Louiseemretsson

Alla inlägg under maj 2013

Av Louise Emretsson - 28 maj 2013 02:01

     

jag har tränat idag, tidigare idag. Dalle sov, jag köttade som fan. Eller nä jag tog det ganska lugnt faktiskt. ha en fin kväll alla, för det kommer jag att ha.

Av Louise Emretsson - 27 maj 2013 21:22

   


Vitt, vitt, VITT!! Nånting som jag i princip aldrig använde förut, började med ett linne på typ H&M sen har jag bara köttat vitt. Byxor, jackor, linnen och skjortor. Jättebra färg som jag förut har hatat mer än pesten. Kanske inte pesten men.. Idag var jag ju in till stan, plockade upp Nicolina i stan sen mötte vi upp Cecilia på H&M. Jag köpte en Björn Borg jacka åt Gustaf, han verkade gilla den. 

"Louise, får jag sova i den?"

"ööö, nä de...."

Just nu är Dalle här, som vanligt är jag osocial och har låst in mig i sovrummet med hörlurar, plugg och mobilen. Kanske vågar mig ut sen till grabbarna... 

Jag har även varit på en minipromenad med Pastorn, det blev en promenad på ungefär 500 meter sen gick kopplet sönder, han har tuggat sönder det så när han gick lite före mig gick skiten av. Fastän han med ögonen försökte se oskyldig ut och skylla på katten så VET jag att han är den skyldige. 

Av Louise Emretsson - 27 maj 2013 15:18

Idag är jag i stan och träffar cecilia. Nicolina är också här, jag har handlat en jacka, linne och typ smycken. Sen en sak åt Gustaf! Snart ska vi hem så nu tar jag en kaffe på terassen med Cecilia. :)

Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 20:23

 

Den här dagen har varit super! Nu ska jag dammsuga klart, fixa sängen nere, tända lite ljus, byta om och vänta på att Gustaf kommer. Vi ska titta på film och han ska få svulla mina muffins så jag blir av med några. Jag har dansat av mig all energi som finns så nu är kroppen ganska nöjd. Imorgon när jag kommer hem från stan ska jag träna styrka, känner mig liksom slapp i kroppen, inte alls stark och nöjd med den... så imorgon börjar det hårda arbetet igen! 

Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 19:03

Snart tar jag en promenad med Pastorn. Imorgon ska barnen till sportparken så jag kanske följer med dom in till stan. Då kan jag shoppa OCH vara med mina syskon samtidigt! Fan va smart jag är. Barnen godkände mina muffins, nu ska dom få kika på lite tv innan det är dags för sängen. 

 

 

Jag behöver ingen lag 
Och inga jävla föredag
Du är du och jag är jag
Och är det så att din väg
Ändå går till precis intill
Så kan vi bara hjälpas åt
Att komma dit vi vill

Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 18:34

Tro på fasen att jag bakar ännu mer! Jag gör ännu fler muffins... så när mamma & Emil kommer hem ikväll  ska jag bjuda på 32 stycken chokladmuffins toppade med hallon och mörkchoklad.

Hoppas dom är sötsugen, imorgon ska jag kanske åka in till stan för att handla en hemilsgrej åt Gustaf, jag ska även träffa min kusin.

Kan bjuda henne då. Vi får ha picknick om vädret tillåter! 

Tänk om jag blir en såndär som bakar varje dag, bjuder hem vänner & bekanta på fika, kanske börjar sy och göra egna kuddfodral?

Hoppar av utbildningen, skaffar barn och börjar läsa om hur man sätter rosenbuskar på bästa sätt runt gården...

NÄÄÄÄÄJ! haha. aldrig att jag skulle kunna göra nått sånt. usch vad hemskt om allt skulle rasa liksom. jag har nog inte psyke för det. måste kanske sluta baka? har ju bara gjort det en dag & redan känner mig hemmastadd med mjuka kurvor och socker runt munnen, inte okej. 

eller jo, klart det är. för den som vill leva så. 

 

Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 17:10

Hur lång är din utbildning?

tre år. 

Är din mamma & pappa ihop?

Nej, dom gjorde slut när jag var liten. 

Om du måste välja mellan att frysa ihjäl eller drukna, vad skulle du välja?

Drukna! fast jag väljer nog helst att inte tänka på det alls. 

Hamnar du ofta i bråk med andra?

Nej, det var riktigt längesen nu faktiskt. 

Om nån ringer dig på dolt, svarar du då?

Haha, nää oftast inte. Om jag inte vet att nån från en högre makt ska ringa. Typ en kommungubbe eller nå annat tråkigt. 

Är du rädd för att bli gravid?

Nej, jag tror det är dåligt att vara rädd, huvudsaken är väl att man skyddar sig? Om det händer ändå, får man ta det då. Vi har ju faktiskt ett val i Sverige hur man vill göra. 

Det var längesen man såg dig ute på krogen, när ska du ut nästa gång? ;)

Haha, nästa helg ska jag nog ut med Karro, hon har fyllt 23, då blir det nog en utgång!

 

 



Av Louise Emretsson - 26 maj 2013 15:59

 


Jag har bakat, helt ensam! Nu kanske ni tycker att jag är jättelöjlig. "vafan, bruden är snart 21!" MEN det är en stor grej för mig. Inga brända fingrar eller rumpor, jag tappade inte smeten på backen, Pastorn åt inte chokladen, ingen stress eller hysteri utan jag läste NOGA hur man skulle göra och det blev bra. Har inte riktigt förstått det där med munorgasm. Idag gör jag det. Det är en stor dag för mig.

2013-05-26 är dagen då jag Louise Emretsson gjorde världens godaste muffins.

Kommer aldrig glömma denna dag. 

Tack för mig. 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards