktiskt. alltså visst, om nån frågar nåt kan jag ju säga vad jag tycker OM jag tycker nåt eller OM jag anser att jag ska lägga energi på att säga vad jag tycker... nu blir det kanske lite snurrigt för er men så är det. 


på nåt vis tappar man bort sig själv, man tappar bort sina ståndpunkter, mål, anledningar och talförmågan. det liksom känns som att allt man säger är fel. jag vill INTE att ni ska tycka synd om mig nu för jag har gjort det här för att se hur man faktiskt mår av att hålla tillbaka, inom det mesta. jag valde att gå in i det, tro inte att jag har struntat i att uttrycka mig. jag har bara gjort det i mycket mindre skala, och det lilla jag har uttryckt mig i betyder inte så mycket alla gånger. 


jag började med att fundera: borde jag säga så? nästa steg blev: borde jag tycka så? steget efter blev: det spelar ingen roll. steget efter det blev: jag vet inte vad jag tycker, jag tycker fel, osäkerhet, tystnad. 


och alla som har känt mig sen innan VET att jag har vass tunga, att jag står för vad jag tycker och att jag oftast inte känner mig dum, har jag fel så har jag inte fel, (om ni fattar). nu är det bra med det iallafall. jag har testat, sjukt var det. nu får det vara bra. 

 

så vad har jag lärt mig? folk kör över en, lätt & mycket. sen om det är medvetet eller omedvetet kan inte jag svara på, helt ärligt så bryr jag mig inte heller. 

Vad menar jag med folk då? jaa, känner man sig träffad kanske du är folk? vad vet jag. 

nää, inte familj. med familjen kan jag vara precis som jag vill, när jag vill, hur jag vill. familjen är också stor, det är inte bara mamma. familjen är och ska vara en frizon just för att utagera sina sjuka sidor, en av mina sjuka sidor är att jag ibland leker Ken Ring. jag är urusel på att sjunga, hur tror ni då det går? jag brukar sjunga om Pastorn eller Emil. 

 

jag skriver inte det här och menar på att alla jag känner är dum i huvudet och kör över mig så fort jag håller käften. tro snälla nån inte det. ville bara tala om att det är nåt jag testat och kommer aldrig att göra igen. 

 

Over.

Av Louise Emretsson - 22 juni 2013 16:05

Fasen vad trött jag är nu på att läsa om förbud och påbud och bilar och barn och poliser. UÄK. Antagligen känner jag såhär för att jag inte fått nån mat i magen. Men eftersom att vi ska åka till Gustafs pappa och grilla vill man liksom kunna ÄTA då. Åt ett äpple med kanel efter att jag sprungit. Klart att man tappar tålamodet när man inte har nån energi... får skylla mig själv. Enivs så inihelvetesjävlamycket. 

 

 

 

Relationship is surely the mirror

in which you discover yourself.

 

Av Louise Emretsson - 22 juni 2013 14:30

Guud vad skönt det var att springa en sväng, jag funderar starkt på att göra det oftare, jag gör det nästan varje dag men skulle lätt klämma in fler pass, först måste jag få in mer styrka på mitt schema, det kanske blir en gång i veckan MAX. Vilket är jävligt lite enligt mig. Om man jämför med hur jag tränade förr så är det nästan pinsamt, jag måste hitta... en rutin! 

 

 

Believe In Yourself

Av Louise Emretsson - 22 juni 2013 11:58

Natten har varit svårsomnad. Kallt, varmt, kallt, varmt... konstiga drömmar och förvirring om vad som är sant och inte. "Drömde jag nyss eller hände det?" typ så. Jag klev upp med Jessika idag, vi gjorde kaffe och mackor, Gustaf har haft ont i nacken och knappt sovit. Därför gjorde vi frukost på säng åt honom, plus att han har gjort det många gånger åt mig och jag nästan ingen så jag tyckte det var dags att göra det. Snart ska jag ta en springtur men först ska jag plugga lite. 

 

Ni får en bild som inte har nåt med sommaren att göra. 

 

Av Louise Emretsson - 21 juni 2013 23:25

Idag har vi varit på forngården med Gustafs familj, efter att vi hade beskådat folket som dansade runt stången drog vi vidare för att grilla och fira att Jessika har fyllt 4 år. 

Här får ni 30 stycken bilder på oss. Vi dansar bland annat samba. 

                                                           

Av Louise Emretsson - 21 juni 2013 12:13

Jahapp. Vad har hänt? Jag har klätt på mig kläder och åkt bil. Tänkte skriva ett långt inlägg om meningen med midsommar. Men jag är lat. Kanske senare.

Av Louise Emretsson - 21 juni 2013 10:10

Jag följer väl strömmen, skriver ett inlägg om vad jag ska göra idag. Skillnaden är kanske att jag inte riktigt vet vad som händer? Först ska vi till forngården iallafall, dansa och sjunga. Efter det ska jag hem till Gustaf, fixa Karro och vidare till Lisa & Ulf för lite middag, hursomhaver blir det en bra dag.

Lite koll på dagen har jag nog. 

Det kommer naturligtvis att laddas upp massa bilder sen, bli inte orolig mina läsare. 

pusshej.

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards