Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Emretsson - 18 mars 2013 09:16

Idag har jag hunnit med mycket! Jag har druckit kaffe & druckit kaffe & gjort en smoothie. Typ det..

Imorse vaknade jag alldeles själv av den underbara morgonsolen, jag öppnade mina ögon & log. Tittade ut och upptäckte att det var ett underbart väder att gå ut o gå i.

Eller inte.. Såhär gick det till:

 

Jag sover jätte skönt i en jätte super skön säng. Jag hör att hundarna började skälla & dörren for upp. En katt (Alfred tror jag det var) springer in och for under sängen följt av hund nummer ett (Doris) som också hon for under sängen för att mysa lite med Alfred eller nått. Sen hör jag ett stort klumpigt monster som tokskäller, springer in och försöker ta sig under sängen men lyckas såklart inte. Det är vår hund Pastorn, han väger 52 kg & är väldigt stor.

Men det slutar inte här! Min kära mor är väldigt förbannad på Doris & Pastorn så hon kommer inrusande och skriker på dom att ge fan i katten. 

Så vakna jag. En underbar måndag alltså.

 

Ett bevis på att jag har gjort smoothie som egentligen inte är det.. Eftersom vi inte ens har liiiite mjölk hemma blev det en smotthie A la Louise. Den har en annorlunda konsistens. Jag har lärt mig att om man inte har bilder på saker man gör och laddar upp det på bloggen så har det aldrig hänt. Måste ta mycket kort idag..

   

Doris och EN OKÄND MAN I MIN SÄNG, helvete hur kommer det sig?! vad hände igår liksom?! Mitt minne är inte okej nu förtiden...

 

Alfred och EN OKÄND MAN I MIN SÄNG!!

 

Närå det är Gustaf, han är inte okänd. Bara jävligt söt när han sover


Av Louise Emretsson - 17 mars 2013 19:51

Fasen vad skönt det var att få komma ut lite. Jag och Björn kötta 4 km idag, efter det skulle jag ha åkt hem, men Gustaf skjutsar mig istället så vi hann duscha & äta. Nu ska jag plugga lite sen blir det nog film och kaffe!

KAFFET är slut hos Gustaf, jag har bara druckit två koppar idag och nu är suget värst såhär på kvällen. 

 

 

Av Louise Emretsson - 17 mars 2013 15:59

Snart drar Gustaf på gymmet, sen drar jag iväg & springer med Björn! woooep, jag är fett pepp.

Känns jävligt bra att komma igång igen plus att det är vår och då är det perfekt att springa.  

Här kommer lite musik jag lyssnar på idag! 

 

Insomnia - Chords, Timbuktu.

Drift Away - Chords.

Smells like teen spirit - Nirvana.

When I was you man - Bruno Mars.

Av Louise Emretsson - 17 mars 2013 13:49

Jag är så sugen på att klaga, klaga på andras bloggar.. Men jag anser att det är fel eftersom jag driver en blogg själv.

Det jag kan nämna är paniken över 11-åringar som skriver om träning, hur mycket dom har gått ner & varför dom bara handlar märkeskläder. Anser ni inte också att det kan vara lite jobbigt att klicka in sig på sånna bloggar? Jag får lite ont i magen iaf.

Fast det är ju inte vårat största problem i samhället, det största problemet i samhället beror på vem man frågar. 

Av Louise Emretsson - 17 mars 2013 12:33

Vad har jag gjort idag? Jag har städat, dansa balett, sjungit, fått en miljon, sprungit fem mil och vunnit nobelpriset.

Nej jag har sovit. Den här gången var Gustaf uppe före mig, vilket inte är så konstigt. Det brukar han vara men jag trodde inte att jag skulle sova så länge. Jag gick ju och la mig jätte tidigt igår... Ja, jag ska inte sura, så kan det vara. Det är alltså han som har städat, sjungit, dansa balett, fått en miljon, sprungit fem mil och vunnit nobelpriset. 

Gustaf har fått inneboende! Typ hundra stycken i hans lägenhet... 

 

 

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 20:45

Nu sitter jag med plugget. Egentligen skulle jag vilja mysa ner mig i sängen, MEN jag måste bli klar. Har en restuppgift som jag måste göra imorgon med. Känner mig smått stressad men tror att det kommer sluta bra. 


Jag arbetar bäst under press!


 


Veckans träning:

Söndag: Springa 4 km med Björn / Styrka (mage)

Måndag: Styrka (Rygg & armar)

Tisdag: Styrka (Rumpa & ben)

Onsdag: Springa 3 km med vovven / Styrka (armar & axlar)

Torsdag: Springa 3 km med vovven / Styrka (Rygg & mage)

Fredag: Springa 3 km med vovven.

Lördag: VILA

Söndag: Promenad 4 km. 

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 19:13

   

Bild från lekparken idag & min organiserade väska! 

(Det är så mycket skit i den att den knappt syns)

 

Usch jag nästan skäms för mina händer... Dom är jätte torra och jag har fått sprickor! Men jag har börjat smörja dom nu. Super åt sig all fukt kan jag ju tala om. Snart kommer dom vara vacker igen. Imorgon ska jag springa med Björn, jag är taggad som bara fasen, ska bli skönt att få komma ut & andas lite frisk luft, man får mer energi då. Om jag suttit inne hela dagen idag så hade jag antagligen var mycket tröttare än vad jag är. 

Det ska bli så jävla skönt att verkligen komma igång med träningen igen, så jag får se nån skillnad! Har ju fasen tappat alla mina muskler nästan. Känner mig som en degklump och det ska man ju inte göra.

Imorgon när jag kommer hem så ska jag leka detektiv, då ska jag hitta mitt pass. Undra vilken idiot det är som har slarvat bort passet?! Kan ju aldrig vara jag som glömt vart jag la det senast... 

 

Musiken jag lyssnar på denna ljuva afton är:

Ge oss Sverige tillbaka - Promoe & Timbuktu

12/12 - General Knas

Ho Hey - The Lumineers 

Rest of my life - SOJA

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 18:16

Männen i mitt liv har jag tänkt mycket på den senaste tiden. 

Om kaffe var en man så är det en av männen i mitt liv & eftersom kaffe är strakt och bra måste ju det vara en form av man? Ni fattar.

En annan man i mitt liv är min kära pappa, han man ringer ibland. Han man alltid tror kommer finnas kvar, första mannen man älskade. Sen är ju lillebror en man, eller en pojke. Han kommer bli en man och jag får vara med att se det. Från början. Mammas sambo Emil är "pappa två" & han är också en man i mitt liv. Han som bakar & ger mamma rosor, mannen som gör mamma lycklig gör mig lycklig. Han som kommer upp med pannkakor på lördagsmorgonen och frågar om man har sovit gott, han som häller fil på en om man häller ett glas vatten på honom. 

Gustaf är också en av männen i mitt liv. Han som finns där, håller om mig och han som har koll på  läget, får mig att skratta hur jävla trött eller arg jag är. (Förutom på morgonen, då är det kaffe som gäller)


Jag älskar mina män & mitt kaffe. 

En tjej kan vänta på att den rätte skall dyka upp. Men det hindrar ju inte att hon kan roa sig med alla dem som är fel under tiden. - Cher. 

 

 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards