Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Emretsson - 29 mars 2013 21:46

Jag är verkligen sämst på att shoppa kläder via internet.. då hittar jag en massa saker som jag vill ha, sen tänker jag: "hmm, tänk om jag inte vill ha den när den väl kommer hem?" eller typ: "Kanske ska skita i det här, finns fan inge fint ändå." Fastän jag nyss tyckte allt såg skiiit bra ut. Får nog gå en runda i Gävle nästa gång jag åker in. Jag har liksom inte tålamodet med mig ikväll. 

Nu ska jag ta mig en dusch. Hääj.

Av Louise Emretsson - 29 mars 2013 19:42

Nu har jag skrivit min ledare, den handlar om droger. Men jag är inte riktigt klar än, ska lägga till lite bitar som fattas. Vet bara inte hur jag ska formulera det än. Egentligen skulle jag ha festat ikväll med Karolin men så blev det inte. Lite synd är det väl men istället får jag saker gjorda. 

Vad hittar mina fina läsare på ikväll? 

 

Den här ringen fick jag av min mormor i påskägget. Suuuper nöjd! Har önskat mig den länge nu och äntligen fick jag den. 

 

Imorgon ska jag köpa en överraskning åt min mamma. Bara för att hon är den bästa mamman man kan ha!


Av Louise Emretsson - 29 mars 2013 17:57

Ignorera rubriken.

Idag har jag fikat med familjen Eden/Andersson, eller en del av den iaf. Det gick sådär..

Den vackra tårtan Emil gjorde fick ett tragiskt slut..

 

Mamma & Jimmy är inget vinnande lag tillsammans, välter tårtan och sen va påsken förstörd! TACK SÅ JÄVLA MYCKET! Närå, vi skratta som fan. klart tårtan ska välta annars är det ju ingen riktig påsk.

Jimmy fick en liten bit.. vet inte riktigt vad dom höll på med här. mamma liksom: "Här Jimmy, ta det lilla som inte har hamnat på bordet..."

eller nått.

 

"Men det var ju inte jag e!", Jimmy vill inte erkänna fastän det sitter massa vittnen omkring som faktiskt såg att han var med på ett hörn. 

   

R.I.P påsktårtan.... 

 

Min kusin Love är lite bekymrad, hur knäpper man kort med Lollos nya mobil egentligen?!

   

Av Louise Emretsson - 28 mars 2013 22:22

Musiken jag lyssnar på ikväll:

Wonderwall - Oasis

Scarborough Fair - Sarah Brightman

Under löven - Melissa Horn

Upspring - Muse

Sex on fire - Kings of leon

 

Inte har jag nå bilder att bjuda på heller, ni får klara er utan ikväll helt enkelt. Men lite frågor kan jag svara på!

 

Du har en fråga på din blogg vilken tidning man läser, vilken tidning läser du?

Jag läser DN, di och ibland aftonbladet men det brukar jag knappt erkänna för mig själv. Sen läser jag lokaltidningen. Alltså HT. 

Är du nyttig av dig?

Hmm, njae. Alltså jag är ju ingen som äter 6 gånger/dagen och så... men jag äter inte godis så ofta, kanske en gång i månaden och ibland inte alls. Men sen dricker jag ju mycket kaffe och cola zero vilket inte är så nyttigt kan man ju tycka. 

Vad skriver du helst, reportage, krönikor eller noveller typ?

Kolumner! Men jag har, till min egen förvåning också börjat gilla den mer litterära sidan. Fast  inom opinionsjournalistik så använder man ganska mycket litterära verktyg. Innan jag började utbildningen visste jag inte det eftersom jag bara skrev krönikor osv. Har knappt nosat på nått annat liksom. Men nu ser jag kopplingen.

 

Tre saker ni kanske inte visste om mig:

  1. Jag är oskuld, så oskuld man bara kan bli. 
  2. Jag har börjat sola solarium, fast ett sånt där man står i. Inte lika läskigt.
  3. Jag kan bli riktigt rädd, speciellt när Gustaf skrämmer mig. Så rädd att jag inte vågar gå från sängen till toaletten för att pissa. 

 

Kan du säga mig vad som händer när bankfack och kontanter byter händer?
Storfinansen den flyger mellan länder medan jag åker fast för knyckta äpplen
På flygplatsen där pamparna anländer i höga hattar och guldtänder
Med kapital investerat i röstlängder för att ha fortsatt makt över fattigdrängen

Av Louise Emretsson - 28 mars 2013 21:58

Idag har jag suttit ute i det fina vädret och pluggat, min nya bästa vän är opinionsjournalistik. Det är en bok, som jag råkar älska. Jag har gått genom mitt manus också, tittat, tagit bort, lagt till och hittat stavfel och sär skrivningar

(haha jag är rolig, fattar ni? sär MELLANSLAG skrivningar.

Gustaf är jätte sjuk så mellan varven har jag också lagat mat, luggit i sängen med honom, diskat, insett att jag börjar bli förkyld, lekt fröken duktig och somnat. Jimmy kom också en sväng, snackade lite och sen stack han vidare. Roligt att se honom, var ett tag sen. Jag har börjat med min ledare som ska vara klar nästa vecka, känns bra. Ändrade visserligen ämnet lite men det måste man ju få göra. 

 

Av Louise Emretsson - 28 mars 2013 14:07

Ibland så kanske man borde stanna upp lite, fundera på saker omkring. Ni vet, vänner, familj, lycka, kärlek, hat och svek. Det känns lite som att man bara kör på, konstant. Sen kommer dagen då man kanske ångrar sig lite. Bara kanske. Jag försöker att inte tänka så. att ångra sig, om man ångrar sig ska det göras på plats, sen lämna det. Inte tänka på det så länge. Fast så går det ju inte riktigt till. Ånger är ångest, ångest är panik, panik är att tveka, när man tvekar så blir man ängslig. Jag kan dra skiten hur långt som helst om ni nu skulle orka det. 

"Vi lever nu", står jag bakom det? Jag har väl inget val, men "vi lever nu" kan man ju inte tänka på hela jävla tiden. 


Inte röker du väl, nej, inte fan gör jag det, men det visste du väl?
Och ska du sälja mig moralen får du sälja den väl
Har varken lust eller ork eller tid eller skäl
Borde börja röka Camel Light eller 
har man tur och slår till med Lucky Strikes?
Bara för debatten börjar bli så bisarr 
så har jag övervägt att börja sälja knark
Angående påståendet och på frågorna hur jag fick ihop förrådet
Ja, jag var där när de sålde sjukvården 
och säljer den dyrt på skolgården
Kalla det samma sak.

Av Louise Emretsson - 27 mars 2013 22:27





Egentligen skulle jag hitta mitt pass uppe på vinden idag MEN istället hittar jag detta....


Jag som liten..Nu är jag som stor så att säga.

 

Joels sätt att skriva av sig, iaf för två år sen eller nått!

 

Japp, gröna lund klubbor sen jag var på grönan med Joel, Simone och Simon. 

 

Planering inför festandet, typ ett/två år tillbaka i tiden är vi nu.

 

Jag och Anna leker baywatch för ett bra tag sen. Hon kanske var nio och jag elva.

Kommer fan ihåg den här dagen, vi var på lillvallen och jag hade glömt mina badkläder, undra om det var före eller efter nån dop kanske?

 

En teckning by Joel! Typ två år sen.

 

Jag året då världen skulle gå under eller va det va. 

Jag var den enda i min omgivning som inte var rädd. Coolt.

 

Simone och jag skickade brev till varandra, även fast vi var med varandra i princip varje dag och gick i samma klass.. 

Äkta fucking kärlek. 

 

Av Louise Emretsson - 27 mars 2013 21:46

Idag var jag in till stan med Karro, vi solade på förmiddagen, käka på jambo, shoppade lite och träffade Pia. Vi var bara in en snabbis så det blev inte direkt mycket inköp idag, kan ju vara jävligt bra för man ska ju klara sig hela månaden. 

 

När jag kom hem så var jag barnvakt åt lillebror, han skötte sig själv. Byggde en koja i hallen, satte sig där och lyssnade på gangnam style på paddan. "Perfekt!" Tänkte jag, då köttar jag träning på övervåningen tills Emil kommer hem. Pastorn trodde att jag ville leka sten, tass, påse med honom varje gång jag gjorde en armhävning. Aja, jag tränade som fasen och eftersom Pastorn hade så mycket energi så tog jag ut honom på en promenad när Emil kom hem.

 

 

Jag & Cornelia för någon morgon sen då hon tyckte att jag skulle kliva upp kvart i sex, vilket jag gjorde för att hon är så ohyggligt rolig att vara med på morgonen. Cornelia pratar, ritar, sjunger & dansar på morgonen. Är avis på henne, att hon orkar & vill kliva upp. Sötungen! 

   

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards