Louiseemretsson

Alla inlägg under september 2012

Av Louise Emretsson - 30 september 2012 20:32

Idag är jag bakis, som fan. Igår var det jätte trevligt, vi var hos Hanna och festade, sa hej då till Simone som ska dra till Irland, idag så skjutsade Gustaf mig till elvan, där jag satt jag med Simone, åt flöt, drack kaffe och pratade om killar. Kan vara skönt ibland att bara få vräka ut sig exakt vad man tycker, tänker och känner. I alla fall om man snackar med någon som vet vad man menar. När jag kom hem så var Jimmy här, alltid lika roligt att träffa honom, tog en kaffe och la mig sen i badet. Jag kändet verkligen då hur jävla frusen och stel jag var i kroppen! Måste mjuka upp mig lite. Tidigare idag fick jag massage på armen, kändes skönt men fortfarande wierd. aja, jag tänkte svara på lite frågor folk har skickat, jag har fått så pass många nu så jag kan köra frågor & svar!


Stressar du mycket?, det verkar lite som det.

Haha, ja jag stressar hela tiden, folk som träffar mig för första gången kan tro att jag är en virrig brud utan en enda hjäncell, fast riktigt så är det inte. Jag har koll på det mesta. 

Vad vill du jobba med?

Jag vill frilansa, resa utomlands och skriva om saker jag anser är viktigt.

Är du rik?

Inte pengamässigt, men jag är rik på kärlek, har många vänner och en underbar familj, men jag ska bli rik, senare i livet. 

Planerar du mycket?

Jag försöker göra det, men ibland blir det strul, eller i alla fall väldigt "stelt", är en relativt spontan människa. 

Festar du ofta?

På senaste tiden har det blivit så, men jag brukar inte göra det annars. 

Hur vill du leva i framtiden?

Jag vet inte riktigt, jag vill må bra!. Jag har ju vissa drömmar som jag ska se till att uppnå, men man kan ju alltid ändra sig. Byta riktning i livet, men jag vet att jag vill resa mycket, se nya saker. 

Om du fick beskriva dig själv med ett ord, vad skulle det vara?

Haha jag vet inte. omöjlig kanske.


 

Av Louise Emretsson - 30 september 2012 20:12

Helgen har varit vädigt bra, hunnit träffa mycket folk, mycket alkohol, skratt & gråt. men nu börjar allvaret igen, imorgon åker jag till Gävle över dagen, jag kommer nog hem igen efter föreläsningen, ska antagligen bli fotad i mörkret av Björn! Kommer att bli intressant att leka modell, var väldigt längesen. Skulle ha åkt till Ljusne idag men det blev inte av, åker kanske nästa helg, om pengarna vill rulla in någon gång. tänkte lägga ut lite bilder som jag lovade sist,

PUSS!

             

Jag och Cecilia tog lite kort, fick en idé som ska utvecklas senare med bättre ljus och bakgrund,

       

FOLK!

             

Av Louise Emretsson - 27 september 2012 21:52

Imorgon blir det träning och kanske krogen, beroende på pengar och lust.  Jag har märkt att jag är ohygligt lat på att uppdatera nya bilder, måste fan skärpa mig alltså! Ska ladda upp lite nu och slänga ut på bloggen ;D

Av Louise Emretsson - 27 september 2012 21:28

Vilken dag! Ingenting blev som det skulle, två valpar lever i alla fall just nu... Alla är trött och ledsen över det som har hänt, men sånt händer ibland. Vi kan inte göra något åt det. 


jag hoppas morgondagen kommer med goda nyheter. 

 

Av Louise Emretsson - 27 september 2012 19:23

Busan har fött tre valpar, varav två är död, mamma åte in till vetrinären med henne eftersom värkarna avtog, hon fick kalk för att sätta igång värkarna igen, förhoppningsvis så mår sista valpen i magen bra, just nu sitter grannarna och Ylva inne med mamma och Busan, underbart med så mycket stöd, tacksamt i sånna här jobbiga lägen. Håll tummarna nu. 

 

Av Louise Emretsson - 27 september 2012 18:43

Krille skrev en kommentar i förra inlägget om att han ville att jag sulle skriva 10 saker om mig själv, jag ska försöka så gott jag kan ;)

 

  1. Jag blir väldigt lätt stressad när det inte går som det är planerat
  2. Jag är Dansk medborgare
  3. Jag vill bo i Nya Zeeland
  4. Jag älskar att fiska men hatar när jag inte får fisk  
  5. Jag är rädd att bli inlåst i ett rum
  6. När jag var liten så fick jag en kaffekokare över mig när jag klättrade på en bänk för att leta pengar, en av dom värsta saker som har hänt mig.
  7. OM jag får barn så ska han/hon heta trollet i mellannamn
  8. Jag rappar ibland för min mamma så hon nästan sätter i halsen för att jag är så dålig, men jag rappar om roliga saker.
  9. En av mina drömmar är att få vara ekonomisk oberonde.
  10. Jag är beroende av kaffe.


Av Louise Emretsson - 27 september 2012 16:40

Idag gjorde jag klart min skrivuppgift som ska mejlas in på lördag, fett nöjd. Efter allt skrivande så skulle jag ner på ede och träffa Gustaf, då får vår hund för sig att klämma ur sig lite valpar, vilket inte gick så bra, nu är mamma hos vetrinären med Busan och jag passar Pastorn och barnen. Jag hoppas Busan kommer hem välbehållen med friska valpar! Usch jag blir så jädra stressad när sånt här händer. Har druckit hur många koppar kaffe som helst och bara ätit två mackor, jag bokade av träningen idag för jag känner att jag är för stressad och då blir det bara tok. Jag ska läsa massa noveller till föreläsningen på måndag, men jag kan verkligen inte sätta mig ner med det nu. Blir lite chill musik och mer kaffe. 

 


Av Louise Emretsson - 26 september 2012 12:15

Igår var jag till Gävle på föreläsning, efter det så blev jag bjuden på fika av två brudar från min klass, vi snackade lite om vad dom hade missat från förra föreläsningen och jag försökte hjälpa dom så gott jag kunde. I lördags hade jag super roligt, vill bara tala om det, jag, Ante och Greta satt på manis och snacka, sen kom Gustaf, Thomas och Fredrik. Folk har skrivit och undra vilka jag var med i lördags och nu vet ni!

Lördagen va trevlig, vill bara skriva det igen   

Idag ska jag plugga, läsa, skriva, träna och ev. hinna träffa Gustaf, ha en bra dag alla!


  

bilden bjuder jag på.

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Skapa flashcards