Louiseemretsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Louise Emretsson - 24 juni 2013 13:29

Kære Louise,

Tak for Deres henvendelse.

De har mulighed for at ansøge om et nyt pas på Ambassaden i Stockholm eller hos Borgerservice i en af Danmarks kommuner.

For information om hvordan du ansøger hos Ambassaden, se venligst: http://sverige.um.dk/da/rejse-og-ophold-dk/pas/pas-til-voksne/

For information om ansøgning i Danmark, skal de tage kontakt til Borgerservice, se gerne deres hjemmeside:www.borger.dk.

Med venlig hilsen
Danmarks Ambassade, Stockholm
Juliane Edgar Klim

 

 

Jag blev jätteglad när jag såg mejlet, mindre glad när jag såg vad jag måste göra för att få ett nytt pass... jag måste ringa polisen och tala om att mitt gamla pass är borta, höra av mig till skatteverket och massa jox. blä. därför ska ajg åka hem till min pappa ikväll och leta i gamla lådor, ÖNSKA mig lycka till. Jag vill hitta det. 

Av Louise Emretsson - 24 juni 2013 01:46

Snart dags för sängen, imorgon ska jag plugga, träna och övningsköra.
Har fan lite ont i halsen än men inte så pass mycket att jag skippar träningen.
Jag är peppad innför veckan faktiskt. På tisdag ska jag till körskolan och sen träffa Pontus över en kaffe.
På onsdag ska jag kanske in till stan med min lillasyster och hennes kompis.
Jag ska inte redovisa hela veckan. Orkar inte skriva och ni orkar ändå inte läsa.
Pussochkram!

Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 22:15

Speak no evil, hear no evil, see no evil. Do no evil.

 

Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 21:30

Var nyss ut på en springtur, fettjävlasuperskönt. Mötte en gammal... bekant, kan man skriva så? Eller kan man kanske skriva barndomskompis? Jag vet inte... oavsett vad det heter så träffade jag Patrik!

 

Otroligt hur hjärnan fungerar. Jag menar, det var säkert 11 år sen vi sågs och helt plötsligt kommer jag ihåg hur vi letade fyrklöver på hans gård, spelade super mario och åt varma mackor. Haha. Så resten av min springtur bestod alltså av minnen. väldigt trevligt måste jag säga. 

 

 

Il primo amore non si scorda mai



Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 20:10

 

 

If life ain't just a joke

 

~~~

 

Then why are we laughing?

 

 

Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 19:43

Har nyss kommit hem till Gustaf, först drog både han och jag till pizzan. Jag svulla en kebabtallrik, vi slog vad... om jag åt hela drog vi ett streck över min skuld till honom. Vi har slagit vad om saker förr, främst gällande mat, och jag har förlorat. Va skyldig honom typ 3000 kr. MEN nu skulle jag klara det och jag va så nära. Gustaf sa att det var lugnt att jag inte åt upp hela. 

Ni vet en kebabtallrik? Det här var en STOR jävel. 

Man skulle kunna säga att jag vann ändå. 

Efter det drog jag på elvan, träffade Cecilia och Pelle, drack kaffe och snackade lite. 

Ni får en gammal låt jag kom över nu. längesen man lyssna på den här... typ när man satt bänkad framför datorn och spela sönt olika meningslösa spel. heh. 


Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 13:50

Jag har mejlat danska ambassaden i Sthlm nu, frågat lite saker angående pass. Förhoppningsvis får jag svar imorgon eller på tisdag. då bränner jag ner till den stora staden och fixar passet. Kostnaden var inte så stor som jag trodde, lite över 1000 kr stod det på hemsidan, det är ju mer än ett svenskt pass men det är värt priset! 

under tiden ska jag faktiskt leta mitt gamla pass, funderar på att åka hem till pappa och titta i några lådor, tänk om det ligger där? fan vad glad jag skulle bli. 

Just ja! Mamma har fixat en bil som jag kan övningsköra i, FAN vad lycklig jag är att vår granne är så snäll att dom lånar ut bilen, detta betyder att vi ska övningsköra imorgon... hihi, kommer bli jätteroligt. 

 

 


Av Louise Emretsson - 23 juni 2013 12:51

min hals! jag har ont i halsen, faaan. hoppas det går över imorgon för på tisdag ska jag övningsköra och jag vill verkligen inte vara hänging då. har även upptäckt att man kan hashtagga på bloggen nu. Jag har ju ALDRIG gjort det förut men man kanske ska börja? mest för att retas med folk. Jag tror det irriterar de flesta människor. så nu ska jag göra ett test se om det funkar!


#test #sjuk #blogg #livet #sommar #helgen 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards