Louiseemretsson

Alla inlägg under november 2012

...

Av Louise Emretsson - 30 november 2012 09:15

Okej jag ska inte dansa i snön, men jag är fett glad att den är här! Nu blir det skoter, skidor, badtunna, bastu och mörka nätter. YES!! Den här känslan kommer jag förhoppningsvis ha hela vintern, förra året hade jag det nästan. Men det hände mycket då med, ska nog skriva nån dag vad som hände kanske. Fast vem fan bryr sig om förra vintern? Nu är det en ny, med otroligt mycket möjligheter. 

   

Av Louise Emretsson - 30 november 2012 08:56

God morgon världen! Idag kommer det bli en bra dag, nu måste jag dricka kaffe och sen ska jag dansa i den underbara snön!


Av Louise Emretsson - 30 november 2012 00:23

Lars Winnerbäck och nya frågor flödar i vardagsrummet nu. Underbart kanske det är. Känner mig sjuk, fast jag vet att jag mår bra, har en klump i magen. Den har jag säkert placerat där alldeles själv, duktig jag är ibland som gör nånting själv. 


Hur ska man orka bära sitt bagage alldeles ensam? Jag bär inte allt mitt själv, så jag syftar inte på mig. Det finns ju folk som gör det, usch vad jobbigt! Delar av mitt bär jag själv, men det har jag också valt att göra. Visst är den där känslan jobbig, ni vet den där känslan man får när man vet att man blir lurad, men man blundar för det? När man vet att det är fel och man gör det i alla fall? känslan man får.  "Jag visste det!"-känslan kan vi kalla den för. Man trasslar in sig direkt, och den enda verkligheten som finns ligger i en annans händer, fast så är det väl alltid, vi skapar våra verkligheter och allt spelar ju uppenbarligen in. Erfarenheter är ett av korten. Nu tappa jag tråden, osammanhängande som fan, fast det får ni ta ikväll. 

 

In the end
Everyone ends up alone
Losing him
The only one who's ever known
Who I am
Who I'm not, who I wanna be
No way to know
How long he will be next to me 

 



Av Louise Emretsson - 29 november 2012 23:42

  

He doesn't look a thing like Jesus 

But he talks like a gentleman 
Like you imagined when you were young 

 


Jag har faktiskt inte så mycket att skriva, skulle kunna spinna vidare på det där med den kvinnliga genen, men jag orkar faktiskt inte. Jag skulle kunna tala om vad jag ska göra imorgon, men det är inget speciellt ändå + att jag redan gjort det, tror jag. Jag skulle kunna klaga på kärleken och dess lögner, få folk att känna igen sig. Men det blir lite tjatigt. Jag skulle kunna skriva om en kvinna, en lycklig sådan. Kanske en pojke? jag skulle kunna skriva om allt. Men jag skriver om ingenting istället. 


Det var en gång en ingenting som gick ut från sitt hus, ingenting ville ha luft, han gick en sväng för att känna hur det kändes. Ingenting förstod inte hur det skulle kännas, när ingenting tänkte så upptäckte han hur långt hemifrån han var. Ingenting mötte nån på vägen, en vacker allting.

Ingenting ville säga hej, men han vågade inte. Allting gav ingenting ett leende när hon passerade honom. Ingenting tog mod till sig, han sa hej. Allting gav honom en kram och sa att ingenting va det finaste hon hade mött. Ingenting förstod inte vad allting menade. Han tänkte en stund och insåg hur nära han var sitt hem igen, Allting frågade om hon fick följa med ingenting in. Ingenting blev allt i alltings ögon. Allting fick en mening och ingenting blev helt plötsligt något. 

TÄNK PÅ DEN NI SOM INTE KAN SOVA, PÖSS




Av Louise Emretsson - 29 november 2012 22:31

Grått, riktigt jävla grått, helt plötsligt bara. PANG. Jag måste sluta analysera sönder exakt allt, jag älskar den egenskapen, men ibland tar det så jävla mycket energi, sen blir jag bara arg på mig själv. Jag vill alltid se en anledning i allt, helst vill jag räkna ut den innan det händer. Allt för att ha en sköld, allt för att slippa.

Men all denna energi som går åt! Obeskrivligt drygt. Det blir bara jobbigt, jag blir bara jobbig. Tyst är jag också, så ingen fattar ju, jag är hemsk ikväll. Vilken jävla tur att jag är ensam. Hah. Aja, nu blir det frågor och svar i alla fall. 

 

Gillar du nån? // Annah

Jag gillar många.

Skulle du kunna se dig själv med någon om 10 år? // Robin

Nej, eller jo. Men egentligen ingen pojkvän tror jag. 

Varför inser du inte att du är så vacker? // Henrik

Haha, vilken rolig fråga, jag är vacker i vissa ögon, i andras inte. Det har jag insett. 

Har du många killar efter dig? // Anonym

Det vet jag inte. Tror inte det i alla fall, beror på hur man ser på "många", men mer än en iaf. 

Varför lägger du inte ut alla kommentarer på din blogg? Hade varit roligt, se vad det skulle kunna debatteras om. // V.

Jag har valt det här systemet, så jag har kontroll på vad som kommer ut. Men visst, kan ju lägga ut fler! 

Är du en mystisk person, eller vill du bara verka som det? // Raina

Jag visste inte att nån ansåg att jag va en mystisk person, så nej jag vill inte verka som det. Alla har vi olika uppfattningar om personer! 

Du har inte skrivit mycket om din vän Karro, bråkar ni? // Lisa

Jag skrev senast om henne igår tror jag. Nej vi har inte bråkat och vi bråkar inte. 

  

Sen har jag ju en vän, som träffar så rätt, han vet inte av det. Han får mig att skratta hur arg jag än är. Han får mig att förstå andras dumhet, han får mig att inse saker, ibland hittar jag inga anledningar. Jag får vara utan sköld helt enkelt. Bara han är där, då spelar det ingen roll. 

Av Louise Emretsson - 29 november 2012 21:25

falska förhoppningar och lögner, är det nått vi lär oss av? Är det nått vi aldrig glömmer? Ju äldre vi blir desto mindre litar vi ju på andra, eller är det bara jag? Jag förväntar mig inte så mycket av andra och jag tycker det är bra, att jag är sån. Man blir inte lika sårad då. Eller inte jag i alla fall, stenhård ja, eller? Sen finns det alltid människor som jag litar mer på än andra osv. men ni fattar säkert vad jag menar. Jag är så jävla rädd ibland, att jag ska göra eller säga fel. Egentligen är jag inte en sån, men jag har blivit så. Jag gillar inte att såra andra, jag tycker inte om att göra folk ledsna på grund av mina val. Men alltid är det nån som blir sårad, jag kan inte vara allas vänner, allas tröst. 

 

 Lägg aldrig era hjärtan i någon annans händer bara, DÅLIGT! inte bra. 

Av Louise Emretsson - 29 november 2012 20:38

Men nu ni! Jag har något jätte viktgt att berätta, vet fan inte vart jag ska börja. Men det är en jätte grym och viktig information.

 

Okej nu ljög jag. Jag har inget att tala om, livet är som vanligt. Fast bättre på nå vis. Saknar Pia lite bara, vill åka dit, sitta och snacka till 6 på morgonen, klunka kaffe och skratta. Jag saknar kusinerna också såklart. Kanske åker dit en sväng imorgon, ska ju ändå in till stan. 

IDAG kommer det nog ut några nya bilder på lilla mig och lite annat + fårgor & svar. Missa inte det, hehe känns som en reklam grej "efter pausen kommer nya avsnittet av scrubs, missa inte det" hihi. Här sitter jag och skrattar åt mig själv. 

 

 


Don't speak 
I know just what you're saying
So please stop explaining 
Don't tell me cause it hurts 
Don't speak 
I know what you're thinking 
I don't need your reasons 
Don't tell me cause it hurts

Av Louise Emretsson - 29 november 2012 15:31

Tolka rubriken folket! Hur ni vill alltså. Idag måste jag städa och träna, jag är liskom sådär socialsjuk, jag vill ha mycket folk omkring mig. men i helgen blir det nog så, då får jag väl så det räcker och blir över. Imorgon ska jag in till stan med Tony, sen till Ljusdal. Träffa Martin (?) och sen träffa Joel. Efter det blir det systemet, alkohol intag med Karro och såklart krogen. En fullspäckad dag med andra ord!. Ska bli roligt som fan. Kvällen vet jag inte hur den blir faktiskt. En film, tända ljus och mys. Med mig själv. heh, forever alone? nää skojja ba. 

 

Jag vill pussas! Så PUSS på er glada

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Skapa flashcards