Louiseemretsson

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Emretsson - 28 april 2013 21:39

Färre röstar på SD, äntligen börjar kanske folket öppna ögonen. fan vad glad jag blir av nyheterna ibland. Var tredje person som förr har stått bakom SD faller bort tydligen. Underbart, 10% då, 6,7% nu. Håller tummarna på att det blir mindre och mindre siffror fram till nästa val.  Med lite tur och mycket hopp kanske det blir så, chansen är nog inte så stor, hoppas tänker jag göra!

Av Louise Emretsson - 28 april 2013 21:13

min kväll blev plötsligt myyycket längre då jag inser att vi ska skriva ett första utkast tills imorgon. hmm, hur ska jag lösa detta? Jag är bra körd alltså.. Eller jag har ju skrivit det mesta egentligen, men vafan.. inte har jag hunnit läst igenom det, inte heller skrivit in allt på datorn. Hur i helvete ska det här gå nu då? önska mig lycka till folket, det blir en lång natt med äckligt mycket plugg. mycket mer än väntat. Dags att dra fram min envisa sida & koka mer kaffe helt enkelt. 

Av Louise Emretsson - 28 april 2013 20:45

Det här med att dra linjer hit och dit kan vara lite problematiskt. Speciellt när man har försökt med det mesta, jag har gett upp faktiskt. Linjer får någon annan dra. Foten spelar det ingen roll hur mycket jag stampar med i vissa situationer, det blir som någon annan tycker ändå. Det kan ju verka som att folket kör över mig lätt. Riktigt så är det inte, däremot väljer jag mina strider, annars är jag tyst. Tystnad kan påverka andra ganska mycket, på gott och ont. Jag har slutat dragit linjer, nu är det dags att sluta ta åt sig. Det handlar bara om sekunder, men det är ödslade sekunder. Sekunder som jag gott kan lägga på annat än ilska.

Det sjukaste är att jag ändå vill dra mina linjer, visa att man inte ska behandla andra som skit. 

Skrika, stampa och slåss funkar inte. Tystnad funkar bäst & längst. Så nu är det till att hålla käften ett tag. Bara för att jag kan.

 

 


Av Louise Emretsson - 28 april 2013 19:42

Har nyss ätit bakfyllemat med Jimmy. Kycklingburgare och cola från Frasses, nu ska jag göra några koppar kaffe och sätta mig ner med en bok. Plugg står på schemat. Känner att det kommer bli en tidig kväll, har mycket att uträtta imorgon innan skolan börjar så jag ska upp tidigt!

Och nej, jag har inte druckit alkohol men jag sympati åt med min morbror som hade en trevlig utekväll igår. Nästa helg är det min tur att sova bort en söndag.

Av Louise Emretsson - 27 april 2013 21:34

Jag är klar med mitt reportage. Äntligenmedstorabokstäver. Ska titta igenom mina andra två texter nu igen när jag har tiden över, jag är äckligt sugen på nötter btw, så imorgon bär det fan av till affären innan jag landar i stan. Jag ska läsa som en idiot imorgon, usch. När man är klar med en sak fylls högen på med två andra, det är väl så det ska vara. Idag såg jag hur mycket pengar jag hade fått, funderar på att köpa en ny dator... Jimmy får hjälpa mig imorgon med att hitta en bra. Min ger snart upp (rättelse; jag ger upp hoppet om datorn)

Pussis.

 

 

Av Louise Emretsson - 27 april 2013 20:47

Imorgon åker jag hem till min morbror och övernattar, på måndag är det skola och på tisdag ska jag tillbringa dagen med min moster och kusinerna. Veckan kommer alltså börja bra, hittills har helgen också varit bra. Idag har jag promenerat och retas med Gustaf, fast han har fan haft övertag nu... börjar lära sig liksom. Vi blev bjuden på middag hos Lisa så jag & Gustaf blåste dit en sväng. Nu ska jag göra mig en fruktsallad och en kopp kaffe, göra det sista på mitt reportage sen ska det skrivas ut imorgon. 

 

Mr.Gustääääääf

Av Louise Emretsson - 27 april 2013 15:38

Idag fick jag frukost på sängen av sötnosarna. Jag brukar vara ett monster på morgonen men då var det svårt att visa huggtänderna.  vi har varit hemma hos min mamma en sväng, åt lite lunch och jag packade ihop saker. Nu ska jag skriva och dricka min andra kopp kaffe för dagen. Har skurit ner lite med det, i alla fall idag. 

Puss!

 

Av Louise Emretsson - 26 april 2013 21:10

En dag som denna ska man minnas. fan vilken bra dag! Hos Lisa släppte min skrivkramp, nu är det bara att skriva in delarna på datorn sen är jag klar. Fucking underbart. Jag har letat troll med barnen också, cyklat och sprungit ner för backar. Nu är jag slut i kroppen, mat & kaffe bjöds det som vanligt på hemma hos Lisa och Ulf. Nu ska jag fortsätta med mitt reportage sen blir det fan sängen tror jag. 


Den här drickan är.. Äcklig, väldigt äcklig, ville bara varna er. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards