Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2013

Av Louise Emretsson - 20 mars 2013 17:37

Tänkte göra ett snabbt inlägg nu. Såhär ser jag ut idag.

Puss på er.

 

 

Av Louise Emretsson - 20 mars 2013 15:09

Jag har massa saker på gång folket. Ska mejla en tidning idag angående en text som jag vill skicka in sen ska jag plugga, träna och nu är jag barnvakt. Fast barnen stack till grannen så nu dunkar jag musik och ska ta en kopp kaffe. Ikväll drar jag nog hem till Gustaf, måste ju förhöra de misstänkta för vandaliseringen tidigare idag som jag upptäcke. Kanske kolla på en film & snacka skit också.

Brukar göra det när jag leker polis. Snacka skit. ehe. 

 


Lite saker jag har i min väska, viktiga saker för att klara dagen!

   

Okej, blommor har jag ju inte i väskan, vet inte varför jag ladda upp en bild på blomman.. 


Av Louise Emretsson - 20 mars 2013 14:43

Idag har jag lekt polis...


Här kommer några bilder från förundersökningen.

Någon har vandaliserat & jag ska ta reda på vem. 

             

Misstänkt nr.1 Doris, en hund som egentligen inte har varken lust eller kraft till att slita sönder ett får.. Så henne strök jag nästan dirr som misstänkt. Hon finns inte heller med i registret som nästa misstänkt gör...

   

Misstänkt nr2. Busan har en lång kriminell lista & har gått i pension, fast en gång kriminell, alltid kriminell. Eller? Visst är det så man ska tänka när man leker polis?

   

Misstänkt nr3, Pastorn. En unghund med mycket liv och bus inom sig. Han skulle kunna göra detta för att imponera på Busan. Pastorn vill vara en i gänget, så han kan jag inte stryka från listan. 

   

Misstänkt nr4, Gustaf... en intelligent snygg kille som jag egentligen inte vill misstänka MEN jag vet att han har gjort några jobb åt Busan när hon satt inne för några år sedan. Han kan ju vara delaktig liksom..

 

Av Louise Emretsson - 19 mars 2013 22:14

Idag så gick jag inte ut o gick med Pastorn, skyller på vädret för enkelhetens skull. Men jag fick fan dåligt samvete eftersom jag har LOVAT mig själv att verkligen komma igång med träningen igen så därför körde jag 10x10 armhävningar och 10x10 situps. Det är inte så mycket men jag gjorde nånting i alla fall. Nu känns det bättre! Imorgon blir det promenad med Pastorn på morgonen sen styrka på förmiddagen. Känns för jävla skönt, jag älskar att träna och fastän jag inte tränar lika hårt som förr så är jag snart där igen, med boxning och spinning...

Idag var vi över till grannen & fikade. Super roligt att sitta där med kaffe i högsta hugg & snacka om allt o ingenting. 

 

Japp, jag har ätit en jordgubbe & druckit jucie alldeles nyss. 

   

 

Denna leksak är Pastorns bästis just nu, antagligen för att den säger PICKA PICKA PIKA Pikachuuuuuuuu. Ganska drygt att lyssna på efter ca 10 minuter...

   

Av Louise Emretsson - 19 mars 2013 17:10

Jag är helt slut!

Åkte in till Gävle, kom typ en halvtimme försent, buss & tåg synkar inte som jag vill. Sen har inte vädret varit det vackraste heller, jag hade på mig tights och en tunn tjocktröja.. (skinnjacka också, men det hjälper inte så mycket i stormväder...) Istället för att ta vinterskorna tar jag högklackat. Idag har jag verkligen inte varit smart. alls

Nu är jag hemma & ska strax äta, dagen i sig har annars varit jätte bra. Har träffat trevligt folk och skrattat. 


Puss.

 

Av Louise Emretsson - 18 mars 2013 19:11







Jag och min lillasyster lyssnar på musik och pluggar. Snart ska jag sätta igång med lite styrkeövningar, Emil har inte kommit hem än och det är lite för mörkt att gå ut & gå med Pastorn... Jag är lite mörkrädd, ehe. 

 



   

Ni får en bild på maten jag åt idag också, bara för att jag har lust att ladda upp en. 

 

Av Louise Emretsson - 18 mars 2013 18:03

Shit vad tiden har gått fort idag! Och jävlar vad jag har fått saker gjort. Lagat mat, städat, hängt tvätt osv osv. Min hobby liksom, det jag älskar mest. Näää men jag lär mig massa saker när jag gör allt sånt här hemmagöra. Om man kokar  saker på olika plattor så ska man se till att det INTE kokar över för man kan bränna sig... Om man ska hänga tvätt så ska man hänga det på olika ställen, annars ramlar tvätthängaren eller vad det heter,  städning kan jag redan så det har jag skött galant. Har precis skrivit klart responsen tills imorgon då jag drar till Gävle,  nu ska jag njuta av kaffe & vänta på att Emil kommer hem så jag kan ta min sista runda med Pastorn. Jävlar vad det ska tränas folket. 

Puss!

 

Lillebror

   

 

jag lagar mat.

Fotograf okänd

 

Av Louise Emretsson - 18 mars 2013 15:18

Jag och Pastorn har varit ut på en promenad idag, vi gick 3 km & nu känns det i benen. Hade redan träningsvärk sen igår när jag och Björn sprang. När vi kom hem så låg fortfarande Gustaf i sängen så jag gjorde en deal med Pastorn att han skulle få mat om han lyckades väcka Gustaf..

 

Pastornstyle: Sätter sig på den som sover, chillar lite och väntar.

 

 

Sen drog jag och lillebror till mammas jobb och knäppte kort på söta djur!

             

Det här lammet (jag har döpt honom till Bullen) var inte alls blyg utan sprang fram till oss och hälsade.

               

 

Här tror jag Bullen säger åt sin mamma att han snart kommer...

       

 

Nu ska jag laga lite mat & senare ska jag gå ut med Pastorn för ännu 3 km!  

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards