Louiseemretsson

Alla inlägg under januari 2012

Av Louise Emretsson - 26 januari 2012 23:59

Det snurrar i huvudet på mig :o Alltså med tankar (som vanligt en torsdags kväll)!

Jag förstår tjejer som mår dåligt över att vara singel, jag förstår killar med för den delen, men vart är skillnaden för killar och tjejer att vara singel? Finns det någon? Jag menar om en tjej har legat med många killar så blir hon kallad för hora, om en kille gör det så blir han kallad för player, hans vänner kanske tycker han är skit tuff som får så många snygga brudar (om det är så, kan lika gärna vara lögn) tjejens polare, vad säger dom då? "Va?!, gjorde du det med HONOM?! han är ju as snygg!" Eller: "haha, han har väl alla tjejer varit med", men skäms tjejer mer än killar om dom vet att dom har strulat mycket med andra killar? Alltså nu menar jag generellt, det beror ju på hur man är som person osv, men finns det killar som skäms över antalet "strul"? Eller skäms dom bara när dom får med sig en fuling hem? Jagar tjejer och killar lika mycket efter one night stands, eller är killar värre? Är tjejer mer efter "the one"? Och OM det är så.. Betyder det att vi är mer försiktig på vem vi släpar med hem efter krogen? Betyder det också då att vi lättare blir sårad? aja, frågor som egentligen kanske inte spelar någon roll, men dom har fastnat i mitt huvud i alla fall..

Btw måste jag bara visa vad jag har beställt hem! :D (det är skit dåliga bilder, men hade bråttom!)

  

   

Sen beställde jag hem ett par skiit snygga skor och en kjol! :) Nu ska jag fortsätta kvällen med sms och typ fruk svullande, PUSS!

Av Louise Emretsson - 26 januari 2012 23:17

Dagen har varit super bra, vaknade super sent men jag var lat! Det roligaste på hela dagen idag var träningen, jag och mamma tog ett dubbelpass, vi började med 40 minuter kettel och sen blev det en härlig boxnings runda på 60 minuter! Jag gruvar mig för morgondagen, vi kommer att ha så ont jag och mamma, haha men det var verkligen skönt att bli av med ALL energi. Jag tänkte lägga ut lite frågor och svar som ni kan läsa om ni har tråkigt!


Jag skulle villa att du berättade tre sanningar om dig själv :p?

SVAR: Oj, tre sanningar. Jag hatar spindlar, jag har sämst tålamod och jag älskar att åka bil/skooter om det går riktigt fort!

Vilken tidning läser du helst?

Svar: SOLO, den tidningen älskar jag, dom har bra tips på mode!

Är du singel?/om du är, är du kär i någon?

Ja jag är singel sen typ tre veckor tillbaka, haha inga kommentarer..

Har du många killkompisar?

Ja, jag har nästan bara killkompisar!

Har du varit otrogen någon gång?

Inga kommentarer..

Spelar du någon form av spel?

Nej, nu på slutet har det blivit dåligt med sånt, men jag tycker om att spela burnout på Xbox, sen har jag också spelat wow. Ibland blir det Nintendo DS eller wii med syskonen!

Om du fick välja vilket namn du skulle ha, vad skulle det vara?

Jag är ganska nöjd med Louise (det betyder hjältinna på franska, eller nått sånt) men annars skulle jag villa heta Fiddeli!

Hur många gånger i veckan tränar du :p?

5-6 ggr i veckan :)

Bantar du?

Haha nej, sånt är inget för mig!


Har ni fler frågor, ställ dom! :) Nu kommer det lite roliga bilder!!


   

 

 

 

Gamla roliga mys bilder på mig, Joel och Karolin! :)

(vi är hårt sminkad för vi skulle iväg på Halloween fest så ni vet;))



Av Louise Emretsson - 26 januari 2012 03:00

Alltså jag får fri spel snart! Jag kollade runt nu bland olika bloggar och läste lite grann, och jag upptäckte en sak; vissa tjejer leker verkligen dumma! :o (jag antar att dom inte ÄR så dum som dom utger sig för att vara) Dom har sina farsor som spring pojkar och skryter om att dom kan köpa väskor för flera tusen, HALLÅ?! Snälla vakna upp, det är svårt att bli bekräftad (eller synas, vara ovanlig....) i dagens samhälle. Ingenting är nytt, vi har redan sett tjejer som videobloggar om deras silikon tuttar, vi har redan sett dom skrivit att Sverige är ett tråkigt land "det är ju liksom avlångt, asso hallå?! inte konstigt det är så tråkigt här"...

ehh? Vi har redan sett "den smalaste" "den snyggaste" "den fetaste", "den fulaste" osv.. Jag har två video bloggar jag tänkte ladda upp.. Bara för att visa hur tjejer gör för att få all uppmärksamhet dom bara kan!






Alla tjejer som vill bli "inne" tjejer på stureplan måste väl börja någonstans antar jag. Dom börjar tydligen här.. Provicera allt dom bara kan för att få en liten respons, jag tycker synd om dom här tjejerna, på riktigt! Jag mår dåligt av att tjejer kan bete sig såhär, ska man verkligen göra ALLT för att få sina 15 minuter i rampljuset?


Av Louise Emretsson - 25 januari 2012 23:21















Dagen har varit super! Jag och mamma drog ner till Delsbo och åt på elvan med syskonen och Joel, efter god mat och kaffe så bar det av till Ljusdal där det blev mer kaffe och mycket.. Ja, vad ska jag skriva? Prat? Ja, mycket prat vart det. Vi gick ut en sväng och snackade ännu mer. Efter det tog jag bussen till Delsbo och gick på dansen med Simone, Yasmine och Nike! Det var super roligt faktiskt, Afro-Power dance är dunder bra om man vill få upp pulsen lite. Jag stötte också på Martin och Mattias innan dansen så jag stog och snackade lite med dom också innan skjussen kom! Imorgon så ska jag städa, gå på ett pass kettel sen ett pass boxning, jag kommer att vara totalt slut på fredagen känner jag. Men det är så roligt att man har kommit igång med träningen, jag behöver ha något att om dagarna annars springer jag in i väggen med huvve före x) Nu ska jag ta och skriva upp min kommande vecka!








  • Måndag: Vilodag, eventuellt gym.
  • Tisdag: Boxning (ev, sova i stan)
  • Onsdag: Skola, Dans
  • Torsdag: Kettelbell & Boxning (ev, sova i stan)
  • Fredag: Skola, Promenad (5km)
  • Lördag: Vilodag
  • Söndag: Boxning

          (Y)


Jag funderar på att hämta lite saker imorgon i lägenheten också (snyft), eftersom jag flyttar hem till min mor igen! Men vi får se om jag har någon som vill skjussa mig ner på ede... DET SUGER ATT INTE HA ETT KÖRKORT! Jag har faan ingen karaktär alls känner jag, men jag ska sätta igång med det också, jag ringer körskolan imorgon och bokar en körning, jag kan inte skjuta upp det mer. Jag vill ju ha körkort.....

<3

Av Louise Emretsson - 24 januari 2012 02:33

Ikväll är vinden stilla


Fast det stormat hela dan
Och bakom Västerbron går solen ner i rött
Det nästan tyst


Som ett obehagligt allvar
Drar sig hösten in i stan
Det finns en doft av allting murket, kallt och blött
Och nästan tyst


Ensamma dar
Väldiga värld
Orden ekar, hennes röst
Ingen sömn, inga svar


Ingenting kvar, mer än ett rostigt svärd
Som hugger och vrider sig i ditt bröst
Vi ses på Hjärtats Bar
Det här är brustna hjärtans höst


Det här är timmarna av ovisshet
Poeternas bensin
Det här är natten när vi räknar våra stygn
Allt gick så fort


Du kan dränka dig i minnen
Eller litervis med vin
Du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
Men allt är gjort


 


Av Louise Emretsson - 24 januari 2012 00:36

Idag har det varit en underlig dag, ingenting har stämt överens med mina tankar och känslor. Logiken är totalt bort blåst och jag klagar egentligen inte, men det är läskigt att det ska vara så. Aja, funderar i alla fall på att dra till Sthlm ett tag, vet inte hur länge, men jag vill i alla fall dit. Träffa Ewelina, snacka lite skit, dricka lite vin (?)

Kommer ett till inlägg sen, kanske, troligen aldrig? hah.

 

Av Louise Emretsson - 23 januari 2012 00:35

JAG KAN INTE SOVA!!


Jag är fett trött i ögonen, men jag kan verkligen inte sova, så jobbigt att tankarna alltid ska ta över nätterna, fattar inte varför, det är så onödigt tycker jag.

Läste en gammal dagbok för ett tag sen, jag skrev om min nya kärlek som jag hade då, helt galet hur man kunde måla upp värsta bilden på hur framtiden skulle se ut :o vart vi skulle bo, jobba med, hur många barn, hur huset skulle se ut, vilken bil man skulle ha, ALLT! haha, man levde i en saga alltså. Allt var så rosa och gulligt, egentligen så kan man ju vara i den inbillningen i vilken ålder som helst, ibland önskade jag att jag också kunde det.

Men jag har tappat "sockervadds" känslan totalt, lite tråkigt faktiskt. Jag tror inte jag vågar ha den om jag ska vara ärlig, jag är rädd att den ska försvinna lika fort som du.

Men samtidigt, nu ligger jag i min dubbelsäng, läpparna full med idomin, lyssnar på Lars Winnerbäck och är singel. Och varför gör jag det då? Jo jag är envis och jag kanske inte klarar av att ha fel, lite för envis kanske jag är. Men jag är rädd att jag ska bli tillsammans med någon för att jag inte klarar av ensamheten på kvällarna, för att ingen ligger här och håller om mig, ingen som pussar mig på morgonen, ingen som följer med mig när jag duschar, ingen som sitter brevid mig när jag kollar på något dåligt tv-pogram.

Jag vill inte bli tillsammans med någon för att "slippa" undan känslan av att vara själv. Alla vill kanske dela saker med någon, det vill jag med. Men jag tänker inte bli tillsammans med någon bara för att ha någon. Därför vet jag inte om jag är kär i "någon" eller om jag inbillar mig, fast samtidigt.. Kan man inbilla sig att man är kär?

Jag vet inte, men jag är rädd för att man kan det.

Visst finns det killar som säger att jag är vacker, fin, snygg osv. men jag har svårt att köpa det, i alla fall nu. Det är smickrande, absolut! men jag vet inte hur jag ska ta det.. Jag analyserar ju allt som kommer i min väg, och nu när jag är osäker på känslan så gömmer jag mig och vågar inte släppa taget. Jag låter massa aktiviteter ta över vardagarna, massa träning, massa promenader, plugg, shopping och träffa vänner 24/7. Endast för att slippa tänka, men det kommer ändå krypande fram på nätterna, jag drömmer to.m om kärleken!

 Jag tänker på vad jag hade, vad jag kunnat haft och vad jag inte har..

Det bara snurrar i huvudet, jag är rädd att såra någon. Jag är rädd att missa chansen. Jag är rädd att göra fel. Jag är rädd för mycket, och det värsta är att jag aldrig har varit det tidigare, fattar inte vad som har hänt med mig! Allt jag vet är att jag är stressad för att jag vill ta det lugnt men att jag i så fall kanske missar chansen?

Fast man vet ju inte om man ångrar sig om man aldrig fick chansen att känna efter (?)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Av Louise Emretsson - 22 januari 2012 23:25

Idag vaknade jag och Martin, gjorde frukost och pluggade! Det gick bra faktiskt, håller tummarna på att Martin klarar provet imorgon, jag vet att det kommer att gå super bra (y), När mamma kom hem så bar det av till boxningen, det var ett super bra pass, jag och mamma kötta som vanligt. Sen så hittade jag lite kläder som jag ska beställa hem, lovade Martin att hjälpa honom hitta bra kläder också, så vi ska väl sätta oss ner någon dag och göra beställningen! Imorgon så ska jag träffa Joel, snacka lite skit och såklart dricka kaffe. Sen ska jag ta en lugn dag med bara lite plugg, kanske gå ut och ta mig en promenad (om det inte är samma väder som idag, för då blir det spark)

Detta ska jag snart beställa hem!! :D

                            

Helgen har varit bra, Martin kom igår. Vi satt och pluggade, kollade på lite högskolor och universitet, det närmar sig!!! Han ska boka möte med nån studievägledare så kan vi båda gå dit samtidigt och prata och ställa frågor. Jag fattar ju ingenting av antagningar och skit, behöver hjälp med det så man inte gör fel, det skulle vara så typiskt mig att missa något och göra fel. Men det här ska jag göra noga ;)

 

Japp, den bjuder jag på!  

PUSS  


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards