Louiseemretsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Louise Emretsson - 30 maj 2013 23:46

Helgen är nu planerad, imorgon åker jag in till stan och köper en ny bikini sen drar jag vidare till min moster och kusinerna, en av dom fyller år så det blir garanterat kaffe & babbel en stund. Efter det åker jag hem, tränar och gör mig klar för en utgång med Karolin, på lördag ska vi sola och luncha vid någon strand, eftersom jag inte riktigt vet vilka som dyker upp än nämner jag inga namn.

På söndag smäller det, då kommer jag vara en av Sveriges lyckligaste. Kommer leva i en bubbla där allt är ljust & mjukt. Jag kommer att ha fjärilar i magen och ett leende på läpparna så fort jag öppnar mina ögon. Svävande & lätt. Bästa söndagen i mitt liv kommer det att bli! 

 

Såhär såg jag ut i maj förra året, tittade i arkivet. Stora skjortor och hårband ftw!

 

Och han liksom sa
”Sida vid sida ska vi gå”
Om du vill mig nånting
Så satt jag tyst och hörde på
Men det var du som sa till mig
Att jag ändå aldrig skulle förstå
Säg aldrig så igen
Det gör ont i mig än
Jag ville verkligen vara din vän
Det var du som lät mig gå

Av Louise Emretsson - 30 maj 2013 14:27

Sista dagen på skolan är nu avklarad. Jag ska hem och äta, är så hungrig och trött! Känner mig lite smått förkyld men hoppas på att det inte är nått som blir värre.
Det fina vädret gör mig på bra humör och seminariet som vi hade var givande, därför lämnar jag Gävle med ett leende pp läpparna och hopp om framtiden. Lite hopp iaf.

Av Louise Emretsson - 29 maj 2013 23:49

HINNER JAG BLOGGA INNAN TOLVSLAGET?! JA! 

Har inget speciellt att skriva faktiskt, förutom att jag ska mejla redaktionen till tidningen "Nya Tider" och be dom att sluta skicka ut deras gratistidningar till mig för jag vill inte ha dom. Ska bli roligt att se vilket svar man får. 

Nu ska jag kolla upp tågtider för morgondagens äventyr och sen titta på en serie. 

Plugget är SNART klar, så typiskt mig att ha lite kvar att göra kvällen innan skolan. Kommer göra resten på tåget imorgon för jag är väldigt trött. 

 

 


Av Louise Emretsson - 29 maj 2013 22:44

Vad tycker du om SD?

Skulle aldrig rösta på SD, någonsin. Tycker att det är uppenbart vad det är för parti och under deras smöriga snack så märker man vilka människor det faktiskt är. Hemska människor som vägrar öppna ögonen. Så tycker jag om SD.

Sen kan vissa människor mena att dom har en poäng med olika saker. Absolut, men poängen med att leva är väl för fan inte att stänga ute saker och ting som kan öppna våra ögon? Poängen med att leva är väl inte att säga "Fuck you", till någon som föddes med en färg på skinnet som inte liknar din? Poängen med att leva är väl ändå att vara öppen, lära sig nya saker, SE olika kulturer, kunna jämföra och framförallt inte titta på världen och tänka: "Fy fan, du kan inte mitt språk, du kan inte mitt land, du kan fan ingenting, därför har du inget här att göra", om jag åker till ett annat land så vill inte jag att dom ska tänka: "du har fel färg, du har fel språk, ut."  Några menar att SD inte alls är så, jag menar att allt dom vill är att stänga in våra barn i en liten jävla låda och där ska dom sitta och inte få veta ett jävla dugg om nånting som har med omvärlden att göra mer än att innanför Sveriges gränser är allt vitt, alla utanför kan dra långt. 

Usch, nu blev jag lite arg märker jag. men som skrivet, jag tycker inte om SD. Tråkigt parti med tråkigt upplägg & tydligen gör dom inte bara mig förbannade. 

Vill du bli känd?

hah. njae, har inte tänkt så mycket på kändisskap. Det är inte direkt ett mål i mitt liv. 

Jag har hört att en karaktär i din text liknar ett av dina ex, är det sant?

Lika sant som att jag heter Louise. Jag har gjort det medvetet såklart. 

 


Av Louise Emretsson - 29 maj 2013 20:42

Har nyss ätit middag med min morbror, Annelie och lite annat folk. Innan jag hoppr in i duschen tänkte jag bara tala om att det kommer ett inlägg med svar på era frågor, vissa saker kommer jag som vanligt inte att ta med & jag vet inte hur många gånger jag har skrivit att jag inte tar upp mitt sexliv? Ett antal gånger, men vissa verkar tro att jag någon dag kommer svara på hur hård vissa saker är, om jag gillar att få saker på ställen jag knappt visste fanns och vilken ställning som äger söööönt i sängen. Allt är hårt och jag är jättesnuskig. verkligen. tio gånger om dagen, vardagsrummet, badrummet, köket, sängen och på altan. True shit. 

Överdrev jag dåligt? jag kan tillägga att jag tänker på dom som är minderårig. 

 

Av Louise Emretsson - 29 maj 2013 12:53

Dagen började ganska tidigt med en promenad till kyrkbyn. Jag, mamma & Ulrika tog hundarna till ett ställe där det säljs hundkoppel. Hittade mycket fint! När vi kom hem gjorde jag frukost sen började vi leta efter mitt pass... som uppenbarligen inte vill dyka upp. Ska titta i gamla väskor senare. 

Ikväll tar jag bussen mot stan och min morbror, ska tydligen vara en filmkväll där så det blir nog inte mycket plugg. 

Ska nog ta med mig träningskläderna och springa en runda där om jag känner för det. 

 

hej

Av Louise Emretsson - 28 maj 2013 23:56

Jag bloggar tio minuter innan den nya dagen börjar. Har inte alls haft lusten att skriva idag. Det har kommit andra saker emellan. Som massa mat, sömn och främmande av mormor som för övrigt gör ohyggligt goda köttbullar! Bilden som ni ser är på min nya plånbok som jag fick av min underbara mamma. Hade inget vettigare att ge er ikväll. En meningslös bild och en ointressant text.

hej

Av Louise Emretsson - 28 maj 2013 23:54

Jag bloggar tio minuter innan den nya dagen börjar. Har inte alls haft lusten att skriva idag. Det har kommit andra saker emellan. Som massa mat, sömn och främmande av mormor som för övrigt gör ohyggligt goda köttbullar! Bilden som ni ser är på min nya plånbok som jag fick av mina underbara mamma. Hade inget vettigare att ge er ikväll. En meningslös bild och en ointressant text.

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Skapa flashcards