Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 31 oktober 2012 20:15

snart kommer Jimmy! Då ska jag visserligen dra nästan direkt, men jag hinner nog mobba honom lite iaf. Imorgon ska jag SHOPPA, det ska brännas pengar utan anledning, jag ska prata bort mina bekymmer och sjunga högt och riktigt dåligt på tåget. bara för att skrämmas lite. Onödiga bilder på mig kommer imorgon. 


Du slukar mina dagar och plockar upp det jag förstör.

 

Av Louise Emretsson - 31 oktober 2012 18:27

Idag har jag märkt hur skör jag faktiskt är, usch det är lite läskigt. Jag menar, hur många gånger ska man bli sårad innan man lär sig? Man kanske aldrig lär sig, nej det är inte ett "tyck synd om mig" inlägg. Det är bara så att det plötsligt slog mig. Jag måste kanske göra nått åt mitt förflutna? Jag menar, i längden funkar det ju inte att bara skita i det som gör oss ledsen.

Bara rösten gör mig rädd. Varför ska jag ta det här? Jag kan inte låta det rinna ut i sanden. Men samtidigt kan jag inte hålla hårt i nått bara för att rädslan gör mig tokig.

Att ta allt så jävla lätt försöker jag med, att inte låta andra såra mig kämpar jag hårt för, men vad är det för mening? Sårad blir man ju iaf. mer eller mindre. Gråta är jag riktgt dålig på btw, kanske är nått jag borde ändra på. bli en liten lipsill? nja inte min stil. Men jag orkar inte riktigt vara stark längre, för allt faller faktiskt bara nu. snurrigt är ordet. Snurrig är jag, jag måste nog stanna upp och andas lite, hur rädd jag än är för det. Jag kan ju erkänna att jag gör tusen saker för att slippa tänka på det jag saknar. Jag tappar kontrollen och det gör mig illa. För kontroll är det enda jag strävar efter, iaf kontroll på mina känslor och mitt liv. När jag tappar den vet jag inte vem jag är eller vrf jag gör de jag gör. Onsdagskvällen har annat att erbjuda än det här, det vet jag och det gör mig lite glad fastän jag bara vill lägga mig under täcket en timme eller två.

 

Puss på er glada!

 

Av Louise Emretsson - 31 oktober 2012 15:43

När allt är klart, när man har nått det man vill ha, så måste man börja om tror jag, vi får inte bli för bekväm, klättra uppåt, leta ny kraft, nya saker att göra. Jag vill inte stanna här, jag vill inte leva och undra vad som skulle kunna ha hänt om jag inte bara "nöjde" mig. Jag vill hitta nya saker, resa, jobba, älska. Sitta och rulla tummarna är nog ingenting för mig. Aja, en liten fundering bara, eller kanske lite av vad jag har bestämt redan. Resten av veckan kommer att bli bra, det har jag bestämt. 

 

puss

 

 


Av Louise Emretsson - 31 oktober 2012 15:10

Idag kommer Jimmy och barnen, då blir det kaffe i alla fall! Igår var jag på kettel, jääävlar vilken träningsvärk jag har idag, fett värt det, tyvärr kan jag knappt gå i trappor men så är det. ska nog ta en dusch snart och sen städa lite. Mamma drar till Malmö ikväll med barnen så jag blir hundvakt, fast Jimmy blir här mer än mig. Imorgon ska jag till högskolan och på fredag ska jag ut med Annelie, kanske träffa Billy då med (?) hade varit trevligt, vi har pratat mycket om att träffas men det har inte blivit av, så kanske på fredag då. Nu ska jag nog göra mig klar för vad kvällen har att erbjuda,vilket kan bli ganska mycket...

 

 

btw så äger jag på att göra pannkaka, ännu ett plus!

Av Louise Emretsson - 31 oktober 2012 14:47

Problemet gott folk! Problemet är ensamhet, vem vill vara ensam en längre tid? Ingen. Inte jag iaf, problemet är att vi hamnar i panik utan närhet, när paniken går över så blir vi grå, dåsig, hittar ingen mening, man blir depp och lite smått knäpp.

Vi gör misstag och står inte för dom. Vi står bakom dom. "han är ensam, tänk på det, inte konstigt att han super och knullar runt, han vet inte vad kärlek är!", okej? Vad är kärlek då kan jag undra. Vi vill ha våra egna liv, göra våra val, vara fri, samtidigt som vi vill ha någon vid oss genom hela skiten liksom. Så söker vi oss till varandra för att inte vara ensam? JAJJEMEN! Kan man byta ut en mot någon annan? OFC!

Sen släpper i varandra, man "växer" från varandra och har inget gemansamt helt plötsligt, så är det inte.

Spänningen tog slut bara, det fanns inget att gräva i, att hålla hand är inte roligt längre, att kyssa varandra blir en tråkig och jobbig grej, man hittar tusen fel och allt som var så jävla underbart irriterar man sig på, obs! NÄSTA TACK! eller vadå? äh, inte fan vet jag. men det är lätt att göra misstag, jobbigare att göra om misstaget för att såra. ensamheten kommer krypandes hur vi än gör, för ensamma är vi, och bekräftelsen av andra som är det behöver vi. Att se varandra är inte svårt, att förstå varandra är svårare. 

 

 

 

Skyller inte ifrån mig
Men du märkte ingenting
Du behövde någon större
Och jag behövde något att längta till
För jag försvinner ibland
Och alla frågar vad jag tänker på
Men jag kan inte berätta
För man får inte tänka så

 

Men du är nog den
Som jag borde vara hos

Av Louise Emretsson - 29 oktober 2012 17:00

Idag började det snöa, helt otroligt jävla underbart! Gustaf kom också och hälsade på, vi satt i köket och luktade på ljus, haha... Snacka lite med mamma typ. (roooooligt)... I fredags så var jag iväg till stan med Stina, pappa och Helena, jag köpte nya jeans, bh, trosor och tights. Sen har jag varit med Jessika och Gustaf hela helgen, pluggat och druckit kaffe. Igår så hade vi ljusparty hemma hos mig. Ganska mysigt må jag säga! Så helgen och dagen har varit bra. Snart ska jag iväg och träna sen ska jag nog hem till Gustaf och kolla på nån serie eller nå. 

 

 Goo fika igår som Emil och Nicolina hade fixat till gästerna, bullar, ost & kex plus chokladbollar :)

           

 

 

He holds me in his big arms
Drunk and I am seeing stars
This is all I think of

 

I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?
It's better than I ever even knew



Av Louise Emretsson - 24 oktober 2012 18:40

Gaaaaah! Jag är trött som fan nu, har städat, lagat mat, hjälpt barnen med läxor, gjort mina uppgifter, mejlat lite folk, kollat lägenheter, varit social med folk på fb, gått ut med hundarna och dampat kaffe. Tur att det är exakt sånna dagar jag vill ha, dagar där det händer saker hela jävla tiden så man blir så trött att man inte orkar anstränga sig alls. Det gillar jag, stress, stress & lite stress. Då mår jag bra. nu spelas Larsa och jag känner mig lite djup i mina tankar, mohaha. 



se dig om
är det nånting du vill ha
är det nåt du sagt
eller nått du aldrig sa
ska du rättas in i leden eller söka strid
vad ska du ge vad ska du ta
hur bidar du din tid?


Av Louise Emretsson - 24 oktober 2012 16:51

 

Imorgon blir det Gäääävle, skola och sova hos pappsen. Puss på er alla glada, jag är fett glad. så dä så. 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards