Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 16 oktober 2012 01:17

Helt plötsligt så jag saknar min pappa otroligt mycket, jag ska ringa honom imorgon och säga det. Eller i alla fall fråga om han vill träffas över en kaffe. Jag tror inte han vet hur mycket jag uppskattar allt han har gjort för mig, för det har han. Jag älskar honom. Tryggheten själv. 

 


Av Louise Emretsson - 15 oktober 2012 23:28

Soft kväll! Tyvärr blev det ingen träning, mamma va så trött och orka inte. Men imorgon blir det boxning, shit jag måste plugga mer än vad jag har gjort, skäms fan alltså. Nu ska jag bada och lyssna på otroligt bra musik! 

Puss alla glada.

 

Av Louise Emretsson - 15 oktober 2012 18:45

Hela livet snurrar, man liksom glömmer det dåliga, vill alltid frambringa det bättre, aldrig visa sig svag, aldrig tveka, ta vara på dagen. Leva nu, ändå blir det lögner, svek, gråt och det kastas saker över rummet. Det blir tomt och man undrar om man någonsin kommer klara av sin egna känslor. Så hur mycket ska man orka? Hur mycket ska man ta innan det brister? Man ska kliva upp nästa dag igen, ta tag i skiten, vara stolt över sig själv, lära sig av misstagen. För det gör ingen skillnad att man grubblar över vad som kunde ha hänt, man mår bara sämre. Eller? Jag tror inte att man ska göra allt så svårt, man ska inte ta allt på så jätte stort allvar. Och OM man gör det, om man känner att något inte stämmer, fixa de då. Börja med DIG själv. 


Om man är i ett förhållande tror jag det är viktigt att fråga saker, alltså inte överdrivet mycket men man kan ju alltid välja att inte svara eller hur? Det låter värsta dumt, men man behöver inte tala om allt om man inte vill, men då ska man komma ihåg att inte ställa det kravet på den andra heller. Jag tror många lever i förhållanden med krav, för många onödiga regler osv. Jag menar man vet ju att otrohet är dåligt i ett förhållande, det är bara sunt förnuft som gäller. Om man är tillsammans så ska man inte ens behöva ta upp en sån sak, händer det så händer det. Man kan ju försöka ta sig genom en otrohet,  jag personligen tror det är jätte svårt. Tilliten försvinner och det är jävligt svårt att bygga upp den, om det ens går. Om man vet vart man har varandra så anser jag att man har kommit långt i ett förhållande, sen är det alltid svårt att skriva om sånt, jag menar man hamnar ju i olika situationer som kan vara otroligt svåra. Bråkar gör ju alla, mer eller mindre. Man behöver ju inte dramatisera exakt allt, det tar för mycket energi av en, chilla mannen, jag dricker vin liksom. 

 

 

 

Av Louise Emretsson - 15 oktober 2012 16:28

Igår kom mamma hem från Sthlm, Cecilia och Haggis var också här, vi typ sminka oss, gjorde mat och lyssna på musik. När dom drog så vänta jag på att Gustaf skulle träna klart och höra av sig, vi skulle kolla på solsidan med hans polare, dom dök aldrig upp så vi gjorde annat istället. Ni vet snacka och sånt.. 

 


Frågor & Svar!


Är Gustaf nån du är på G med eller nått?

Han är min vän, och vi trivs i varandras sällskap!

Vad går du för utbildning?

Journalistik och författarskap på högsolan i Gävle. 

Vad tycker du mest om att göra när du är ledsen?

Dricka kaffe, shoppa eller träna. 

Bor du i lägenhet eller i hus?

Jag bor i ett hus. :)

Nämn tre saker du inte gillar med feminister.

Dom tycker ofta synd om sig själv

Det ska klagas på onödiga saker, lägg energi på att göra en förbättring istället.

Dom kan vara väldig gnälliga! (dom jag har mött)

Vad faller du för hos en kille?

Den frågan får jag ofta, nu längre vet jag inte, det första man ser är ju utseende, sen är det ju beteendet. 

Har du svårt att prata om känslor?

Nej inte andras, men jag pratar inte ofta om mina känslor. Analysera människor är jag ganska duktig på, men när det kommer till mina känslor vill jag helst inte snacka mer. 

Har du någon kontakt med den där Patrik?

Ja ibland, men han har flyttat, så vi snackar inte mycket längre. 

Bråkar du & Martin?

Bråkar gör vi väl inte, vi snackar inte så mycket längre.

 

Snygg Haggis! Jag ska lägga upp fler bilder, men nu ska jag äta och örsa på mamma att vi ska till gymmet :)


Av Louise Emretsson - 13 oktober 2012 19:43

 


Nu är det mysigt hemma hos mig i alla fall! Fullt med folk, barn och härligt snack. Nu har inte jag tid att uppdatera nå mer, pusshej!

Av Louise Emretsson - 13 oktober 2012 15:44

Sitter man här alldeles ensam då, barnen är hos sina vänner, känner mig värsta ensam! Kollade genom massa gamla bilder och videos vilket va skiiit roligt! Haha jag och min vän Simone har verkligen humor alltså,

förstår om våra ex tröttnade på oss ibland, mohaha... Vi gjorde massa "jägar"-videos där jag spelade jägare som hade fått en hjärtattack och blev räddad av en korv.. lång historia! Får se om jag lägger upp nå mini-klipp sen kanske


 

haha jag skulle ta ett kort på nå helt annat, men det blev visst min rumpa i profil... DUKTIG JAG ÄR!!

Av Louise Emretsson - 13 oktober 2012 14:59

Hittade denna video från min gamla mobil.. Hihi :)


 


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards