Louiseemretsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Louise Emretsson - 23 maj 2013 22:25

Vi blev kvar. Hos mamma. Sååå typiskt oss. Gustaf och jag är inte dom som planerar eller bstämmer.
"Bestäm du"
"Nä du får bestämma"
"Nä men bestäm durå"
"Det spelar ingen roll för mig"
"Inte för mig heller.. "
Så håller vi på hela kvällen. Löjligt kanske. Men även löjliga saker är sanna.

Av Louise Emretsson - 23 maj 2013 19:05

Jag är sämst på att uppdatera, idag åtminstone. Jag har varit barnvakt hela dagen, vilket betyder att man går in i nån form av mammaroll. Omedvetet. Som mamma har jag alltså städat, laga mat, tvättat och tjatat på barn om att stänga dörrar och sluta skrika. Snart kommer den riktiga mamman hem, då drar jag och Gustaf hem till honom. 

Gustaf googlade mitt namn idag, usch. hemska bilder på mig som yngre. Skämdes ögonen ur mig. 

Påtal om Gustaf, han köpte en FEEET kavaj igår. Bild på honom får ni kanske sen. 

 

Kvällen kommer nog bestå av serier, kaffe, skratt & en kram. Max en kram. Måste snåla in på kramarna, annars blir man en mjukis. 

 

Av Louise Emretsson - 22 maj 2013 16:57

När vi lämnar stan så följer regnet med oss som ett skynke av piskande vatten. Nää inte ett skynke.. ville bara verka tuff. Kanske. hittade ett par vita jeans, första gången som jag tycker att jag passade i ett par. Gustaf hitta riktigt snygga saker! Kommer nog bilder sen.
Puss!

Av Louise Emretsson - 22 maj 2013 11:54

Som utlovat uppdaterar jag! Solen skiner folket och det måste ju bara betyda att dagen kommer bli bra. Är det inte lite så? När solen skiner då är man glad. När det är grått ute så liksom tycker man att dagen är liiite sämre. Persoligen tycker jag om regnet och de gråa molnen, sen spelar det fan ingen roll om jag vaknar upp med solen eller regnet. Jag är ett monster tills den första koppen kaffe befinner sig i mina händer.

Av Louise Emretsson - 22 maj 2013 10:05

Snart bär det av till stan, men först måste man väl duscha, klä på sig och smacka på lite smink. Ska väl inte se ut som ett troll hela dagen... Kommer garanterat uppdatera via mobilen sen. måste verkligen bli bättre på det.  

Av Louise Emretsson - 21 maj 2013 23:25

Kom precis på att jag borde uppdatera oftare, blir ju liksom att man glömmer bort hälften av alla roliga saker som har hänt när man sätter sig och skriver bara nån gång ibland. sååå här kommer några roliga saker som har hänt idag:

Jag har fått massage av Gustaf!

Dalle Jr. somnade i en konstig ställning i mitt knä så det slutade med att han gled av, ramlade på golvet, blev rädd och sprang iväg.

Jag har spelat in en video med hundarna idag, sjungit för dom och haft morgonmöte. 

 

Puss & gonatt!

Av Louise Emretsson - 21 maj 2013 23:17

Evelina ringde nyss, hon dyker nog upp i sommar! Roligt, roligt.

Jag och Nicolina har tittat på en film men eftersom att man ska vara vuxen så fick hon lägga sig innan filmen slutade eftersom att det är ganska sent. Imorgon bär det av till stan för shoppning. Har inte fått in mina pengar så för mig blir det inte mycket handlande... men man kan ju välja och testa kläder som man vill ha ändå! 

 

Av Louise Emretsson - 21 maj 2013 16:38

Jag är klar, med saker som borde vara klara. Imorgon kanske jag, syrran och Gustaf drar till stan om vi vaknar i god tid och har lusten vid våran sida liksom.  Snart ska jag göra mat men först blir det en kopp kaffe och städning! Dagen har gått fort, känns som att jag inte har hunit nånting? Ändå har jag gjort så mycket... knepigt det där med tiden och vad man gör med den, eller nää så är det fan inte. vi lägger antagligen ner våran tid till saker vi anser är viktigt, tydligen tycker jag att det är viktigt med städning och plugg. 

 

tog bilder på blommor idag ändå. gav mig tid till det. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards