Louiseemretsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Emretsson - 17 juni 2013 20:41

Fan vad drygt det är att blogga från mobilen när korten blir felvänd! Aja, ni får ta det helt enkelt... det har varit en givande dag, fint väder & mycket att tänka på. Precis som det ska vara, jag träffade Cecilia på elvan och där blev det kaffe & mat, mycket prat om Sverige, fängelse, folk, killar och annat intressant. Nu ska jag vila lite på maten innan jag tar en springtur, blir nog 4 km idag. Kanske 5 om jag är på humör att pressa lite! 

Ikväll blir det plugga plugga plugga! 

Pusshej. 

 

Av Louise Emretsson - 17 juni 2013 19:28

Körningen gick jättebra idag, nu ska jag in på torsdag igen och köra lite mer. Känns super! Just nu sitter jag på elvan med min kära kusin, snackar om allt mellan himmel och jord. Mysig kväll!

Av Louise Emretsson - 17 juni 2013 14:24

Snart åker jag in till Ljusdal för att köra lite bil. Kommer bli roligt att få veta vart jag ligger någonstans i mitt körande. Vill verkligen ha mitt körkort NU! fast jag vet att det är en låååång väg kvar. Eller ett par månader kanske? Jag vet inte hur lång tid det tar.

Av Louise Emretsson - 17 juni 2013 00:46

Förvåning, förvånad. Lycklig. Jag somnade ett tag, vila lite nyss. Vaknade och bara upptäckte hur glad jag var, jag har en vän. En som får mig att skratta lite extra. En sån borde alla ha rätten till att ha. Ni kanske märker att jag inte har nåt vettigt att skriva, känns som att jag kan skylla på tiden, tröttheten och tyngden. Haha, tre t. 

 

Ibland känns det bara som att jag inte saknar någonting i livet som skulle göra det mycket bättre. Den känslan tror jag helt ärligt är svår att hålla fast vid, man vill ju liksom mycket. Vill ha mycket. Helst ha saker man inte har, kanske ha saker man hade. Jag HAR inte allt, men jag har allt som jag vill. Just nu, imorgon kommer det säkert se annorlunda ut, kännas annorlunda. Det kan vara något bra i det också, att ha saker man strävar efter, mål och utmaningar. 

Jag vaknade bara nyss och tyckte att livet var lite bättre.

Här får ni tre bilder på mig, gamla som gatan. not. 

Ha det fint folket. 

 

     



Av Louise Emretsson - 16 juni 2013 21:08

Bråkar du med någon nu?

nej, inte vad jag är medveten om.

Vilken är den bästa filmen du har sett?

Jadu... ett tag var det da vinci koden, sagan om ringen sitter ju fortfarande i.... kanske the simpsons? haha nä, jag vet inte riktigt. Det finns många bra filmer!

Läser du ALDRIG aftonbladet?

Haha, jo det händer. Men inte ofta. Håller mig till DN.

Vilket parti kommer du rösta på?

Jag kan inte rösta, så jag har ingen talan. Meeen om jag kunde skulle det bli.... inga kommentarer. 

Är du rik?

Väldigt. På kärlek från min omgivning! Äh, jag vet inte. Jag överlever i alla fall.

Mjukisbyxor eller jeans?

Jeans!

Hur gammal är du?

20 år. (bara barnet)

 

 

Ljudet av en bomb som tickar

som känslan när revolvern klickar
kniven i din innerficka
i skenet av en svavelsticka
känns som att du nästan svimmar
Feelingen när ljuset dimmas

Av Louise Emretsson - 16 juni 2013 19:42

Jag har tränat och ätit mat, nu är det bara att sätta sig med plugget igen innan jag & Gustaf tittar på sista Hannibal. Funderar på att kliva upp ganska tidigt imorgon så jag kan plugga lite innan jag drar till körskolan. 

Guuud vad jag vill bli klar med det här nu, jag vill ha mitt körkort så jag slipper stressa över skiten. 

Träningen gick bra! Jag körde mage och armar, lite höftövningar också. Blev ett intensivt pass! 

 

Av Louise Emretsson - 16 juni 2013 16:49

Jag ska inte gnälla på mitt pluggande, istället ska jag sätta mig ner och gå igenom dom frågor som jag ska svara på vid ett senare tillfälle. Först ska jag plugga klart och sen träna. Sååå en liten stund till får ni vänta folket. 

Gustaf tyckte att jag skulle ta en paus från pluggandet nyss, jag ville inte först, kände mig stressad som fan. Tur att jag har honom, han får mig att stanna upp. Hur sur jag än är för att jag har känslan av att göra tusen saker samtidigt så lugnar han ner mig och får mig att tänka på annat. "Skam den som ger sig!", tänker han säkert innan han kramar om mig. 

 

Av Louise Emretsson - 16 juni 2013 14:27

Jag sitter och pluggar körkort, vilket är både drygt och tråkigt. Ingenting som jag har lust med nu men jag måste. Imorgon ska jag ta min första körlektion och jag hoppas att det går jävligt bra, det jag måste tänka på är att inte stressa upp mig vilket jag äger på att göra. 

Idag ska jag inte bara plugga utan också träna styrka, längtar dit. Slippa tänka på dragläge, frikopplingar och blinkers! UÄK. 

Fattar fakktiskt inte varför det ska vara så mycket annat skit i böckerna, som hur många procent det är som krockar med älgar och skit. Det hjälper inte mig i min körning om jag kan allt det i huvudet. Är det inte viktigare att jag vet hur man kör säkert? 

Aja, hoppas inte att en sån fråga kommer upp på provet, helt ärligt tänker jag inte lägga ner min tid på att kunna det. Visst om dom tar upp det, men sen om det kommer på provet blir jag ledsen, väldigt ledsen. 

 

 

Jag och brorsan bjuder på bilden. 

 


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards