Louiseemretsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 14:49

Bakning är nästa steg för att fördriva tiden här. Det blir chokladmuffins och kanske hallonmuffins.... Hihi ska bli roligt att baka alldeles själv! Igår gjorde ju jag och Gustaf paj, men då var han på plats och kunde styra o ställa. Tar väl bilder på dom sen bara för att fresta er där ute som inte ska baka idag. Mamma har köpt en björn borg plånbok åt mig, snacka supermegadunder lycklig jag är nu. Fan vad jag ska krama den plånboken! 

Förra plånboken söp jag bort och efter det köpte jag aldrig en ny. Tur att jag har mamma, hon är bäst. 

 

 

 



Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 13:40

       

Jag har varit ute idag. Gick en promenad med Pastorn och nu ska jag dricka min första kopp kaffe ute i solen innan jag fortsätter att dunka musik och städa. Ikväll kommer mamma hem från Sthlm, då ska jag ge henne en stoor kram och kanske bjuda på lite muffins om jag hinner baka. Barnen är på bio med grannarna och sen ska dom hem till farmor på middag. Så jag har hela huset för mig själv!

 

Jag vet att jag borde skriva om nått vettigare som skottlossningar, politik, alkohol och andra hemskheter men jag orkar inte just nu. Kanske kommer nått inlägg om det också. 

hej

Av Louise Emretsson - 25 maj 2013 17:38

Jag har bränt mina fingrar. Helvete vad ont det gör! Nästan hela grannskapet kom förbi när dom hörde att jag hade gjort illa mig, sååå allvarligt va det ju inte men hör man att nån har bränt sig blir man väl orolig.
Kommer bli intressant att föraöka laga mat när högerhanden är full av blåsor...

tja

Av Louise Emretsson - 25 maj 2013 13:08

Snabb uppdatering! Jag krattar och Gustaf kör gräsklippare. Det är bra väder och jag ska nu ta mig en kopp kaffe innan jag fortsätter med helveteskrattningen.
Puss på er!

Av Louise Emretsson - 25 maj 2013 10:20

Det blåser ute, solen skiner och GUSTAF KOKAR KAFFE ÅT MIG! eller nä det gör han inte, därför ska jag nu koka mitt eget kaffe, sätta mig på en stol ute och chilla i det blåsiga vädret. Snart ska jag inta mammarollen och allt vad det innebär. Mat, städning, tvättning, suckar, titta på realityshow och moläta choklad i källaren så inte barnen ser. 

Klaga på politiker som inte gör sitt jobb och läsa lokaltidningen. Kan spä på mycket mer om vad jag tror mammor gör. Min mamma gör ju naturligvis inte detta varje dag 24/7. 


här kommer en jävligt givande bild på mig. 

 

tjo

Av Louise Emretsson - 24 maj 2013 13:30

Mot stan och shopping! Nu sitter jag alltså i bilen och ska bränna mina pengar, må bra en kvart sen ha ångest för att alla pengar är borta. Nice som fan måste jag säga. Pumpar Winnerbäck och är allmänt somrig idag.

hej

Av Louise Emretsson - 24 maj 2013 10:43

Eftersom att jag bloggar via mobilen blir det lite korta inlägg om onödiga saker.
Jag har redan talat om vädret, kaffet och stan.
Undra om jag kanske ska skriva om nått annat då kanske? Som exempelvis.... Gustaf! Han fick vatten på sig imorse av mamma. Anledningen var att han höll fast mig och vägra släppa, mamma kom in med ett glas vatten och hällde det på honom. Sen var kriget igång. Mitt krig iaf. Jag hällde kanske 80% av mitt vatten på honom, värt! Detta är ju inte ens onödig information utan riktigt nödvändigt för er att veta.
Ha en fin dag alla!

Av Louise Emretsson - 24 maj 2013 09:51

Vädret! Fan va fint det är. Sitter ute nu med en kopp kaffe o solar. Snart måste jag göra mig klar för stan men först ska jag andas en stund. Har precis klivit upp så vill inte börja med att stressa.
Puss

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards