Louiseemretsson

Alla inlägg under november 2012

Av Louise Emretsson - 21 november 2012 23:16

Här sitter man med sitt liv, tror sig veta allt man man behöver och tror sig ta reda på det som fattas. Man kan säga så mycket, tycka och tro. På slutet är det enda viktiga känslan iaf.


Man tror sig ha koll på läget, det läskigaste är att vi alla lever i en bubbla, den växer ju äldre vi blir. men bubblan har vi alltid., ger oss trygghet och förvåning. Världen är kanske upp och ner. man ska kanske acceptera det? Göra sitt liv rätt, hur gör man det då? Man går efter känslan. oftast. människan behöver tro, tycka och prata om det. Människor behöver bekräftelse, vi behöver synas. När man är barn, riktigt liten så är all uppmärksamhet bra uppmärksamhet, oavsett om man har varit dum eller snäll. Hur är det när man är vuxen då? antagligen inte alls på samma villkor.



Jag kan vara stolt över mitt liv, jag kan vara stolt över mina misstag, för jag LÄR mig av dom. Jag kan känna värme. Jag kan känna lycka. Jag känner, sen tänker, tror, tycker och säger jag. Rädsla till exempel kan få oss att göra mycket dumt, säga mycket dumt och tänka dumt. Förändringar gör oss rädd, hur ska det gå? Bubblan kanske spricker. Allt man byggt upp kanske rasar? Vad är nästa steg? Förändringar skakar om oss, får oss kanske att vakna upp, tänka om. Jag vet att jag skriver ohyggligt osammanhängande, men så är jag ibland, osammanhängande. Ingen nackdel tycker jag. Min bubbla har blivit större idag, jag har ännu en gång lärt mig något nytt.


När jag gick hos min jobbcoach för kanske ett år sen nu, så sa han att jag ALLTID skulle gå efter hur jag kände,  jag skulle aldrig ta ett jobb om jag inte kände för det, kan låta konstigt. Men idag har jag lärt mig det, nu snackar inte jag om att man ska ex. slå nån för att man känner för det, eller sluta på sitt jobb bara för att man känner för det en dag, men det finns vissa saker man bara känner, magkänslan kan säga en sak och hjärnan en annan, eller hur? Ni fattar nog vilken känsla jag pratar om, tänk efter liskom. "Jag skulle ha gjot det för längesen!", "Tänk om jag hade sagt till henne då att jag älskade henne, då hade det inte sett ut såhär.", "Om jag hade ringt då, kanske det aldrig hade hänt". Tänk om om fanns, då skulle inte vi finnas. Lär er av era misstag, försök iaf, det växer vi av. Det ger oss en bra förändring. Men glöm aldrig bort misstagen. Behåll dom.

     

Känn, Tänk, Tro, Tyck


<3

Av Louise Emretsson - 21 november 2012 15:49

I can't drink this coffee
Till I put you in my closet
Let him shoot me down
And let him call me off
Take it from his whisper
You're not that tough

 

Idag orkar jag inte inte skriva så mycket, jag är ledsen och arg. Smått skakis och förvånad. Tårarna har inte kommit än. Antagligen för att jag inte än kan tro att det hänt. Att han är borta kan inte vara sant. Han med det vackra leendet. Jag sänder en tanke till er som ligger sömnlös i natt. 

Av Louise Emretsson - 20 november 2012 21:31

Idag har jag  jobbat hårt som fan. Jädrar vad duktig jag har varit! Pluggat som en idiot, men skönt är det nu när jag nästan är klar.

Har lite kvar att göra men sen så! Tränat idag har jag också gjort, hela kroppen men mest rumpa och ben. Nu sitter jag med en kaffekopp i köket och ska läsa genom artikeln jag nyss skrivit. Måste finslipa den, sen är det inte så mycket kvar. 


 

When she was just a girl

She expected the world
But it flew away from her reach
So she ran away in her sleep

Av Louise Emretsson - 20 november 2012 12:47

Fuuuuu.. Idag missade jag en lektion, trodde att nästa lektion va den 23:e, jag va så SÄKER! Fasen va dålig jag är idag. Kommer att ha mycket att göra, stressad som fan är jag och egentligen fattar jag inte varför jag sitter här och skriver när jag borde göra klart allt. Men ibland står det still. Har mejlat mina vänner och lärare iaf, så dom vet var jag är. Och vi som skulle börja med journalistiken idag, fml. Aja, kanske inte ska ta allt för hårt på det här men det är riktigt jobbigt att missa saker, jag hatar det! Nu ska jag fortsätta att skriva lite texter som det ska sättas betyg på. 

Puss på er duktiga!

 

 

Av Louise Emretsson - 19 november 2012 21:47

Idag slutade mammas bil att fungera, så jag och Gustaf kom med kaffe och höll henne sällskap tills Greta kom med ett batteri, men det fungera inte. Känner att jag har gjort mycket bra idag alltså, hah. Åkt bil... beställt mat och varit barnvakt typ. Ont i magen har jag haft idag också, usch magkatarr suger, ett plus är ju att jag mår mycket bättre nu, så ikväll blir det lite träning!

 

Sen måste jag plugga, vilket jag absolut inte är sugen på just nu. Jag är sugen på allt annat än just DET. Blähäää tyck synd om lilla söta mig. eller gör inte det, då kommer jag aldrig att få nått gjort. 

 

 

Bilden bjuder jag på, för att jag är så jädra snäll ikväll. 

Av Louise Emretsson - 18 november 2012 04:52

Nu blir det mat med Olof och Gustaf, dom lagar den (ofc eftersom jag inte kan laga mat....) Min kväll har varit nice som fan, vann på tumkrig hela kvällen mot Olof, eftersom att jag äger på det. och inte han. Okej han är inte jätte dålig, men jag är fan bättre på tumkrig alltså. Snodde hans keps också, eftersom att jag är fett omogen ikväll. Såg ut som en gangster. True story.

 

Puss hej!

 


 

Av Louise Emretsson - 14 november 2012 17:36

Jaja, jag orkar inte bry mig, mitt förra inlägg var i panik, jag ringer xtrafik imorgon och förklarar hela grejen, det löser sig nog. Imorgon ska jag på skolan och läsa dikter. Ska både bli intressant och lite jobbigt. Som jag säkert har skrivit förut så är det svårt att ge respns på dikter.. Nu ska jag sminka mig, sen ska jag göra mig klar för att åka till stan och sova hos min moster och mina sötkusiner. PUSS

 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards