Louiseemretsson

Alla inlägg under april 2013

Av Louise Emretsson - 12 april 2013 19:45

Nu är det nalle puh och kaffe som gäller. Jessica dricker mjölk. Lite tidigt att introducera kaffe för henne. Elva år kvar, sen sitter hon med en kopp också.

Av Louise Emretsson - 12 april 2013 18:26

Idag sprang jag eaxkt 3.61 km. Känns helt okej i kroppen just nu, när jag kom hem så lagade jag mat. (Pannkaka såklart) och nu ska jag plugga medan jag inväntar Cecilia, då blir det kaffe, nötter och film!

Idag när jag sa till Gustaf att jag skulle ut och springa tyckte han inte det. Han ville att jag skulle vara hemma och umgås. Jahapp, okej... GLÖM DET! här är en av anledningarna till varför folk går upp i vikt när dom är i ett förhållande.

"Måste du ikväll?"

"Men gumman, du är fin som du är"

"Ta det imorgon"

"Du kommer inte gå upp i vikt för att du skiter i det en gång"

Närå det är inte därför jag springer, jag springer för att det är skönt och bra för hälsan. Sen är det ju bara ett stort plus att man ser bättre ut, eller att man trivs i sin kropp. 

Av Louise Emretsson - 12 april 2013 15:09

Jag har sovit 16 timmar, varit med kossor och druckit kaffe den senaste tiden. Idag ska jag ut och springa & sova. typ. Möjligen plugga en massa. Snart kommer Jessica, då blir det nog Charley björn och lillebror hela dagen. Imorgon hoppas jag att hon vill gå till lekparken, ibland funderar jag på vem som är barnet, hon eller jag. 

 

Är jag ett barn eller vuxen? - det är frågan. svara på den.

 

Av Louise Emretsson - 11 april 2013 06:59

Olof sover. .. ELLER?!!!? Han sover inte. ..

Av Louise Emretsson - 11 april 2013 01:08


Funderar på om jag ska lägga mig och titta på någon dålig serie. Här får ni lite bilder på allt & ingenting. Idag har det blivit mycket Dylan, Springsteen, Fleetwood Mac & The Rolling Stones, ibland behöver jag det. 

Pussis!    

   

Av Louise Emretsson - 10 april 2013 23:33

"Men bara om min älskade väntar" - en av de vackraste texter jag vet. Nu kanske ni undrar varför jag talar om det, anledningen är att ni ska lyssna på den. Med Thåström naturligtvis, jätte bra låt. 


Nu till något annat, ibland är jag inte riktigt med på noterna..

Första gången Mattias får kalla mig för noob, annars är det alltid han som är det... eller inte, jag är nog fan det varje gång. Han lär mig något nytt varje gång vi snackar. Tack för det min vän. 

 

Av Louise Emretsson - 10 april 2013 21:52

På eftermiddagen var jag ut på två promenader, en med Busan och en med Pastorn. Det blev bara 1 km med Busan. Latgrisen ville inte gå längre... eller så beror det på något annat, frågade inte. Med Pastorn så blev det i alla fall 3 km. Han har fått för sig att jaga fåglar och när man går med en hund som väger 53 kg kan det bli lite jobbigt när han upptäcker kråkorna eller vad det är före mig... tur att jag är stark i benen och snabb i fötterna annars hade jag legat på backen, dragen av en hund genom småvägarna i Bjuråker, lagomt pinsamt. 

 

 

Min söta lillasyster lagade trerätters idag, nån form av bröd med gurka, ost och tomat sen pannkaka med hjortronsylt (alternativt jordgubb) sen chokladmousse. Suuuper gott! Jag hade städat heela köket och när jag kommer hem från promenaden så upptäcker jag att köket ser ut som tredje världskriget möjligen kommer att se ut. Men mat i magen fick jag och mysigt hade vi! 

 

Lillasyster serverade oss med riktig god mat. 

 

Lillebror är nöjd när pannkakor och mjölk står på menyn.

 

Lillebror och pappa Emil! (Japp, han ler med pannkaka fulla munnen)

 

Nu ska jag fortsätta med plugget, har mejlat in en uppgift, känns helt okej. 

Puss!

Av Louise Emretsson - 10 april 2013 17:26














Tänkte lägga upp lite bilder nu när jag har letat fram kablar och annat man behöver för att föra över bilder..

Här är från grillningen med folket!

   

 

Doris ska också vara med att kolla så allt går rätt till med köttet.







  

Morbror Jimmy tar en tupplur med hundarna innan maten i söndags.

 

Busan talar om för mig att hon vill ha mat. Tror jag. 

"ge mig maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat"

 

Wilma hälsar som alla katter gör: Var hälsad du utomjording som ger mig mat! (Möjligen: Back of biaaatch)

   

Bilder på saker som händer just nu! Kaffe & körkort. Brum brum kommer det låta i sommar när jag kommer med min ferrari eller nå annat snyggt. 

   

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards