Louiseemretsson

Alla inlägg under februari 2012

Av Louise Emretsson - 27 februari 2012 21:30

Är du tsm med ditt ex igen??

Nej det är jag inte, men vi umgås :)

Är du intresserad av någon nu?

Ja, lite. Men som jag har skrivit tidigare så är jag kräsen.

Har du en bästa bästa vän, eller har du liksom bara ett stort social liv?

Jag har absolut en bästa vän, :)

Litar du på någon?

Ja, mig själv :)

Vem är är den nya killen, Patrik som du har nämnt några gånger i din blogg?

Det är en vän till mig som är rysligt smart och en intressant människa, jag gillar honom verkligen, jag kommer säkert att lägga upp någon bild på honom, om jag får för honom då såklart :D

Är du intresserad av den där Mattias som du skriver om?

Haha, vilken fråga! Vi är vänner :)

Flörtar du mke?

Det beror på hur man ser på ordet flörta, jag kan ju flörta med mamma för att få nått jag vill ha, sen kan jag ju flörta med en kille för att jag tycker han är söt. Men nja, jag flörtar nog inte så JÄTTE mke, inte med olika killar och så i alla fall ^^

Kommer du att aktivera din fb?

Ja, någon gång kanske, när jag har slutat sura ;)


 


Av Louise Emretsson - 27 februari 2012 20:11

Just don't fall recklessly, headlessly in love with me
Cause its gonna be
All heartbreak blissfully painful and insanity


I helgen så har jag varit barnvakt, det har gått jättre bra. Riktigt mysig lördag kväll med barnen :)

 

På lördagen så kom Alice, Jonas och Axel och hälsade på, (y).

    Nicolina lekte morsan i bilen medan mamma var inne på Statoil och hyrde film, väldigt likt  


   Nicolina är taggad för dans träningen i Ljusdal !


Mammas tränings schema:  

 

 

Kunde inte låta bli att ta kort på mamma när hon körde benpress i morse på gymmet, väldigt imponerad! (y) Efter träningen så drog vi till Timrå på mammas jobb. Vi hade som vanligt riktigt jävla roligt i bilen, lyssnade på riktigt hög musik och rockade fett :)

Efter träningen så släppte vi av lillebrorsan i stan, han var lagomt nöjd när han fick veta att han skulle till mormor och få pannkakor!

 


     

Busan tror att hon är drottningen över Timrå (som vanligt)

  Fint väder idag, det gillas verkligen :)

  Efter jobb så blev det lunch och jag hade lite tråkigt så jag bestämde mig för att förälska mig lite i Svenska kungen innan mamma släppte av mig på Ikea där jag träffade Annelie och barnen,   

Mamma kom hem med den här saken efter firmafesten i lördags och SKRÖT om att hon och Emil hade fått gått före alla i kön in på typ krogstället dom var på:

 




 

Imorgon så ska jag till Arbetsförmedlingen och sen träffa en tränare där mamma gymmar för att lägga upp ett schema, på vad jag ska träna och när, det kommer att bli intressant att höra vad han har att säga. Jag funderar starkt på att dra till Ljusdal hem till Patrik på en kaffe och prata lite efter mötet. Ikväll blir det lugnt, en kopp te med Annelie och sms med dom bästa! Puss på er

   

Av Louise Emretsson - 26 februari 2012 12:28

Nu har jag inaktiverat mitt facebook-konto, vart så less på folk :o kände verkligen att jag bara mår dåligt av att personer inte låter mig vara, så nu får dom i alla fall inte tag på mig via facebook. SKÖNT! Jag menar, jag känner säkert minst tio stycken som går bakom ryggen på mig, och man ser på status uppdateringen när dom ljuger, för dom säger en sak till mig, sen gör dom nått annat, utan anledning liksom, aja, det är en lång historia. Jag behöver helt enkelt inte min facebook. Lögner, bråk och slöseri på energi vill jag inte ha nått med att göra. Jag kommer ladda upp lite bilder sen som jag tagit under hegen, men det blir nog i mitt nästa inlägg, för nu ska jag göra tacos åt barnen :)

 

Av Louise Emretsson - 24 februari 2012 18:48

Vad är det första du faller för hos en kille? (måste ju kolla om jag har en chans) ;)

Ögonen, sen leendet :) haha jaså!

Vad använder du för produkter till ditt hår?

Helst Tigi Bed Head produkter, sen hårinpackningar (kan bli olika varje gång jag handlar) Syoss och Tressemé tycker jag också om :)

Vad gör du helst om dagarna? :D

Dricker kaffe med vänner, lyssnar på musik, tränar med mamma och myser med min familj, sen tycker jag också om att fota och sova ;)

Vart vill du helst på i Sverige?

Det beror faktiskt på vilket humör jag är på, men jag skulle inte tacka nej till att på i Fjällen, vacker natur, och mysiga människor.

Är du singel fortfarande?

Ja, det är jag.

Varför tycker du bättre om att vara med killar än tjejer?

För dom tjejer jag har mött har varit så... Uppblåsta? Killar är lättare att vara med, dom kan ha roligt på ett helt annat sätt, sen så är tjejer duktig på att göra en höna av en fjäder.. vilket jag inte tycker om :)

Om du fick träffa vilken kändis som helst i världen och vara med han/hon i en hel vecka, bara ni?

Lars Winnerbäck   

Har du någon kille på gång just nu?

Hmm, det beror lite på hur man ser det, jag är lite kräsen just nu när det gäller killar.


  

En gammal bild jag tog på våran katt Alfred :)

Av Louise Emretsson - 24 februari 2012 18:06

Vilken dag! Barn, barn, barn överallt, men jag ska väl inte klaga, jag har haft roligt. Jonas kom med hans söt ungar på en kaffe, så jag har ju inte varit själv hela dagen. Vi snackade lite om huset jag och min familj ska flytta till, utbildning och annat. Nu sitter barnen lugnt i soffan och spelar wii, Nicolina sitter vid köksbordet och pysslar, själv så har jag städat och skurat, mest för att jag inte hade något annat att göra... Egentligen så skulle barnen få soppa, men jag föreslog pannkaka och det lät bättre i deras öron ;) Imorgon så ska jag iväg en sväng på kalas, min kusin Maja fyller år, det ska bli roligt att träffa pappas släkt lite, det var så längesen! Sen kanske jag tar barnen ner (på spark) till badhuset och tröttar ut dom innan melodifestivalen sätter igång. Idag pratade mamma med sin tränare och nu är det bestämt, jag ska gymma på samma gym med henne, det kommer att bli skiit roligt. Vi har alltid tränat tillsammans (boxning och kettel) och nu äntligen så ska jag börja gymma på samma ställe som mamma (y) Jag snackade lite med min vän Patrik idag, han skickade underbara dikter via chatten på facebook, jag blir lika förvånad varje gång! Fattar inte att man kan göra så många underbart bra dikter varje gång, dom tar aldrig slut, helt underbar människa är det ju, kanske därför han är så grym på allt. Jag ska ta och fixa pengar och åka till han nått tag här på en kaffe och hans underbara chokladkaka. På söndag så ska jag ta och boxas lite, sen SOVA! för jag känner att det kommer bli mycket aktiviteter i helgen, men så ska det vara också tycker jag, så man blir av med energin.


För någon dag sen så blev jag extremt "kvinlig" eller vad man ska kalla det... Jag satt vid  datorn och kollade på bröllopsklänningar/tårtor/lokaler och annat tjofs, vilket är VÄLDIGT ovanligt att jag gör, jag tror att när man gör sånt, typ planerar och fantiserar för mycket om framtiden så blir man bara besviken, nu menar jag inte att man inte ska ha mål osv, det är jätte viktigt. Men man ska inte göra som jag gjorde för någon kväll sen i alla fall, haha det är något som jag inte rekomenderar. Jag stoppar mina tankar om bröllop till vart jag ska ha det, resten kan man ta sen :)


 


dina sånger har jag sjungit
dina drömmar har jag drömt
min sans har jag förnekat och min hemstad har jag glömt
jag har låtit dig förstöra mig
jag har stampat i din takt
men nu möter jag alla ord som jag har sagt

b

Av Louise Emretsson - 24 februari 2012 13:08

Just nu så är jag barnvakt åt två små troll här hemma, dom är riktigt busig men ohyggligt söt. Haha jag är avundsjuk på deras fantasi, tänk om man hade den! Dom härjar och har sig i hela huset, sen sätter dom sig ner och spelar lite wii, det tar en kvart, sen så springer dom runt igen. Det är min lillebror och hans vän Lukas som äger stället nu alltså. Mamma och Emil är i Hudik och ska storhandla. Jag har hittat lite gamla bilder som jag tagit och andra bilder som väcker underbara minnen, jag måste bara få lägga upp dom :) och ja, det är jag som är med på den första bilden....


                                                      


Ha en underbar helg mina vänner, nu ska jag göra pannkaka åt pojkarna :)



Av Louise Emretsson - 23 februari 2012 13:38

Och är jag ensam på en söndag blir jag dum,
och mörkrädd mitt på dan
Måste bort från tysta rum,
och är Du hyfsat likadan?

Vid den här tiden brukade jag vakna förut, men nu har det blivit ändring på det med! Det är mycket som har ändras faktiskt, om det är bra förändringar vet jag inte än. Någonting som oroar mig just nu är att min katt har blivit biten på tassen, mamma var gullig att ringa vetrinären och eftersom vi hade medecin hemma för sår och så, då kunde vi använda oss av det, men blev det inte bättre till på måndag så skulle vi åka in då.. Hon morrar åt sig själv när hon tvättar sig, så det gör nog ont... Men jag håller tummarna för att det ska bli bättre! Joel var så snäll och sa att han kunde låna ut pengar om jag måste åka in med henne, så det var riktigt snällt :) ikväll så ska jag träna boxning (ÄNTLIGEN!) med mamma och imorgon så ska jag följa med henne till hennes tränare och snacka lite, han är grymt bra! (tycker jag) och jag är sugen på att börja träna där också, men vi får se. Sen jag var med Patrik när han gaddade sig så har jag blivit rysligt sugen på att gadda mig igen... Har lite roliga ideer som jag vill göra, men det gäller att ha pengarna till det. Jag hade villat åkt in till honom och fika idag, men jag har nog inte råd med det...

DET SUGER ATT VARA HELT UTAN PENGAR!! Men det är bara att bita ihop, det finns så mycket annat än pengar som är bra i mitt liv nu istället, så när pengarna börjar rulla in så faller väl allt det andra, haha närå.. Idag så vaknade jag kvart i åtta, och jag har bara gått runt i min One Pice, och inte gjort ett dugg typ, funderar på att lägga mig i soffan nu med mamma och låta tiden rinna iväg. Puss på er!  

 

Av Louise Emretsson - 23 februari 2012 11:47

Jag vill jobba inom journalistiken, helst viktiga samhällsfrågor genom krönikor, om jag fick bestämma alldeles själv så skulle jag vilja bo i Nya Zeeland på en kulle i ett gulligt hus. Och om jag hamnar där så kommer jag såklart frilansa mycket till Sverige, jag vet inte hur många barn jag vill ha, men barn vill jag ha :) Och det barnet ska heta "Trollet" i mellan namn. Hihi, lite konstigt kanske men jag gillar det! Jag kommer att börja hela resan med att söka in på en högskola/universitet i Sundsvall, Gävle och Piteå. Sen så ska jag såklart gå klart utbildningen, hitta ett jobb här i Sverige och sen vidare (förhoppningsvis) till Nya Zeeland, jag har inte tänkt så mycket på hur min framtida pojkvän ska vara, men ett krav har jag och det är att han ska ge mig utrymme till mina drömmar om framtiden :) Jag ska ha en fransk bulldog och en massa får på min framtida kulle i NZ, OM jag ska gifta mig så händer det såklart i NZ, med mina närmaste vänner. Men just nu så ska jag främst jobba på min karriär så att jag i framtiden kan flytta.

Nu har jag berättat lite kortfattat, hoppas du är nöjd över svaret Anders!

          

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards