Louiseemretsson

Alla inlägg under augusti 2012

Av Louise Emretsson - 31 augusti 2012 22:32

Jag är sjuk, hatar det som faaaaan! Men jag hoppas att det går över tills imorgon, ska eventuellt med på en middag i stan? och sen fyller martin år på söndag, plus att det är boxning då, har fan inte tid att vara sjuk! kommande veckan kommer att se ut ungefär såhär:


  • Lördag: Montera in en ny säng & middag i stan
  • Söndag: Martin fyller 20 & träning
  • Måndag: Möte på ede skola(?)
  • Tisdag: Fotbollsträning med barnen
  • Onsdag: Stan för att träffa Cecilia(?)
  • Torsdag: Ljusdal för att fota Sandra och hennes barn i studion (?) & boxning
  • Fredag: Fest
  • Lördag: Paintball (?)
  • Söndag: Boxning

Så jag får helt enkelt inte vara sjuk, PUNKT!

 

Ibland så undrar jag vad det är som får oss att tveka till saker vi vill göra, okej visst, det kan vara självkänslan eller att det känns omöjligt, det kan handla om pengar, livsstil, omgivning, miljö, känslor. Name it. 

Men samtidigt så kan man ju alltid spara pengar, eller göra allt för att få ett jobb, man kan fundera på vad det faktiskt är som gör att man har dålig självkänsla och oftast så får man gräva djupare i det än det "ytliga" som att man har en putmage..

Känslan man får när man har uppnått något man aldrig trodde man skulle uppnå är ju ändå så underbar att man lever i drömmen flera veckor framåt, det känns som att man svävar på moln! Man kanske klarade historia-provet man aldrig trodde var möjligt, man kanske gick ner dom där extra kilorna för att komma i sina favvo-jeans eller man kanske vågade ta steget att söka jobbet man aldrig trodde man skulle få men ändå fick det?

Jag tror att det är viktigt att bryta ner sina mål till massa små mål, att man tar bit för bit. då får man små "Boostar" varje gång man klarar det lilla och kommer närmare det stora målet. det här med självkänsla är svårt och kommer alltid att vara det, om vi tänker utseende: "mycket vill ha mer", om man har nått målet till den vikten eller det utseendet, stilen eller vad det än handlar om så hittar man oftast alltid nått att ändra på, det kan vara små & stora saker, visst det finns dom som faktiskt är nöjd över sin kropp, det finns dom som kämpar över att ha sin kropp trimmad, erkänn att när ni vaknar med fetaste finnen på näsan så suckar ni, eller? lite störigt va? visst finnar är naturligt att ha, men många mår ju dåligt av sånna saker!

 

Jag har en vän som inte inser hur vacker hon egentligen är, jag älskar henne verkligen, men hon tvekar så mycket på sitt utseende och det gör verkligen ont i mig att hon gör så, hon känner sig såklart fin ibland, men det går ju över, tyvärr. men om man vill ex. gå ner i vikt, så måste man hitta en motivation till det, för du kommer inte orka, det kommer att göra ont, du kommer att vägra en dag, men kom ihåg att man är inte mer än en människa. Det är inget fel med att tvivla på sig själv, men man kanske borde gräva djupare i det om det händer väldigt ofta? jag är ingen expert, jag har inte sveriges bästa självkänsla och jag ger upp ofta, gråter skriker och tycker allt är meningslöst.. samtidigt så kliver jag upp på morgonen, dricker mitt jävla kaffe, gör det jag vill, hjälper mamma, träffar polare, skrattar, tränar och städar. Ska inte alla få känna så? Att det är VÄRT att kliva upp på morgonen? Jag har tusen anledningar till att kliva upp, att inte ge upp hoppet totalt!

Men vissa har inte dom anledningarna, och jag tycker synd om dom, speciellt om dom har råkat ut för saker som dom inte kan rå för. ALLA har val att göra i livet, vi väljer hundra saker om dagen, säger "ja", säger "nej", vi väljer vilka vänner vi hänger med, vi väljer vad vi säger, hur vi reagerar i olika situationer.... tveka gör man när man är i en miljö man inte är van vid, tvekar gör man när man ställer sig inför massa personer för att prata.

 

herregud när man var liten och skulle ha en dans-uppvisning så pirrade det i magen när man skulle visa den för sina vännersa mammor liksom! dit jag vill komma är att det är normalt att tveka, men gör det inte för länge bara, man tappar bort sig själv i sitt eget grubblande om vad som kan hända eller vad som skulle kunna ha hänt. jag kom av mig i mitt skrivande, som vanligt, sån är jag.

ENJOY!

 

 

 

Av Louise Emretsson - 30 augusti 2012 15:43

jag har blivit förkyld (SUUUGER) Men jag ska boxas ikväll i alla fall, vägrar missa träningen. Nu ska jag städa och sen blir det mat. 

PUSS!

Av Louise Emretsson - 29 augusti 2012 20:15

Idag har jag varit inne i stan på AF, så nu ska jag bara söka en praktikplats sen så rullar det in lite pengar! Jag har ju fått lånat en dator av Martin (som vi har kopplat till tv:n) Men idag krånglade det som fasen, just nu har jag två skärmar kopplade i datorn för att det ska funka att få upp bild på Tv:n.. haha så nu har jag två stora skärmar jag kan använda 

vilket aldrig kommer att hända, men ändå.   Jag har ju såklart åkt på en förkylning med världens halsont, fast det blir boxning imorgon ändå, lite alvedon, mycket vatten och halstabletter så klarar jag mig nog. Imorgon får ni veta vilken praktikplats jag hamnar på. Kommer bli så skönt att få rutin på dagarna med jobb och träning, :))  

 

 

Av Louise Emretsson - 28 augusti 2012 16:46

Boxningen blev inställd, dom ringde precis och talade om det! FASEN va arg jag är... Jag som va så jädra taggad, visserligen känner jag mig lite förkyld så det kanske va bra ändå.. men arg är jag, jag har taggat till den här dagen hur länge som helst och när den väl kommer så blir det inställt?! OFTA!!! -.-'

Av Louise Emretsson - 28 augusti 2012 16:14

Idag kör vi! Träningen börjar och jag är taggad som FAN! Martin är ju så jäädra snäll så han tar hela fotbolls-träningen idag, vilket betyder att jag kan boxas hela timmen, tacktacktacktacktack Martin!

Men vi ska byta till måndagar förhoppningsvis så jag kan vara med hela tiden, tyvärr är dom ganska seg på kansli (av nån anledning?!) jag får inte all information jag ska ha och det kretsar massa frågetecken kring vissa saker. Men jag är inte arg, jag försöker lösa detta så det funkar för både mig och dom, men det är svårt att göra uppgifter man inte visste att man hade... Det löser sig! Har mejlat dom för andra gången idag (måste ju ligga på som fasen) för att att få lite svar på vissa saker. 


Imorgon så ska jag in till stan och snacka lite praktik, OM jag fixar detta hade det ju varit underbart, vill verkligen göra nått på dagarna. Jag har lite i tanken på ställen som jag kan vara på ;) Ställen jag vill vara på i alla fall. sen är det ju inte säkert att det funkar. men det går framåt nu, blir fan glad varje gånger jag tänker på allt bra som har hänt, det överväger verkligen allt dåligt. orkar fan inte bry mig om vissa saker heller. Eller vissa personer kanske det är, dom får köra sitt egna race, ingen ska få hindra mig till att göra dom saker jag vill och har chansen till att göra i livet. Låt käften gå på bara, prata tills ni inte har nån röst kvar, visar ju hur mycket man har att göra om dagarna när man bara kan slänga ur sig skit om andra. 

 

nog om detta! Nu ska jag äta och byta om inför träning! TAGGA!!!

Av Louise Emretsson - 27 augusti 2012 13:19

Imorgon så ska jag köpa halvårskort på träningsverket, snacka lycklig jag är nu! Då ska jag äntligen börja boxas och såklart gymma igen :) Jag vet att jag kommer att må MYCKET bättre, jag kommer vara piggare, gladare och orka göra mer saker, det är så jädra viktigt att träna, men framför allt träna något man tycket är roligt, visst jag tycker det är roligt att springa och cykla, men att boxas och gymma tycker jag är mycke mycke roligare, man pressar sig på ett helt annat sätt då, man tränar olika kroppsdelar och man lär sig nya saker, visst kan jag cykla längre, eller snabbare men det är ju fortfarande "samma" sak, jag är så jädra taggad nu så ni anar inte!

Jag kommer börja med 4 träningspass i veckan, 3 boxningspass och ett gympass, sen blir det nog gym varje vardagsmorgon med mamma, men det kommer ju bli olika kroppsdelar. Ex, ben/rygg, Armar/mage, osv :) men det kommer nog jag och mamma gå genom när hon kommer hem från jobbet, jag känner verkligen hur mycket jag vill sätta igång NU! alla som umgicks med mig när jag träna vet nog hur jag var, trött efteråt men lycklig!

 

Måste ju tacka alla som var barnvakt under den tiden, det betydde mycket för mig och mamma att vi fick komma iväg på dessa saker, vi behövde det då och vi behöver det nu!

Av Louise Emretsson - 27 augusti 2012 12:08

Min dator har blivit jävligt seg , vafan det ska inte ta flera sekunder för den att ex, komma in på den här sidan?! -.-' piss saker, jag vet att jag inte har bloggat på hundra år, jag behöver inte ursäkta mig egentligen men nu gör jag det, jag skyller på min jädra dator! Jag ska rensa lite skit på den, sen ska jag göra nån diskframintering eller vad det heter x) Helgen har varit, bra? Hade ju kunnat varit varmare och fredagen hade kunna blivit 50 ggr bättre enligt mig. Det roliga var i alla fall att Jimmy kom på efterfest hos Karro, vilket inte direkt var någon efterfest, fast det var ju chill att dricka lite öl och snacka lite.


jag kan inte lägga upp bilder eftersom det tar 100 år att ladda, får göra det senare om jag orkar, nu ska jag dricka kaffe :)

 

Av Louise Emretsson - 23 augusti 2012 17:20

Nu har Martin åkt och kaffet har svalnat. funderar på att städa klart övervåningen så det blir gjort nån gång, men egentligen vill jag inte ens kliva upp från stolen. jag ska försöka hinna med att kika in på arbetsförmedlingen imorgon, säga att jag kan fixa praktisplats, så att det blir gjort någon gång, jag vill spara till en resa, typ nånstans bara, och därför behöver jag pengar, fort! tänkte åka till typ holland, eller tyskland? haha vad grå jag känner mig! det finns ju soligare ställen... men jag tror jag behöver lite grått nu, sitta på nå fik och lyssna på folk som pratar ett språk jag är för lat att lära mig. jag är trött på sommaren, den är till lika stor besvikelse varje år ändå, nu menar jag inte att jag inte har roliga minnen från denna sommar, men vintern faller mig mer i smaken, hösten också för den delen, just nu behöver jag pengar i alla fall, det är första målet, att fixa praktik!

 

du & jag vet att det är såhär man mår när man hemligheter har.


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards