Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 7 oktober 2012 16:38

"Jag ville verkligen ha honom, bygga upp ett liv med honom. Allt han är vill jag ha, allt utom lögnerna. Jag tror jag håller på att bli psykisk sjuk, hur fan kan jag fastna hos en kille som endast har förstört mig och mitt liv?! Hur kan jag bli svartsjuk när han talar om vilka han har haft sex med, alla detaljer blir till knivhugg i magen. Jag har lätt för att gråta nu för tiden, jag får dåligt samvete att jag inte är med honom, fastän jag inte har gjort något fel. "

Vi fick en uppgift att skriva en dagbok och ljuga om ALLT! ganska roligt men svårt..

 

Jag och min snygga kusin cecilia! PÖSS

 

Av Louise Emretsson - 7 oktober 2012 15:47

Nu har jag vaknat till, har känt mig seg som fan hela dagen, har skrivit klart en text och ska ändra lite på en annan. Jag skulle ha fört över lite bilder, men har ingen lust så jag skiter i det idag. Hade verkligen velat dragit till Sthlm idag, jag hade velat suttit i bilen med pappa och Simone, lyssna på Fleetwood Mac och typ babbla, spela luftgitarr och läsa tråkiga aftonbladet. DET behöver jag nu. Jag kommer sakna Simone, tur att Irland inte går någonstans, man kan ju faktiskt ta flyget nån vecka eller så. 

 

 

Damn your love
Damn your lies
Break the silence
Damn the dark
Damn the light

Av Louise Emretsson - 7 oktober 2012 14:36

Om du spelar nån roll så förstår jag dig bättre nu
Jag har känt mig precis lika hård och kall som du
Du är rädd för stora ord jag är rädd för allt
Men följ med mig hem så kan vi prata eller inte alls


Jag vägrar gå där vägen är för lång
För jag hittar varken fram eller tillbaks
Jag är så mycket bättre i fantasin
fast jag vet att den får man inte leva i


Du är den enda som aldrig ställt nåt krav
när dom andra ringer och ser det jag stänger av

Det har sagts att jag förtjänar någonting mer
Men jag undrar vilken del av mig dom ser
ibland glömmer jag bort att jag är fri
att det inte va såhär det skulle bli

 

Av Louise Emretsson - 7 oktober 2012 14:19

Jag skulle följa med Simone till Sthlm ikväll, hade sett fram emot det, men tyvärr så blev det krångel. Hoppas jag får träffa henne idag, behöver det otroligt mycket nu. Gårdagen var trevlig, tog några cider med min mamma och snackade killar.  hon får allt att låta så lätt. Hon berättade mycket för mig som jag inte hade en aning om. "Det såg annorlunda ut då". haha. 

Idag mår jag sådär(?), jag känner inte för att träna, inte för att städa, plugga eller tvätta. Allt jag ska göra idag känner jag för att skita i. Men det kan jag inte. 

  en gammal bild till gamla känslor. 

 

Av Louise Emretsson - 4 oktober 2012 23:00

Vilken är din riktiga hårfärg? :)

Jag är blond i grunden ;)

Söker du kärleken?

hm, nej inte direkt, det är ju inte så att jag springer på krogen och hoppas en prins ska dyka upp. Händer det så händer det. 

Är du kär i någon nu?

njaeo, beror på hur man ser på "kär", :)

Varför är du så jävla emot tjejer?

Haha, jag är inte emot tjejer, jag är ju tjej själv! (girl power) Däremot så tycker jag VISSA eller kanske MÅNGA tjejer söker sig till drama, eller ser till att det blir drama och när dom inte vet hur dom ska ta sig ur det så springer dom. Plus att många tjejer i ett förhållande tror att deras pojkvän ska förstå exakt alla deras problem, säger dom minsta lilla fel eller tycker helt annorlunda så blir det ett jävla liv, det backar jag inte upp, fan chilla lite liksom. 

Varför är inte du tillsammans med Joel?

Därför. 

Är du typ kriminell eller nå?

Haha, nej det är jag inte, verkar det som det?

Får du många kommentarer av tjejer när du skriver om deras beteende och hur dom kanske borde tänka efter lite angående vissa saker?

Oja! Vissa brudar håller med andra inte. 

Jag gillar verligen din blogg, men kan du inte skriva liiite mer om feminism och andra sjuka saker? :)

Haha, jo jag vet jag har lagt det lite på hyllan, borde kanske göra det!

Hur ofta tränar du?

Om jag inte pluggar så är det alla dagar utom lördag, oftast missar jag passet på söndag för att jag är bakis, dåligt av mig ;)

 

känner ni igen er? haha. 


Av Louise Emretsson - 4 oktober 2012 22:20

Idag har jag boxas med Greta, gick skit bra! Vi är ett jävla bra team alltså. Jag är riktigt glad över att jag har kommit igång med träningen igen, och jag är glad över att jag fortfarande kan träna i delsbo och plugga i Gävle. Ibland har man tur. Träffade Gustaf typ två sekunder på gymmet innan jag drog på boxningen.

Imorgon ska jag nog ut (?) Jag är riktigt sugen på att dra ut med lite polare :) 

 

 

Här är hundvalparna vi ha hemma, dom är så söta! Valpen som lipar heter Bodil och den andra heter Spruffs!

 


One night of magic rush
The start a simple touch   

Av Louise Emretsson - 4 oktober 2012 13:05

Usch, jag somnade typ 06.30 i morse, låg och nötte serier som jag redan har sett och typ oroade mig för dagen. hah, lite fult eftersom jag sov bort hela morgonen. plus att jag inte fick mycket gjort i natt så det betyder helt enkelt att jag har slösat bort tid på ingenting, men vad gör det om hundra år? Nu är jag as arg på CSN, eller ska jag kanske vara det på skolan? Jag är inte registrerad på skolan, vilket betyder att jag inte får pengarna jag absolut behöver tills på söndag. SKIT! Jag har mejlat en lärare nu som faktiskt får hjälpa mig. Jag behöver verkligen pengarna, annars blir Sthlms resan jobbig.. Jag har i alla fall skrivit klart en uppgift, plus att jag har varit as snäll och lyssnat på Sean Banan med min lillebror. Om och om igen, kommer nog bli störd snart. Om jag hade haft mina pengar idag hade jag nog åkt till Ljusdal, bara för att checka läget lite. 

 




21

Av Louise Emretsson - 4 oktober 2012 00:13

tror fan jag måste börja prioitera annorlunda alltså! jag liksom måste börja TÄNKA. haha vilket jävla skämt, i helgen ska jag då inte tänka alls, om jag får pengar ska jag ut på krogen och där ska jag stanna! Kanske inte sova, blir nog inte så bra... hoppas att pengarna rullar in, behöver dom verkligen. 

 

Tycker det är lite roligt att det som säljer mest är sex, (har faktiskt stått på min panna en gång)

 

tidningar drar verkligen fördel av det. Sex och mord, allt med spänning vill vi ha. jag älskar exempelvis att bli rädd, eller ja, kolla på filmer som gör mig rädd (då sitter man ju ändå tryggt i soffan). Men varför söker vi sånt då? enkelt, vi tycker vår egen vardag är så jäävla tråkig. Allas vardag kanske inte är tråkig (men oftast vill dom ha "svensson" liv),  i alla fall dom som söker sig till spänning, kan va i böcker, tidningen, filmer, drama serier, vara med "farliga" människor eller göra farliga saker. Det man inte får göra vill man göra/ha. vissa tror på övernaturliga saker, andra typ ligger runt eller nå. äh, jag drar ifrån ämnet så jävla mycket nu. hade en jävla bra poäng från början om manipulation och skit, men tar det en annan gång.  Borde fan sova. 

 


älska texten.


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards