Louiseemretsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Emretsson - 4 juni 2013 19:35

Vädret har ju inte direkt varit soligt och glatt men det struntade jag i och drog ut på en springtur.

Idag har jag inte bara sprungit utan också varit i Ljusdal med Gustaf, han fixade två datorer, vi åt på sibylla och sen åkte vi hem. 

Jävligt givande dag tycker jag. 

 

Idag känns det som att jag borde vakta min tunga, det känns som att vad som helst skulle kunna flyga ur mig. Saker som gör mig irriterad och less, jag borde nog se över vissa saker. Fundera på vad som är rätt och fel. Kommer bli en lång kväll. 

ELLER så väljer man bara att blunda för ilskan och helt enkelt smacka på sig ett leende, leka rolig och vara absolut ingenting mer än det. 

Av Louise Emretsson - 4 juni 2013 17:37

Vad glad jag blev idag när jag öppnade DN på mobilen och såg att en av Danmarks skribenter hade skrivit ett öppet brev angående feminismen i Sverige. Sverige har ju skrikit och gormat över Danmarks serie ”Blachman” där två män diskuterar nakna kvinnokroppar som står framför dom i TV. Visst kan det vara en sjuk sak att göra, när jag fick reda på det så visste jag först inte hur jag skulle reagera, skulle jag bli förbannad?


Ganska snabbt så blev min uppfattning att dom gör just detta för skriken. Dom gör just detta för att det ska bli publicitet och debatter, vilket är helt rätt för feminismen i Sverige idag kan jag också tycka inte är feminism, utan det är en häxjakt. Han har rätt i det mesta han skriver enligt mig. Genom ilska och genom att peka ut olika grupper i samhället kommer vi ingenstans. Jag har skrivit det förut. Jag som kvinna ska inte kunna peka på motsatt kön och säga: "det är ditt fel", vart kommer vi då?

Sen kan man ju diskutera hur sjuk Danmarks serie är, men det viktiga är väl ändå hur sjukt feminismen i Sverige faktiskt har blivit? Om man skjuter undan serien, skiter i och inser att hur mycket vi kvinnor än är aggressiva i frågan om jämställdhet så kommer vi ingenstans. 

Det är fortfarande skillnader, precis som han också skriver. Men ska vi hata det andra könets skillnad? Nej. Ska jag sitta hemma och tycka synd om mig själv på grund av skillnaderna? Nej. Jag ska väl ändå som individ göra någonting åt mitt liv, OM det finns någonting jag vill förändra? 

Sen finns det såklart problem, det finns män som tror att dom är nått som dom inte är, men det finns även exakt samma sak i det motsatta könet. 


Visst, män kan ha en skev bild på hur en kvinna ska se ut och vara. VISSA män. Det handlar också om kvinnor, VISSA kvinnor har ju en skev bild på män också, eller hur? Blev glatt överraskad av detta öppna brev av Dennis!

Det ska bli roligt att läsa Nina Björks svar imorgon. 

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/kare-svenskere

Av Louise Emretsson - 4 juni 2013 17:34

https://www.adeccowaytowork.com/en/around-the-world/videos/view/112


Klicka på länken och rösta på min vän Simone så hon får testa MASSA olika jobb över hela världen, hon är så söt och rolig i videon så ni måste ju bara se! 



Av Louise Emretsson - 3 juni 2013 22:06

Jag ska titta på min text en gång till denna kväll innan det blir serier med Gustaf. Imorgon ska han & jag åka in till Ljusdal, han ska fixa några datorer sen ska vi säkert äta lunch där. Kvällen kommer säkert att bestå av pluggande och... ja pluggande. Jag har varit helt värdelös på att ladda upp bilder, men ska se till att ordna det. 

 

Jag har så mycket åsikter om många saker men orkar verkligen inte att lägga ner tid nu på att skriva en bra text om nånting. Därför får det vara ikväll :)

 

 

En bild på mig från juni förra året. Så såg jag ut, tuffingen liksom. 

Av Louise Emretsson - 3 juni 2013 17:46

Gustaf ska dela kotletter, frysta kotletter, vet ni vad som händer? Han ber mig ta fram en smal,vass, liten kniv.

"Som man kan stycka saker med", sa han. 

Det tar en stund sen låter det PRECIS som att en kniv går av. 

Det är nog bäst att vi låter kotletterna tina upp lite. 

 

 

hej

Av Louise Emretsson - 3 juni 2013 15:20

Det var ett tag sen jag bloggade. Ni kanske dör av nyfikenhet? Alltså vad jag har gjort eftersom att jag inte har bloggat... gör inte det, ingenting speciellt har hänt.. jag har haft en trevlig helg, druckit alkohol, cyklat, solat, sovit, träffat pappa och inte så mycket mer än det. 

Men idag blir det en speciell dag, SIMONE är hemma. Hon har kommit hem från Irland och jag ska få träffa henne. Jag är alltså lycklig, riktigt jävla lycklig! 

Nu ska jag fortsätta med mitt plugg, byta om och vänta på ett samtal. 

PUSS!

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards