Louiseemretsson

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Emretsson - 24 april 2013 16:55

 

Gaaah, min hals vill inte bli bra. Gustaf ringde mig och sa att jag inte fick träna... han såg förra inlägget. fuuuu! En promenad blir det i alla fall, med Pastorn. Kommer bara gå 3 km och anser inte att det är träning, får väl gå lugnt då. Tyvärr måste jag prioritera plugget just nu men känner mig så jädra lat när jag inte tränar. Känner mig direkt hänging och meningslös... inte meningslös kanske men ni fattar säkert vad jag menar. Nu ska jag ordbajsa lite sen fortsätta med mina texter. 

 

Av Louise Emretsson - 24 april 2013 15:41

Kanske ska ta och byta pyjamasbyxorna mot jeans och klä på sig en tröja. Man behöver ju inte se ut som en slaffs hela dagen. Eller jo, ibland behöver man fan det. Ska snart plugga lite till, musik på högsta volym och en kopp kaffe. Fast först ska jag träna rumpan av mig. 

Pusshej.

 

Av Louise Emretsson - 24 april 2013 14:47

Jag börjar att snacka med banken.

"Måste låna pengar, ska köpa ett land", säger jag.

"Jaså?"

Vi går igenom alla papper. Jag skriver på med bläckpennan, bevis finns nu. Landet blev mitt, alla fastigheter, sjöar, allt var mitt. Jaha, då är det bara att sätta igång med reklamen. 

"Här får alla vara", hmm.. då ljuger jag ju? Jag vill inte ha mördare i mitt land.

Hyr in en väldigt viktig person som vet hur man säljer saker.

"Ja men alla FÅR ju vara här, tills dom missköter sig. Eller hur?"

"Sant."

Reklam i radio, på tv och snart var landet fullt. Kaos. Vart fan är reglerna?! Jag har ju inga så jag hyr in en sån som kan regler. 

"Okej, inga pistoler, man får inte slåss, ta droger, vara otrevlig, åldersgräns på tobak och alkohol, körkort och utvisning om man inte lyssnar på dig"

Shit, tänker jag. Vilket jävla ansvar, ska jag utvisa alla som inte vill göra som jag vill? Eller rättare sagt vad han som kunde regler vill och inte vill. 

Banken ringer igen. Nu behöver dom lite kosing, jag är mitt uppe i en stor kampanj. "Alla som vill får komma"-kampanjen som mannen med reklamkunskap har anordnat. 

fuck. Hur ska det här gå? Om jag tar bort vissa regler... låter alla liksom vara lite som dom vill. 

"NEJ, det går inte för sig! vafan ska alla springa runt med pistoler och knark i fickorna?"

Nej det vill jag ju inte. 

Ska jag ha olika partier kanske? så kan folket får vara med och bestämma lite i alla fall? 

"Du har köpt ett land, klart du inte ska ge över makten till andra"

nähä.. känner hur det snart svämmar över. Jag ville ju bara ha ett land där folk får vara lite som dom vill, inte bekymra sig över hår och hud. inte över färg och inte vara rädd för att säga vad dom tycker. bankhelvetet tog halva landet i "pant", USA undrar om dom får vara med på ett hörn, Kina vill helst bygga företag & människorna går bananas för att allt jag säger är lögner. kommer aldrig ta hjälp av banker, högt sittande människor eller reklam med en stjärna på slutet, ni vet:

"20% på allt!*"

*om du handlar för minst 500 kr, erbjudandet gäller fram t.o.m 23/5-2013. 

Landet tog England över, är fan bäst så. Jag backade undan snyggt & tyst. Ingen vet att jag faktiskt som ung har ägt ett helt land. Eller ja, jag stod på papperna, ägde gjorde jag nog aldrig. 

Av Louise Emretsson - 23 april 2013 21:54

        

Nu har jag gjort allt som jag borde göra. Snart kommer Gustaf och då blir det nån dålig skräckfilm med popcorn(?), prat om allt mellan himmel och jord. Kommer bli super!

På bilderna ser ni vår vackra katt wilma. Hon gör sig bra på bild denna dam.

Imorgon blir skrivandet i fokus. Precis som jag vill ha det. 

Av Louise Emretsson - 23 april 2013 20:27

Vad har du för kamera?

Canon 1000D.

Är du rik?

Ja. Har minst tre miljoner på kontot, äger fastigheter i Usa och halva japanska försvaret.

Vad lyssnar du på för musik?

Allt från Dylan till Movits.

Röker du?

Nej.

Ser du dig som smal?

Allt ligger i betraktarens ögon. 

Snackar du ofta med killar?

Dom flesta i min vänskapskrets är grabbar så ja det gör jag. 

Vad saknar du just nu?

Simone och en ny dator, men med alla mina pengar måste jag kunna hitta en någorlunda bra dator. eller hur?

Vad vill du bli när du är klar med din utbildning?

Bäst & jävligt dryg. 


 

Av Louise Emretsson - 23 april 2013 19:33

 

Mina muffins är dom bästa någonsin, jävlar va goda dom blev! Nu ska jag göra lite kaffe, försöka hålla mig vaken inför kvällen. Förresten har jag bytt mobilnummer, så har ni försökt att nå mig är det inte konstigt att det har gått skit för er. Vill ni ha det kan man faktiskt höra av sig till mig på fäjjsböcken. eller föjsboken. kalla det va ni vill. Slog på min gamla mobil med det förra numret, är ju lite nyfiken av mig och upptäckte massa gamla sms. läste dom när jag hade tråkigt för ett tag sen, haha lite sjuka saker man skrev om. 


Imorgon ska jag träna, skiter i min hals och mina öron. Får panik när jag inte gör det jag borde och känner mig fett lat. Man kan ju faktiskt ta en promenad och inte köra sig sopslut liksom.  Har varit lite snurrigt med mitt humör idag, det har inte riktigt varit som det brukar, antagligen är det stressen och att jag är sjuk som förstör denna vackra måndag. Så är det ibland. 

 

Tänkte lite idag på folket, dom sjuka jävlarna omkring oss. Som man inte märker av förrän det är försent, det gör mig rädd. Att märka saker och ting sådär i efterhand. Alla vet ju att man ibland blir förd bakom ljuset, att folk ljuger och inte går att lita på. Men idag slog det mig att det finns så sjukt många där ute som jag har hängt med för att sedan upptäcka vilka jävla idioter det var. Därför får jag känslan av att det fortfarande är så, vissa av dom jag hänger med är kanske är idioter? Fast just nu gör det ingenting. Jag får ta det när det kommer då. Upptäckten av idiotin. Ville bara dela mina sjuka tankar med er ikväll kära vänner. 

 

pusshej.

Av Louise Emretsson - 23 april 2013 16:30

http://www.recepten.se/recept/kladdmuffins.html

Här är muffinsreceptet som jag kör på idag. Ska även smälta lite choklad och lägga på när dom är gräddad och klar. Tomas kommer idag och tar en kopp kaffe med mig så då ska man ju bjuda på hemmagjort såklart. 

ha en fin dag alla. 

Av Louise Emretsson - 23 april 2013 15:51

Fattar inte vart min energi kommer ifrån, har städat & ska snart sätta igång att baka/laga mat. Fastän jag har öronvärk och halsen strejkar, skiten kommer väl ikväll. Har fått respons av Rebecca på reportaget också så nu kan jag börja med plugget ikväll. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, öppna altandörren och sen göra massa muffins. 

pusshej. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards