Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 13 oktober 2012 11:09

Idag står städning och tvätt på schemat, helt sjukt att jag gör det på en lördag. Borde sova nu, vara bakis och typ torr i käften, men nej, jag klev upp tidigt och gjorde kaffe istället. Fast jag klagar inte på en alkoholfri helg, jävligt skönt det med. Greta kom nyss hit och hämtade Nicolaj, han ska på kalas hos Olle, efter det ska han hem till Lukas.

Jag är lite avis på hans schema faktiskt. Jag ska ta lite kort senare om jag hinner, bara för att fylla ut bloggen med bilder på mig.

   

Av Louise Emretsson - 12 oktober 2012 16:44

Idag har jag lekt duktig hela dagen, värsta vuxen och allt. Ganska grym på det faktiskt! Annars har jag inte gjort så mycket, snackat med Andreas och Ina  i telefonen, Imorgon kommer nog Ina och hälsar på. Ska bli roligt, då jävlar ska det klunkas kaffe. Väntar nu på att "Herrn" ska ringa, eller höra av sig på nått vis.. Behöver snacka med honom! Barnen sitter och kollar på TV, så jag kan fortsätta med mina sysslor nu, kan inte skylla på dom att inget blir gjort liksom, för dom är så snälla. Så jag biter ihop och köttar!


 

min utsikt är bättre än din.

Av Louise Emretsson - 10 oktober 2012 13:13


Now you don't know what she's up to you can only assume
If she's not in the front of the shops then they've gone to his room
Bet she's gone 'round in her school stuff, bet that’s what he likes
I know you thought she were different and you thought she were nice
But she's not nice, she's pretty fucking far from nice
She’s looking at you funny rarely looking at you twice

 

 

 

Av Louise Emretsson - 10 oktober 2012 10:34

Jag har lärt mig att livet är orättvist, Jävligt hårt. Eller, jag har lärt mig att man inte alltid får det man vill ha, man kan ju se det som samma sak. Det kanske är samma sak. Men jag ser inte att mitt liv är orättvist bara för att jag inte får det jag vill ha direkt. Hade jag fått det, vad finns det kvar att kämpa för då? Om jag hade mina pengar, mitt hus, sommarstuga, allt jag vela ha, serverat. Vad finns kvar? Allt, för mycket vill ha mer. Människor är född att vela ha mer. Så ändra är livet ALLTID orättvist för vi aldrig nöjer oss, eller så kämpar vi för det vi vill ha, när vi får det, så kämpar vi med någonting annat. Men orättvist? Kom igen, finns dom som har det värre.

Gustaf, mitt liv är inte orättvist, mitt liv är bättre än någon annans! Läxan sög alltså. 


Av Louise Emretsson - 8 oktober 2012 19:03

jag har fått mina pengar! Tyvärr så försvinner dom fort. Men jag har lite pengar över i alla fall, dom ska jag använda till att handla nya NÖDVÄNDIGA kläder. 

Typ jeans, skor och en ny plånbok eftersom min är borta. -.-' 

nu väntar jag på att Martin ska höra av sig så jag vet om han kommer ikväll eller inte, vi måste snacka om försäkringar på katten. Sen ska jag väl bjuda på kaffe eftersom jag är så jävla snäll! 

 


Av Louise Emretsson - 8 oktober 2012 14:55

Jag måste vända tillbaka på dygnen, vilket betyder att jag ska dygna. Jag ska dricka kaffe tills jag skakar, mamma är på väg och hämta älskade katten, hon ska få en pencilin kur för urinvägsinfektion och för bettet. Fan ska man behöva bli så jävla orolig? Hon kommer bli bättre i alla fall, det är det viktigaste. Nu ska jag försäkra henne (igen). 


Ina var här idag, alltid lika roligt att träffa henne, haha fy fan... Nu ska jag gå och göra mig till kvinna tänkte jag. Ni vet smink och riktiga kläder. 

 

Av Louise Emretsson - 8 oktober 2012 13:20

Min katt är hos vetrinären igen, hon kan knappt gå... undra hur det här slutar alltså. usch våran älskade katt! Jag och Martin delar på henne,. det här är det värsta med djur, dom blir faktiskt sjuk och dålig någon gång. Vafan, måste hon vara så kaxig?! jag vet inte hur många gånger hon har blivit biten över ryggen nu, men det är utegångsförbud som gäller. hon kommer inte få gå ut på VÄLDIGT länge. 



Av Louise Emretsson - 7 oktober 2012 18:21

Jag längtar till vintern, och snart är den här! Snart är kylan här, snart åker vi skoter och slalom. Snart är mörkret här, fan vad jag längtar! Jag älskar vintern, fastän jag alltid halkar och gör illa mig, haha det är det värt. Och man uppskattar ju värmen mer när man har varit ute i kylan, jag längtar till resorna till Fjällen, sitta framför brasan och spela kort. Jag tycker vintern äger, många tycker inte om vintern, dom blir trött på mörkret och kylan. Jag blir bara pigg, vintern ger mig energi och gör mig lycklig! Den gör mig kanske lite barnslig? Vintern är nice, punkt.

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards