Louiseemretsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Louise Emretsson - 19 februari 2013 00:48

http://louiseemretsson.blogg.se/?tmp=803700

Här kommer jag svara på era frågor ikväll.

Puss!

Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 23:17

Jag borde lägga upp massa bilder ikväll på bloggen, men helt ärligt så orkar jag inte. Snart kommer det frågor och svar, ska bara läsa genom texten EN gång till. Borde jämföra böckernas innehåll lite mer. Men jag är så less på Läckberg så jag vet inte vart jag ska vägen. USCH!

  

"Instead of trying to find yourself, create yourself"


Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 22:24

Okej jag skulle ha dampat på mina texter, för tillfället går det inte. Jag måste försöka koppla bort allt annat först. Har börjat skrivit på en text idag, innehållet är fortfarande hemligt men jag tror det kommer bli bra, vet inte vad jag ska göra med den än men det kommer väl en tid för det också. Karaktärerna bara flög upp när jag satt på tåget så jag var tvungen att skriva ner olika händelseförlopp som liksom bara blev av. Skit konstigt. 


Idag när jag var på coop och köpte kaffe innan tåget åkte så kom det fram en kille till mig som jag inte har sett på flera månader, jag hejade och han sa: Shit, såg inte att det var du! Trodde det var en syster eller nått.

Jag blev lite förvånad och gav honom en kram, sa att det var jag och undrade varför han inte trodde det först.

Det var för att jag hade blivit så smal sa han. "Fåru ingen mat hemma?" haha, han har humor. Vi bytte nummer innan jag sprang till tåget. Dit jag vill komma är att jag inte ser förändringar med mig själv alls och jag vet att det är svårt att se. Men tills idag så var jag säker på att jag inte var en av alla dom. Man ska ha fel ibland.

Si sådär två gånger om året.

  

"I smell a massacre
Seems to be the only way to back you bastards off"

Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 21:58

 

Fick tre armband idag av Rebecca, aaasfina! I alla hjärtans dag present. Sötnos hon är, fick en väldigt fin teckning också som jag tar kort på när jag har ramat in den. 

Jag har inte hunnit med så mycket, kom liksom nyss typ. Vi har ätit och snackat. 

Nu ska jag dampa sönder på mina texter. 

Puss!

Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 14:58

Idag drar jag till Rebecca och sover där. Kommer bli lika nice som vanligt. Mitt tåg går från Ljusdal 16.25 Då blir det till att läsa under resan till Gävle. Igår/natt/morse satt jag i fem timmar och pluggade, var helt slut när jag la mig vid fyra imorse. Kommer lägga upp lite bilder senare ikväll, orkar inte föra över bilder nu från telefonen. (ja jag vet att telefonbilder suuuger men min kamera är död.)

 

Imorgon ska jag kolla upp hur mycket pengar jag får den här månaden, som vanligt har jag inte koll på den delen, kan vara en nackdel. Just nu lever jag på ingenting och hittils har det ju funkat.


Det har ramlat in lite kommentarer om ett inlägg igår när jag skrev att jag inte hatade män och att dom gav mig något jag behövde. Jag vet inte vad det är för folk som läser min blogg egentligen. På tal om män och kvinnor! Jag har läst någonstans att kvinnor kan inbilla sig så mycket att dom är gravid så dom får mjölk i brösten och mensen upphör. Är inte det ett bevis på att många kvinnor är experter på inbillnings-sjuka? Eller ska jag skriva lite snyggare. Vi kvinnor är grym på att styra över känslor och tankar? Jag tror mest på att vi är duktig på att inbilla oss saker, riktigt grym på det. 

 

"Min Kärlek till dig är enkel rak & sann.

Det är bara jag som krånglar till det ibland."

Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 01:33

Så vad dras jag till? Inte är det spya och mensmonster i alla fall. Inte heller sura gubbar som klagar på sporten, kvinnor som klagar på sina gubbar för att dom klagar på sporten. Jag dras inte till kvinnor som försöker visa en poäng med att inte raka sig. Det är gammalt, ingen bryr sig. Eller jag bryr mig inte om du är rakad där nere eller inte. 

Jag dras till manliga dofter, intelligens och vackra sånger. Ibland. 

Folket är lite förvånade över mina tuttbilder, det är jag med. Idag blev det mycket tuttar för vissa kanske. 

 

Av Louise Emretsson - 18 februari 2013 00:31

Jag är helt slut i kropp och själ! Vet inte hur länge jag har suttit med mina slutuppgifter i helgen, är så spyless just nu. Men jag tvingar mig själv till att göra det som ska göras. Det är viktigt, som fan.

Har läst Maja Lundgrens bok, Myggor och Tigrar. Jag vet inte varför jag tycker om den. Kanske för att hon är ärlig emot sig själv. Hon hänger ut många män, är hatisk och stygg. Jag kan inte säga att det hon tycker är rätt eller fel. Hon skriver om hennes upplevelser, inte om vad jag borde tycka. Nu är jag snurrig, så ska sluta skriva innan jag tappar er helt. Men jag hatar inte män, det är dom som ger mig det jag vill ha. vad kan det va? ehe. 

Puss.

 


Av Louise Emretsson - 17 februari 2013 23:24

Jag utgår inte ifrån att välja saker som ska bestå resten av mitt liv. det skulle bara göra mig wannabe-vuxen. Ibland känns det ändå som en trygghet när man låtsas väljer saker. Som utbildning, vänner, kärlek. Jag vet vad jag vill hålla på med, vilka vänner jag litar på. Men om tio år kan det se helt annorlunda ut och så försöker jag tänka varje dag. För att inte ge mig själv eller någon annan falska förhoppningar. 


Jag skulle kunna fortsätta skriva mer. Men jag väljer att dela en fruktskål med Gustaf istället. 

Puss!

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards