Louiseemretsson

Alla inlägg under juni 2012

Av Louise Emretsson - 30 juni 2012 15:10

idag kör vi! Igen ;) vi ska antagligen dra upp till Jonas och fetsa där innan stämman, min moster fråga mig igår varför vi inte va på stämman, det liksom trigga igång mig att dra dit, så nu blir det så, måste ju bara lägga till att hon ä'r världens bästa moster, punkt slut! jag kan snacka om ALLT med henne, hon är en super kvinna :) nu lagar Karro mat och jag typ klagar på hur dryg ljusdal är, vi var in en snabbis idag, och jag är glad att vi drog fort. alltså jag vet att det finns bra folk där, det finns det överallt, men jag gillar inte stället av nån anledning.. men skit samma, jag är inte där så ofta, bara när jag är med Karro på systemet! nu lämnar vi skit Ljusdal och jag önskar er alla en riktigt trevlig kväll! hoppas inte allt för många har vaknat idag och ångrar gårdagen, jag hoppas också att ingen ångrar denna kväll imorgon , simma lugnt!

 

 

Av Louise Emretsson - 29 juni 2012 19:13

Imorgon blir det nog fest för mig, vet inte riktigt vart än, kanske vid nån grillplats eller på Delsbostämman, tycker ju personligen att stämman i Delsbo är dålig.. Men man kan ju alltid göra nått roligt av det, snart ska jag ÄTA, är så jädra hungrig så det enda jag tänker på är mat x) alla klagar på vädret idag för att det regnar, men jag tycker det är mysigt, så för min del blir det filmkväll ikväll hemma hos mig, nån som vill hänga på? nää bara skämta det får ni inte ;) Hade gott!


 

Av Louise Emretsson - 27 juni 2012 13:45

Idag ska jag börja träna igen, jag börjar med cykling 9 km, imorgon så ska jag "vila" genom att gå 3 km, sen på fredag ska jag cykla igen. Lördag blir det nog party, så på söndag ska jag vila.. men på måndag köttar jag igen! känns så jäkla bra att börja träna igen, har haft ett uppehåll nu, jag har också märkt att uppehåll inte är något för mig... det suger, man mår inte bra av det helt enkelt. så nu blir det träning för hela slanten!!! jag väntar fortfarande på att nån ifrån Piteå ska ringa mig, man kunde tydligen ställa lite frågor angående skolan och boende, så det ska jag absolut göra, så fort dom ringer, men nu ska jag mejla rekryteringen och Delsbo IF innan jag fortsätter att städa,

ha det så gott alla!!  

 

 

en gammal bild på mig :))

Av Louise Emretsson - 26 juni 2012 23:35

Idag så har jag varit i hudik med mamma och Martin, vi handlade mat och lite andra bra saker.. När vi kom hem så möblerade jag och Martin om mitt rum, vilket blev fantastiskt bra! Nu så mejlar jag Delsbo IF deras bilder som jag tog igår, blev rätt stolt över mitt jobb, fick många fina bilder, hoppas dom blir nöjd!


    EN bild får ni idag, imorgon kanske det blir fler bilder från matchen.. 

 

Av Louise Emretsson - 25 juni 2012 14:13

Snart ska jag dricka kaffe, fundera på mina val i livet som jag kommer att göra, jag ska göra allt jag bara kan för att komma dit jag vill. Men jag måste lägga upp det bra, prioritera saker. Jag vet att kärlek till familj och vänner kommer först, sen min underbara utbildning som jag HOPPAS att jag kommer in på i år, efter det så kommer drömmarna om jobbet jag vill ha, efter det kommer huset som jag ska bygga på en kulle i Nya Zeeland, kanske själv, kanske med en vän eller pojkvän, det vet jag inte än, jag vet endast vad JAG ska göra i mitt liv, men jag har fortfarande saker jag kan välja och välja bort, jag vet att jag väljer att leva, jag lever på olika vis varje dag, ibland vill jag vara med 10 stycken samtidigt, ibland vill jag inte ens kliva upp ur sängen. Så är det säkert för alla, problemet med andra är att dom kanske inte kan välja på samma vis som jag kan. Alla människor lever ju olika, alla har sina egenskaper, uppfattningar och alla får sina intryck av saker. Mina mål i livet är att leva, mitt mål är att komma dit jag vill, håller inte en person med mig, försöker stoppa mig, då säger jag hej då, ingen får hindra mig. Då vill inte den personen mig väl, alltså nu menar jag min utbildning eller mina framtidsdrömmar, om nån inte tycker att jag väljer rätt, så är det bara för att det inte är rätt för den personen, jag kan inte dela på mig, vara på många ställen samtidigt, därför så väljer jag vart jag vill vara, med vilka (i princip) jag vill vara med. Ingen kan stoppa mig. Jag har hoppat på tåget ingen, tåget som går 200 km/h, det jag älskar, att ha många bollar i luften.

Nu blir det kaffe med för mycket mjölk i, jag vet hur mycket mjölk jag vill ha, men jag mår bra av att få för mycket ibland, det ger mig ett leende på läpparna!

 

 

Av Louise Emretsson - 25 juni 2012 13:46

Jaha, då är det måndag och jag ska fota en fotbollsmatch ikväll, känns lite nervöst, men så ska det väl vara, brukar bli bra då, eller?  Jag har en vän, som har farit illa av en kille, ganska rejält i mina ögon, jag har försökt gjort allt i min makt för att sitta brevid och inte läga mig i, för problemet är att när jag lägger mig i, så får hon ta skiten, han  är ohyggligt omogen... Jag förstår inte att han orkar jaga något han aldrig kommer att få! Hennes tillit, glöm det grabben, om jag så ska behöva hjärntvätta henne för att han ska ge fan i henne och backa ur, så gör jag det. Jag tänker inte kliva in i ett drama som är så pass löjligt som detta är, istället tänker jag ta tag i hennes hand och dra ut henne ur det. för han är inte värd det, mina horn kanske kikar fram den här sommaren, jag är trött på att vara snäll på människor som i slutändan inte är värd det i alla fall, och min kära vän, hon ska jag hjälpa ur detta helvete, player, spelet är över för dig, GAME OVER!

 

Du tar din vän till krogen, där du trivs och kan va offensiv.
Du talar om dig själv, som om du visste nåt om kärleksliv.
Succéer, kabaréer, entréer och turnéer.
Ignorera gärna vännen mittemot.
Du pratar strunt om allting runtomkring, som om hon inte betydde nånting.
Men, vem är det som du tänker på om natten, när du vakar, idiot?


Vad konstigt att du vinglar för dig själv när du har svårt att stå.
Din vän har gått ifrån dig med miraklet som du väntat på.
Det blir max ett litet skvaller när du slutligen faller.
Och ingen står och tar emot.
Du kanske borde tänkt på hur du mår.
Du kanske borde tänkt på hur det går.
Du kanske borde tänkt på nånting mer än bara kicken, idiot! -.-

 

 

 

Av Louise Emretsson - 24 juni 2012 23:44

Mja, nu är helgen slut, har varit en bra helg (som vanligt) På midsommarafton så var vi hemma hos mig, vi var bara ett litet gäng, men det var super trevligt! Igår så drog jag och Martin till stan, vi var kattvakt tills idag, kan ju säga att det var nice att chilla ett tag, sådär i bakfyllan, Idag så drog jag och Martin upp till Karro och kollade på matchen mellan Italien och England, jag sa att Italien skulle vinna, det gjorde dom!!!!! På straffar ;) Jäävligt bra match!

  här är skorna som jag fick av min moster, lovade ju faktiskt att lägga upp en bild ;)

    japp, jag spelar gitarr, eller försöker i alla fall!             


Min mobil har gått i ett i helgen.. men har försökt att stänga av, liksom släppt lite på det sociala och varit för mig själv, vilket har gått sådär. jag är en sån som kanske inte ska vara själv, jag behöver folk runt mig för att kunna somna på nätterna, jag vill lyssna på människor. MEN jag tror att jag behöver vara för mig själv, för att rensa tankarna. nog om detta! IMORGON SÅ MÅÅÅSTE NI KOMMA TILL DELSBO IP! Jag ska fota en match mellan Gävle och Sundsvall, kommer bli grymt. Det börjar kl 19.00, be there!

 



Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards