Louiseemretsson

Alla inlägg under januari 2013

Av Louise Emretsson - 13 januari 2013 23:26

     

 

Tre underbara saker i mitt liv.

 

Kaffe, Victora's Secret, Smycken.


Av Louise Emretsson - 13 januari 2013 19:46

Trött! Trööööött! Nu vet ni det. Snart ska jag städa klart, fatta att det tar en hel jävla dag att städa lite. men det är ett stort hus. Jag har hunnit dansat också faktiskt. Det måste jag fan hinna med, är terapi för mig. Tydligen.

 

Snart ska jag kolla upp vart jag ska sova imorgon. Jag bor i påsar & jag har all rätt till att klaga, det är mitt fel att jag gör det. Jag tittar knappt på lägenheter så man får liksom sova lite här och där. (Jag har ett hem, tro inte att jag bor på gatan eller nått) grejen är den att jag pendlar till Gävle, och eftersom jag börjar så tidigt så måste jag sova hos nån kvällen innan som bor närmare. Blir kanske hos Andreas. 


 

I'm taking it slow
Feeding my flame
Shuffling the cards of your game
And just in time
In the right place
Suddenly I will play my ace

Av Louise Emretsson - 13 januari 2013 15:44

Jäävlar, det va ett tag sen jag bloggade. I helgen så har jag inte gjort så mycket, på fredagen drack jag med Ante, Olof och Gustaf. Igår så gick jag på bio med Gustaf, Malte och Olle.  Vi såg Hobbit och den va fan bra! Efter bion så drog jag och Gustaf hem till mig och typ snackade lite med mamma och sen såg vi den nya hamilton filmen, jag somnade efter halva. Så trevlig kan jag vara. Idag så har jag städat (snart klar med en våning) och det ska jag fortsätta med, efter det så blir det plugg och massa kaffe. Imorgon ska jag hitta sovplats för på tisdag är det skola. Sen är det typ ett litet uppehåll (tror jag) innan b-kursen börjar. Jag måste fixa alla böcker och så också. Det löser sig. 

 

Jag har egentligen MASSA snadra saker jag vill berätta, men jag håller vissa saker hemligt ett tag till, vad tror ni det handlar om? (Kärlek eller skola?)

Av Louise Emretsson - 11 januari 2013 20:04

         



Av Louise Emretsson - 11 januari 2013 00:02

Dansade nyss till "Flower" som Moby gjort och japp, det är en svår låt att dansa till. Imorgon ska jag träna mer än vad jag gjorde idag, det blev rumpa, mage, ben och armar idag. Imorgon blir det axlar, bröst och rygg.  Jag tycker det är svårt att inte ta hela kroppen på en dag. Men jag försöker så gott jag kan. Jag ska inte bara träna imorgon utan det blir mycket plugg också. Sen blir det nog en dans mot kvällen.

Jag tycker om att dansa och det händer ofta att jag släpper loss på mitt rum, helst med kaffekoppen i ena handen och en hårborste som mikrofon i den andra. 

 

Av Louise Emretsson - 10 januari 2013 20:34

Jag är glad att vi människor inte kan läsa tankar. Fan vad jobbigt det skulle vara om vi visste exakt vad folk tyckte om oss. Jag skulle aldrig klara det. Vi behöver vara nyfikna på vad andra tycker om oss, vi behöver bli sårad, arg och ledsen. Vi behöver våra misstag, lita på fel personer och bråka. Vi behöver lögner, för att LÄRA oss. Hur det än är, så kan man bara lita på sig själv. Jag har sagt och skrivit det tusen gånger och jag planerar inte att sluta med det. Vi kan kramas, pussas, skratta, dansa och be om hjälp. Vi behöver alla känslor för att fungera. Vi kan välja sen efter våra känslor vad vi gör. Är du arg? Slår du eller går du? Är du ledsen? Säger du det eller håller du käften? Är du lycklig? Tänker du efter eller är du impulsiv? När det handlar om våra liv, så har vi val. 

Ibland väljer vi fel och så är det. Vi kommer vakna imorgon ändå, kanske med ångest för våra misstag, men vi vaknar. När jag gör misstag så vaknar jag inte bara. Jag kliver upp. När jag är lycklig så dansar jag, när jag är arg så dansar jag. Jag funderar på vad jag ska välja. Ibland tänker jag för länge, ibland inte. 

Livet är ett problem, sluta försök lösa det. Livet löser sig själv, när du inte längre vaknar. Fundera på vad du ska välja under tiden du lever istället. 

  



Av Louise Emretsson - 10 januari 2013 19:59

Nån vill ha krig med mig, fick reda på det idag. Ni vet med bomber och gevär, pistoler och soldater. Sist det blev krig visste jag inget, jag lalla runt med mitt och visste ingenting. Jag blev huggen i ryggen av min dåvarande bästa soldat. Samma soldat försöker nu starta ett krig i smyg, igen. Soldaten har bara inte tänkt klart den här gången. Men jag lyfter hatten för det försök till krig soldaten ville ha. Han kan skjuta, skrika, kasta bomber och hugga för det tar inte. Släpp det för fan, det är inte dina grejer. 

 

Av Louise Emretsson - 10 januari 2013 12:44

Är du & Martin ihop? // Anna

Nej, det är vi inte. 

Varför går du inte ut längre och festar? // P.

Jag har väl tagit en paus från det. Har inte tänkt så mycket på fester.

Har du mycket att göra i skolan? // Fredrik

Ja, jag har jätte mycket just nu. Men det är bara roligt!

Hur ofta tränar du nu? // Lisa

Usch vilken hemsk fråga, jag tränar inte alls lika ofta som förut. kanske två eller tre gånger i veckan. 

Hur ofta äter du? // Anonym.

När jag är hungrig. 

Gillar du att spela på datorn? // Erik

Ja, eller nja. Det blir inget alls av det nu när jag har skola och träning. Men jag har ju spelat väldigt mycker förr. 

Har du fortfarande ingen kontakt med Joel? // A.

Nej ingen konakt med honom, vi har väl pratat lite. 






Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards