Louiseemretsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Emretsson - 19 januari 2013 15:54

Snart ska vi åka iväg på middag tills Gustafs syster. Jag har varit där och ätit en gång och det var super gott, antar att det kommer vara lika gott idag med. Jag är fortfarande lite hänging och mår lite illa, men jag kommer nog bli bättre om jag får i mig lite mat. Har liksom inte ätit nått annat än apelsin idag. Jag har fan varit duktig idag med, skrivit en ny krönika som jag ska ha med i slutportföljen, läst böcker, gjort en restuppgift och efter middagen ska jag skriva ingressen till min artikel.

Jag kommer antagligen bli klar tills imorgon innan jag åker till Gävle och sover hos Rebecca. Vi ska på registreringen imorgon för b-kursen. På torsdag börjar den och då blir det till att läsa två böcker i veckan i fyra veckor typ. Känner mig väldigt pepp till det. Ska bli roligt att få lära sig nånting nytt! 

 

Imorgon ska jag försöka hinna träna innan jag sätter mig på tåget mot Gävle, så jag hoppas illamåendet är borta helt då! Har inte tränat på flera veckor känns det som.. Eller ja, kanske inte så länge men jag hatar när jag inte får rutin på träningen. (som jag säkert har skrivit tidigare.)

Puss på er kämpare!  

 

Av Louise Emretsson - 19 januari 2013 14:16

Jag vet att ni vill ha nya bilder, så ska ta kort idag. Men jag är lite smått stressad och måste därför dissa er ett tag.    


Av Louise Emretsson - 19 januari 2013 13:40
















       

Här är lite fler bilder från julafton med mamma. Nu blir det en bok och massa kaffe, plugg plugg PLUGG! inte taggad alls... Puss på er glada!


Av Louise Emretsson - 18 januari 2013 23:10

Nu blir det en snabbis, ska snart sätta mig i soffan med Gustaf och nöta serier innan det blir sängen och dejta kudden. 

 

Imorgon kommer jag endast plugga och typ dricka kaffe tills jag spyr, eller nej inte spy. Men dricka fett med kaffe. MÅSTE bli klar med plugget innan måndag annars ligger jag inte bra till. Och det vill jag ju göra såklart! Nästa helg blir det nog utgång med Karro och kanske shopping i Gävle? Men vi får se. 

http://www.have2have.se/skor/stovletter-skoletter/have2have-brands/skoletter-nanna-svart

dessa skor ska bli mina i slutet av månaden!

Av Louise Emretsson - 18 januari 2013 22:00

Här kommer lite fler bilder från julafton med pappa, såg att det var dåligt med dom bilderna från julafton. 

Puss!!

 


 

Pappa och min kusin Martin!

 


 

Syster Stina!

 

Fasters man Kent.

 

Farfar!

 

Min älskade pappa.

 

Jag visar Stina hur man tar ett kort.

 

Familjen!

 

Kusinerna och syster! 


Av Louise Emretsson - 18 januari 2013 21:17

Idag har jag lekt bebis, cirkusinstruktör och busbarn. Underbar dag med andra ord! Jag har dissat mobilen och endast svarat på Cecilias sms. Jag kommer stänga av skiten ikväll eftersom jag ska plugga. Idag blev jag bjuden på middag hos Gustafs mamma, lika gott som vanligt! 

Köttar en snabb uppdate nu och skriver kanske nå mer senare. Puss på er som är nykter ikväll! 

 

Gustaf försökte ha grädd-krig med mig nyss, men det gick inte så bra för honom. Jag vann. Han hade grädde fulla ansiktet. (syns visserligen inte här eftersom han var snabb på att torka bort det). 

Av Louise Emretsson - 18 januari 2013 01:14

Vad gillar du för filmer? // Kajsa.

Skräckisar ftw! 

Ibland skriver du ju om viktiga & djupa saker, sen kan du skriva om ingenting. Varför gör du så? // Andreas

Jag har inte alltid vettiga saker att skriva, ibland har jag ingen lust och ibland vill jag inte. 

Berätta tre saker om dig själv :D // Anonym.

Jag hatar att vakna sent på dagarna

Jag älskar Kaffe

Jag har svårt för att gråta.

Vilken tid på dygnet skriver du helst? // Karamellen.

Oj! det beror lite på, ibland skriver jag på tåget till skolan, annars blir det hemma på nätterna. 

Älskar du någon? // Anonym

Klart jag gör! Min familj är en del av många som jag älskar. 

Många har frågat om Joel och Martin, har du kontakt med någon av dom idag? // Ricky

Nej, ytterst lite isf. 

Är du rädd för att bli ensam? // Anonym.

Hm, ja kanske. Det är vi väl alla, eller?

Har du gjort något misstag som du ångrar så mke så du får ont i magen? // Felicia

Ja det har jag. 

Spelar du något instrument? // Ylva

Nej, har försökt mig på gitarr, emn gav upp den drömmen ganska fort.


 

En mysig låt såhär på natten är väl inte fel?

Puss till alla er som sover ensam inatt. 


true story.


Av Louise Emretsson - 18 januari 2013 00:06

När jag var fjorton år gammal så testade jag mycket nytt. Första gången handlade mest om att man var så less på fingrar och filmkvällar. Första gången hade man målat upp en bild av mycket mys med bra musik och en lugn harmonisk känsla av två stycken som älskade varandra. Pirret i magen var något man trodde inte fanns, det var inte fjärilar i magen utan galna fåglar som flaxade omkring. Musik av Dire Straits och bensindoft fulla rummet. Jag kommer ihåg att jag hade min sötaste klänning. Den var ljusgul och tunn. Bilden man hade målat upp var raka motsatsen av det som hände, snack om tråkiga prov och spänning hängde i luften. VÄRLDENS GREJ skulle hända den natten, något helt nytt som man inte visste hur det skulle kännas. Allt man hade i tankarna, alla fantasier var som bortblåst. Hur i hela helvete gör man? Två fegisar i samma rum, ska vi kramas? Pussas kanske? Vem ska börja? VART börjar man? Inte ett minsta steg fick man glömma. Tänk om jag gör fel? Shit vad ful jag är.... Alla tankar kokades ihop, en enda soppa av allt. 

Men det slutade bra, jag var söt som fan när jag var 14. Bara så ni vet.

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards