Louiseemretsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Emretsson - 9 januari 2013 23:25

Det är kallt i mitt rum, som fan! kommer behöva ha två tröjor när jag ska sova. Nu har jag skrivit klart reportaget, eller gjort dom ändringar jag ville göra. Imorgon ska jag göra lite rester och sen blir det till att handla böcker. Muffinsbak med barnen står också på schemat, sen träääning och kaffe. Det kommer att bli en bra dag, eftersom jag bestämmer det redan nu. Fundera faktiskt på att lägga mig och sova, är fett trött. Hoppas det är bra med er mina kära vänner!

Imorgon kommer jag att svara på era frågor, så ställ några om ni vill, så får ni svar imorgon. Puss

 

Den här skönheten fick jag av mamma idag! 

Av Louise Emretsson - 9 januari 2013 16:55

Nu har jag fått hem min kamera! Jag, Gustaf och Malte tog en runda med bilen så jag fick hämta mina saker. Super snällt! Jag ska snart sätta mig med mitt reportage och göra det riktigt bra sen ska jag ta lite bilder med min älskade kamera. Ikväll kanske Gustaf kommer hit igen, man kan ju alltid hoppas!

 

 

Bilden bjuder jag på, för att jag är snäll och billig idag. 


Av Louise Emretsson - 9 januari 2013 00:25

Idag när jag skulle städa mitt rum och vara duktig så slutade det som vanligt med en dans, här flängde jag runt med mitt kaffe i högsta hugg. Förbannad var jag. Mest på mig själv eftrsom jag har ställt tusen frågor, gjort hela händelsen svår och inte enkel, precis som den är. Jag är trött på dig. Enkelt, smidigt. Men jag har gjort det svårt, grubblat över min dumhet, min snällhet. All energi gick åt för att få svar på frågor som jag inte ens behöver få svar på. Och det upptäckte jag när jag dansade idag. När jag spillde kaffe på golvet och insåg att det bara blev stökigare och inte renare. Det gjorde ingenting för jag kände lättnad, jag liksom släppte allt för att jag inte orkade mer, allt du försöker psyka mig med rinner av. Jag har viktigare saker för mig.

 

Som att spilla kaffe och skratta åt min dumhet.

 

Av Louise Emretsson - 7 januari 2013 17:59

Ändrade planer! Jag sover hos söta Rebecca i Sätra, eftersom det är MYCKET närmare och vi kan plugga tillsammans. 

Nu ska jag skriva krönikan och packa innan det blir en sista kopp kaffe. 

 

USA tror de kan befria oss, men ser ingen frid i att kriga och slåss
men vem är så naiv och ber dom om fred
Domedagen kommer för det som står i deras led

Av Louise Emretsson - 7 januari 2013 16:32

Igår tränade jag och Cecilia hos Gustaf medan han och Alex var på gymmet och köttade. Efter god mat så drog jag hem och drack kaffe med mamma och Linda. vid halv ett på natten så dyker Gustaf upp med en jääävligt bra serie som JAG tittade på eftersom Gustaf somnade. Jag märkte visserligen inte att han hade somnat, men ändå. Såhär efteråt känner jag mig fett dissad.

Ikväll drar jag till Ljusne och sover hos Andreas. Imorgon är det skola och jag är inte taggad alls, men det kommer väl. Nu ska jag sminka mig så jag inte skrämmer ihjäl Andreas när han hämtar mig vid tåget.

Här får ni en suddig och knappast nödvändig bild på mig, pussss.


 

I don't wanna hold you if you wanna go 
and I'm not gonna make you feel love if you don't 
I would rather learn what it feels like to burn then to feel nothing at all

Av Louise Emretsson - 6 januari 2013 22:34

En ros till dig där ute som bryr dig om andra, en ros till dig som har förståelse, en ros till dig som vågar säga nej, en ros till dig som får andra att skratta, en ros till dig som är rak, en ros till dig som kämpar för en bättre värld.. 


Jag är trött på folk som är så jävla duktiga hela tiden. 

Oj titta där! Mr.Duktig kommer och hälsar på, han kanske kan spy lite moralkakor på oss? Ljuga vackra historier om att världen snart kommer bli bättre bara man följer med honom. Sen när han kommer hem och klär av sig sin kostym han köpte för tiotusen så känner Mr.Duktig hur jävla naken och ensam han är. Puss på dig! Jag vill verkligen inte vara en sån, en sån som talar om för alla andra hur livet ska vara, hur just DU borde vara. För jag vill fan inte att någon annan ska tala om för mig vilken väg jag ska gå på. Peka på Mr.Duktig för hur du än gör får du inte in mig i ledet.

 

 

Av Louise Emretsson - 5 januari 2013 19:17

Folket har frågat vad jag lyssnar på! Jag lyssnar på det mesta med just nu så är det dessa som regerar <3




Nu orkar jag inte lägga ut fler.. blev inte så mycket, haha! Men tre av typ tusen låtar iaf. 

Puss


Av Louise Emretsson - 5 januari 2013 19:00

Idag har jag varit in till stan med mina systrar och deras vänner, fem ungar och jag. Vi shoppade och det är tydligt att dom har mer energi än mig! Det slutade med att jag satte mig ner, tog en kaffe och skrev två krönikor! Igår var jag in till Gävle med min ena syster och hennes kompis också, så det har varit mycket familj de senaste dagarna vilket har varit super mysigt. Eftersom min kamera är på flykt så har jag inte kunnat tagit en enda bild... Men ni får klara er ändå. 



Won't somebody let me out?
Don't want to stick around no more
Sick of looking at you strange
Sick of sticking to the floor
Not one of you has got an ounce of style in ya!

 


Jag undrar varför folket orkar lägga energi på att klaga. Kom igen! Det går jävligt bra att tala om hur smutsiga mattor man har, men ni har aldrig funderat på att tvätta era egna? 

 



Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards