Louiseemretsson

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Emretsson - 10 april 2013 15:12

Jag har hittat mitt hus! Det kanske ligger fel men jag vill ha det, nu. 

http://www.blocket.se/gavleborg/Djurstavagen_1__Jattendal_46175443.htm?ca=5

Det är fint, stort och alla mina troll kommer få plats, helt jävla underbart! Idag har jag åkt med mamma till vackra Bobygda för att hämta lillebror, funderade lite på att bygga ett hus där sen aldrig åka dit igen. Bara för att kunna säga att jag har ett hus i Bobygda liksom. Onödiga pengar, fast alla pengar är onödig. Nu när vatnnet funkar som det ska blir det städning & sen plugg för körkort/skriva reportage!

Puss på er lyckliga, för det är jag. 

 

Olof testar Gustafs jacka, helt okej. Det är mode med tighta vinterjackor såhär på våren. 

 

Av Louise Emretsson - 9 april 2013 20:43

Idag har jag pluggat, druckit ytterst lite kaffe. Av nån anledning försöker jag bli nyttig eller nej inte nyttig utan duktig. Målet i livet är väl det. Duktig. Ingen alkohol blir det heller på ett jävla bra tag, nu vet ni det. 

 

Imorgon ska jag till bondgården klockan 04.00, ska skriva ett reportage så jag ska vara på plats från början. Ska bli intressant & jobbigt att vara där. Blir nog jagad av kossorna, skapar kaos hos kalvarna och dom som jobbar där kommer aldrig hälsa på mig igen.. Närå, ska bli lärorikt och roligt. 

 

Av Louise Emretsson - 8 april 2013 23:23

Äntligen hemma, alltså hemma i huset, har inget med Martin Timell att göra. Idag har jag varit på skolan, igår skrev jag att jag inte alls var sugen, idag ångrar jag inte att jag gick, givande lektion! När jag kom till Delsbo så träffa jag Gustaf, vi drog till hans pappa och fikade innan bilen rullade vidare hem till min älskade mamma. 

 

Jag borde skriva nått smart om samhället eller om enskilda personer i samhället. Kanske nån jag tycker om? nä, skiter i det. Ikväll ska jag plugga och göra andra viktiga saker som att sova och titta på film. 

Av Louise Emretsson - 8 april 2013 13:11

Sitter och väntar på bussen. Snart kommer jag hem. Dagen har var varit väldigt givande. Puss på er!

Av Louise Emretsson - 7 april 2013 23:58

Styrka folket, det behöver vi alla. Varje dag, ibland tappar man den, oftast när man som mest behöver skiten. Styrka för mig är att inse det man inte klarar av att ta tag i ensam, styrka är att inse hur mycket  man klarar själv. Visst, jag säger mot mig själv, fast det är ju sant? Styrka är när man gör saker som man kanske inte vill för att man vet att det leder till något man är ute efter. Att hålla ut, inse det man inte kan förändra. 

Att ta tag i livet, problemen som följer, erkänna sina misstag och ha alla erfarenheter i bakhuvudet. När man är helt förlamad, har ingen ork till att göra det som borde göras. Låt det vara så för ett tag då. Livet har du i behåll, eller åtminstone kan man inbilla sig det. Styrka är vackert, styrka är diffust, precis som varje enskild person är. Diffusa, konstiga egon. 

 

 

Av Louise Emretsson - 7 april 2013 23:11

helgen har varit både bra och dålig. tänker inte riktigt gå in på detaljer, eller jag tänker inte ta upp det alls. 

jag sitter i stan nu hos min morbror, har precis skrivit klart min kolumn om ideal. Imorgon väntar Gävle på mig, vill egentligen inte åka in, känner inte alls för att vara duktig. Vill hellre ligga kvar under täcket, dricka massa kaffe och kolla på dåliga serier. Det blir nog bra när jag väl har kommit på tåget, inte kan jag ha högklackat heller, har så jääävla ont i höften så jag vågar inte trippa omkring med det imorgon hela dagen, hur ska jag klara mig? kommer bli 10 cm kortare.. sånt är livet i guess. 

 

Klart det kan snackas lite grann om det snurrar på bra
Så låt oss spela på klichéerna, vill bara va mig själv för en stund
Lite senare blir man lokalpatriotisk
Så på med Lovikkavantar och 
Happy, Happy, Happy People hoodien





Av Louise Emretsson - 6 april 2013 17:03

Igår bjöds det på grillat hemma hos mig. Tomas, Ante, Gustaf och Karro kom över. Det blev ett och annat glas vin. Idag så bjöd Ante på smörgåstårta & nu ska jag göra mig klar inför kvällen. Kommer säkert ut nån bild sen.

 

Kom ihåg nu bara att inte lämna utestället själv pojkar & flickor!

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards