Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 16:27

Idag har vi varit hem till min mamma (som jag säkert ha skrivit tidigare), vi svulla lite hallonpaj och sen for vi vidare. Jag & Jessika hade bestämt att vi skulle gå ut på en promenad & svänga in till hennes faster. Vi kommer dit och pratar lite grann. SEN skulle vi ta promenaden, vilket inte gick alls som tänkt.

När jag svänger åt fel håll bort från Gustafs lägenhet undrar hon varför vi går åt fel håll. Jag påminner henne om att vi skulle ta en promenad... men det skulle vi inte tyckte hon, så det blev lekparken istället. Vilket också var roligt, synd bara att jag inte var klädd för att driva fram i snön utan för att gå på vägen. Ni förstår mitt läge va? Joggingskor i snö. Ja det blev inte riktigt som planerat, men vi hade roligt!

 

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 10:26

Idag ska vi bjuda mamma på hallonpaj! Jag skulle vilja skriva att jag har gjort den men då ljuger jag. Det är Kicki som har varit snäll att baka åt Gustaf, en jätte stor hallonpaj så nu kan vi bjuda laget runt liksom. Innan vi drar hem till min mamma så ska vi åka till Gustafs mamma & hälsa på lite. 

Dagen kommer alltså bestå av att åka runt till underbara människor och sen ska jag & Jessika ta en promenad i det fina vädret. 

Av Louise Emretsson - 16 mars 2013 08:21

Jag har hunnit med mycket den här morgonen. Mycket som jag annars inte brukar göra som att diska och skura. Idag blev det så, jag skulle ha skurat typ igår eller nått sen glömde jag det.. Jag är fruktansvärt glömsk ibland!

Jag: FAN vart är min mobil?! Har glömt vart jag la den.. Eller: Hur många kaffekoppar har jag druckit idag? Har jag ätit?! VAD HETER JAG EGENTLIGEN?, det är tur att jag har Gustaf. Han har koll på läget.

Gustaf: Mobilen sålde du, du har druckit femton koppar kaffe, nej du har inte ätit och du heter Sara. 

Ni ser, killen med koll liksom. 

 

Igår åt jag det här & köpte den där magtröjan. På tal om köttbullar. 

     

Av Louise Emretsson - 15 mars 2013 22:37

Vad hände med dig och Martin?

Inte så mycket, eller inget speciellt iaf. Vi pratar väl bara inte med varandra. 

Super du ofta?

Nej det tycker jag väl inte att jag gör.

Tränar du inte lika mycket nu?

Nej tyvärr, men på söndag ska jag ut och springa med Björn! Sen kommer jag sätta igång med styrka också.

Vad brukar du bli sugen på och vilja svulla?

Äpplen & fil eller popcorn :)

Har du bra polare i klassen?

Ja! Klassen är helt okej. 

 

Nu har jag gett lite respons till mina klasskamrater, ska väl snart krypa ner i sängen.

Idag var jag in till polisen, kollade upp lite det där med pass och medborgarskap, ska ju utomlands men hittar inte passet & det kanske går snabbare att byta medborgarskap och fixa ett svenskt pass menade tanten. Får väl kolla upp det på måndag helt enkelt. Imorgon ska jag nog hem en sväng och hämta kameran och lite annat skit så då kommer det lite bilder på MIG & andra. 

Pusshäj. 


Av Louise Emretsson - 15 mars 2013 22:25

       


Av Louise Emretsson - 15 mars 2013 19:53

Idag så har jag varit in till stan en sväng med Karolin innan jag åkte till Gustaf. Så jag har fått mycket gjort idag. Har handlat lite nya kläder & sen hunnit lekt "mamma, pappa, barn" med Jessika. Nu har jag kollat mejlen och ska börja ge lite respons till olika texter. Ska bli roligt att läsa allas! 

Kanske lägger upp lite bilder sen och svarar på lite frågor som jag har lovat så länge. 

Pusshej.

Av Louise Emretsson - 15 mars 2013 00:30

Det där med alkohol... nu är jag fett trött på den! Hade i alla fall jätte roligt igår med Karolin, Gustaf & Tomas. Imorgon ska jag in en sväng till stan med Karolin på förmiddagen, kolla lite kläder och ta en kaffe kanske. Sen ska jag endast ta det lugnt i helgen med sötisar. Ofc. 

Idag så har jag hängt med Karolin, vi har svullat popcorn & choklad sen suttit och kikat på film hela kvällen. Riktigt jäävla mysigt.

 

Lillebror & Gustaf.

 

Nu ska jag nog kolla nått avsnitt Grey's Anatomy.

Pusshej.


Av Louise Emretsson - 13 mars 2013 14:24

Att förstå saker är inte så svårt. Öppna ögonen brukar dom säga & jag gjorde det. Jag såg dom som satt högst upp, jag lyssnade och förstod vad dom sa. Allt är vårat, inget nytt får komma hit.

Vi ska växa ensamma. Dom där högst upp får oftast med sig unga-vuxna.

 

Jag är ung & vuxen men jag tror inte våra problem blir löst för att vi stänger dörrarna och skyller på andra. Om man vill bli behandlad som människa ska man inte behandla andra som djur. 1 plus 1 är inte så svårt att förstå.

Unga-vuxna utan framtid & hopp har svårt att förstå. Går det skit för dom är det fel därför pekar dom på andra i hopp om att få rätt. Rätt & fel, det är en fin linje, allt beror på vem man frågar. Eller vilka.

Men att förstå saker är inte svårt, det har dom högst upp lärt mig, att välja vad man står bakom är svårare, då ska man tänka ett steg längre och det har dom inte lärt mig. 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards