Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Emretsson - 8 mars 2013 14:37

Igår var jag in med Stina till stan, hon shoppade loss & jag hittade ingenting. Vi träffade Joel också! Vilket var roligt, det var så hiiiiimla längesen vi sågs. Jag, Stina & Joel traska iväg till kaffebaren och drack kaffe (Stina drack smoothie) Sen tittade vi på kläder, Stina handlade tröjor och smink. Sötnosen min

 

Ibland är det konstigt, det man känner & tycker. Ibland får man så mycket skit att man inte vet vad man ska göra. Skratta eller gråta? Huvudsaken är att man inte tvekar, inte låter all skit nå en.

Jag är sådär på gränsen till att bli riktigt förbannad och göra nått åt saken.

När jag är arg, kan jag inbilla mig att det går att rädda världen. Ett samtal och världen är räddad. Riktigt så är det inte och det kommer aldrig bli så heller. Livet är något man inte ska tveka på, folk ska man inte lita på, ord ska man inte lyssna på, ibland står man ensam fast i snön. För att man litar på folk, lyssnar på ord som inte betyder nått och tvekar på livet. Tänk hur det kan bli. 

 

"Jag släpper din hand för ett helt vanligt återfall. För att få nått förstört, det var fel som jag sa. Det är sant som du hört."

 

  

Av Louise Emretsson - 5 mars 2013 01:38

 

Familj.

Älska.

Vänskap.

Lycka.

Misstag.

Kunskap.

Nyfikenhet.

Vetenskap.

Åsikt.

Val.

Kärlek.

Respekt.

Osäkerhet.

Längtan.

 



Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 23:59

Sitter i sängen och tittar på en dokumentär om maffian i Italien, snacka intressant det är. Har inte tid att skriva så mycket mer nu. Ville bara att ni skulle veta att jag finner maffian intressant. 

 

Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 22:35

Jag har pratat klart i telefonen med hemlis, han får heta så nu. Vi snackade om saker som är viktiga. Hade typ tusen frågor som snurrade i huvudet. Han svarar på tamme fan allt. Underbart att ha någon man kan ringa när nått fuckar ur. 

Imorgon ska jag dampa med mitt manus, SKRIVA SKRIVA SKRIVA! Biblioteket kommer få besök av mig också. 

 

"Ge mig tips & goda råd så jag kan göra helt tvärtom"

 

Någon ville att jag skulle skriva om kärlek. Men jag har svårt för det. Ha inga förhoppningar på nått. Lita inte alltid på ord. Lova aldrig nånting. Lev idag, tänk på imorgon. Skratta & Lysnna. 

 

Nu har jag skrivit om kärlek. kärlek. kärlek. kärlek

Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 22:00

  1. Jag hatar solarium, är rädd att dom ska gå sönder när jag ligger där. 
  2. Jag lyssnar på Winnerbäck och Dylan när jag skriver, ibland Eminem. 
  3. Jag har svårt att vara mysig på morgonen, eller ska jag erkänna så är jag ett monster då. Tills jag har fått på mig kläderna och druckit kaffe.
  4. Förr när jag sov hos folk jag inte riktigt kände så brukade jag smyga därifrån, inte säga hejdå, ingenting. 
  5. Jag kan uppfattas som ganska hård men är ganska känslig faktiskt.
  6. Jag hatar flyplan, fastän jag inte har åkt det än. För nån sommar sen så räddade lillebror mig när vi skulle åka till Frankrike, han sa att han vägrade ta flygplan så vi tog bilen istället. Kommer tacka honom när han blir äldre att han tog den striden med mamma & Emil. Härlig upplevelse va det!
  7. Ibland tittar jag på skräckfilm själv, bara för att verka cool. 
  8. Jag har svårt för Whiskey, uäk. 
  9. När jag var liten så dammsugade jag upp en kattunge hos min moster (tror det var hennes) för jag trodde det var en råtta. Det gick bra, katten skadade sig inte. Säger mamma i alla fall.
  10. Jag har flyttat 10 gånger i mitt liv. 

Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 21:30

Gillar du att vara ensam? // Alex.

Ja när jag är arg eller ledsen.

Har du många killar efter dig? :) // sara.

Jag vet inte. Tror inte dom är så många :)

Pratar du ofta med dina ex? // Anonym.

Nja, snackar med Joel ibland. 

Är du sårad just nu? Hur längesen blev du sårad om du inte är det nu? // Anonym.

Ja jag är lite less just nu. Men inte så jag gråter. Sårad är ett svårt ord, ja lite sårad kanske jag är. 

Varför bytte du bloggplats igen? :) // Lina.

För att den andra krånglade och när dom mejlade mig och tala om att dom höll på att fixa det så orkade jag inte bry mig.

Går det mycket rykten om dig? // Anonym.

"Ryktet säger att han sällan bryr sig"  :D  haha nej jag vet inte, kanske.

Känner du ibland att du inte alls vill gå skrivarkursen? Att du kanske ska satsa på nått annat? // Liselottan.

Nej, det gör jag inte. Jag älskar att skriva, dom dagar som det går åt helvete med att skriva så tänker jag på att dom också tar slut! :) Man måste kämpa. 

 

Bilden bjuder jag på ikväll gott folk!

Nu ska jag prata i telefonen med någon som vill vara hemlig på bloggen, alltid lika roligt att ha hemlisar. Jag gillar att prata med honom. Både han & jag är lite konstig, så det blir alltid roliga samtal. 


Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 19:35

Barnen lånade min kamera idag och tog lite bilder, det bjöds på kaffe och muffins som dom hade bakat också. En bra dag helt enkelt!

 


Nu ska jag kika tågtider, ska in till Gävle imorgon. Hoppas det går fort... Alltså lektionen. Vill helst vara hemma och skriva på mitt manus. 

 

Ni vet när man får den där känslan av att nått måste bli bättre, men man vet inte riktigt vad.. Den har jag nu. Måste bero på att jag är rastlös eller nå. Nånting är det, det kryper i hela kroppen på mig, kanske ska träna lite. Bli av med den lilla energi jag har kvar sen gå och lägga mig. 

Av Louise Emretsson - 4 mars 2013 17:22

Jag har städat mitt rum, det gick ganska bra. Förutom att jag dansa mer med dammsugaren än att dammsuga golvet. Så kan det gå! Nu är jag sådär jätte kramsjuk, ska nog gå ner och krama lillebror en liten stund.  Jag har lovet er frågor & svar typ tio gånger nu, och det kommer snart upp! Ska bara lyssna på musik. eller vänta, jag kan skylla på nått annat, hmm... KAFFE. 

hejdå. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards