Louiseemretsson

Alla inlägg under november 2012

Av Louise Emretsson - 8 november 2012 00:27

Jag kan inte sova! Usch mascaran bara rinner, hatar när den gör det.

Man måste på nått vis försöka förstå vad andra människor menar, jag tror man lär känna sig själv bättre då. om man sätter sig in i hur andra har det, fast inte hela tiden, men någon gång ibland. Försöka lyssna och förstå. sen kan man avgöra om man håller med eller inte. Jag förstår till exempel inte mig på människor som hela tiden ser nått positivt i allt, ibland ser jag upp till dessa människor som verkligen kan se nått bra i nått som jag aldrig skulle kunna  göra. Men jag skulle inte vilja vara en sån, vilket jag då helt enkelt inte är. nu blev det kanske snurrigt. skit samma.


Vad gör vi åt problem då? vissa tar vi tag i andra inte. Jag försöker ta tag i mina, men jag tar helst tag i andras, hjälpa folk tycker jag om att göra. Lyssnar gör jag ofta. Vissa tror att jag en dag kommer att vakna upp och inte veta själv vad jag heter för att jag inte tar hand om mig själv, att jag inte är så egoistik som man borde vara osv. Folk kanske uttnytjar just det, det kan vara en svaghet jag har.

(att mascaran rinner är ju mitt problem, enklast är ju om jag tvättar bort det, tror ni att jag gör det?)


Kärlek? Vad händer sen?  Tänk aldrig på vad som händer sen, ni blir bara besviken ändå. Kan låta hårt, men jag tror faktiskt det. Man ska inte planera kärlek. (eller ja ska man gifta sig eller flytta ihop måste man ju det) själva kärleken ska man låta komma och kanske om det händer låta gå. "Tills döden skiljer oss åt", om kärleken dör ut, så skiljs åt när den dagen kommer. Lova inte för mycket, oavsett om du vill. Allt kan hända. 

 

 

still going strong?

 



Av Louise Emretsson - 7 november 2012 23:42

Jag tror att det brister snart, det lilla man har byggt upp liksom. Nu sitter inte jag här och menar på att livet är ett helvete och att jag mår dåligt, jag menar inte heller att jag har ett falskt leende på läpparna och skrattar åt dåliga skämt. Fast det gör jag ju visserligen..

Prata med Andre på fb, haha det går bra för honom nu. det glädjer mig, han förtjänar det.

Jag funderar på hur jag skulle göra om jag styrde hela världen, om jag hade den makten och de ansvaret.. Folk hade garanterat klagat på mig. Girig och dum i huvudet skulle jag bli.

Ju mer makt destu mindre hjärnceller. Ju mer ansvar destu värre huvudvärk om natten, eller? Är det inte så med allt? Får man för mycket av något blir man ju för fan knäpp. Men kan man få för mycket av allt? Antagligen.

allting är en balansgång, mellan trygghet och spänning. vi springer så fort det blir för mycket av det ena eller de andra. Jag gör nog det i alla fall. Men åter till att det brister, måste det inte göra det ibland? Så man har nått att bygga upp igen? Så man vet vad man har och vad man behöver? Rensa bort saker liksom.

inte vet jag, en sak vet jag och det är att jag aldrig skulle kunna bestämma över hela världen, det är knappt så att jag har koll på min egen.. 

 

 

Av Louise Emretsson - 7 november 2012 23:38

Idag mår jag liiite bättre än vad jag gjorde igår, så imorgon hoppas jag på att jag är frisk! Då ska jag träffa Christoffer och ta en kaffe. Lisa ska komma och kolla på våra söta valpar imorgon också, såå jag vill verkligen vara pigg. Jag kommer tyvärr inte kunna träna.. har lite jävla ångest för att jag inte har hunnit träna på hela veckan, usch.. och förra veckan träna jag bara en gång. Så nästa vecka blir det ett hårt schema! vilket jag älskar, hehe.. Ikväll blir det vatten, frukt och grey's. 

 

         

Av Louise Emretsson - 7 november 2012 12:51

Fortfarande sjuk, men jag var på skolan igår ändå. Vägra missa en sån viktig dag! Nu sitter jag hemma och kolla på lord of the dance på youtube. Haha jag ville faktiskt bli en dansare en sväng när jag va liten. Usch, jag måste börja med kärleksdikten vi har fått i uppgift.. Är inte så sugen på att skriva om kärlek, vi får se vad jag hittar på för roligt! 


Av Louise Emretsson - 5 november 2012 21:37

Men nu sitter man med mysbyxor och gruvar sig som fan för morgondagen! Jag vill verkligen inte till skolan, eller jag orkar inte... Jag tänker inte missa nå mer, har missat en dag på hela tiden, vägrar missa en till. Skulle ha träffat fina Rebecca men hon hade yoga och jag är ändå sjuk så det får bli en annan dag, lite tråkigt för jag saknar henne! 

funderar på om jag ska göra korkskruvar i håret och kolla på greys anatomy, tycka lite synd om mig, och sakna DIG! Japp, jag saknar nån fett mycket.. as jobbigt. drygt. jag är inte en sån som bara saknar nån, är nått med den här personen som gör mig knäpp, eller kanske bara annorlunda? frågan är väl om det är bra eller dåligt. 

puss på er friska!

Jimmy och Annelies bröllop :)

     

Jag tror jag tog dom här korten när jag fyllde 18 om jag inte minns helt fel. 

          

Av Louise Emretsson - 5 november 2012 19:57

Jag är så jädra trött! Tog nyss en kopp kaffe, ska försöka hålla mig vaken ett tag till. Imorgon ska jag upp vid sju, men somnar jag nu så vaknar jag väl vid 4 i natt, vilket jag inte alls är sugen på. Har pluggat och gjort lite nytta iaf. Jag hoppas öronvärken försvinner tills imorgon, vill inte gå på skolan med öronvärk.... 

 


And all the gold dust in her eyes won't reform into rain

You had and lost the one thing

You kept in a safe place


Remember the face


Of the girl who had made you her own


And how you left her alone

 

Av Louise Emretsson - 3 november 2012 16:12

Igår hade jag de jätte trevligt med folket från posten, skit mysiga människor! Skulle lätt kunna gå ut med dom en gång till. Jag hade as roligt igår/morse, tror jag somna vid 8 eller nått ehee. Ikväll blir det jävligt lugnt, får se om nån kommer och hälsar på annars myser jag ner mig i soffan själv!   

(aaas dålig kvalle, men det får ni ta!) 

Av Louise Emretsson - 2 november 2012 14:26

Jävla skit bussar att gå dåliga tider! Om en timme går nästa buss till stan, vilket betyder att jag kommer att gå på systemet när exakt alla andra gör det. jävla skit, sen skulle jag ju vilja hinna fika med min moster och kusinerna men det ser jävligt mörkt ut. FAN, aja det måste ju betyda att kvällen med Annelie kommer att äga eftersom att dagen inte började så bra, har inte alls lika ont i halsen som igår och öronvärken är borta, lite bra saker i alla fall! Jag hade ju lika gärna kunna ligga i sängen med feber liksom. peppar peppar.  Nu ska jag lyssna på Lacken, han har det då värre än mig han.

PÖSSsSsSssSS

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards