Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 19:51

I torsdags åkte jag till Andreas, vi kollade på film hos hans lillebror sen badade vi och snackade politik. Det var roligt att få träffa honom, var ganska längesen sist. Vi har ju träffats men det har bara varit snabba möten. Så det var trevligt! På fredag drog jag hem till pappa efter att jag hade gått på stan med Cecilia, Pia och barnen. På lördagen så åkte jag och Stina in till Ljusdal en sväng och kollade på kläder. Sen blev det krogen med Karolin, Gustaf, Ante och Fredrik. Jag somna hemma hos PK, och drog hem på söndagen. Dagen har väl varit lugn, jag har sovit och pluggat hemma hos Gustaf, ganska chill alltså. Jag ska kanske till honom senare (?). Vi får väl se hur kvällen slutar. 

 

 

Det gick så sakta, tog sån tid, varenda vecka var ett år
Vi ringde ibland för att fråga hur vi mår
Tills jag sa ”Väntar du på nån eller vill du bli min?”
Du sa ”Vad svarar man på sånt?”,

jag sa ”Man svarar nog ingenting”


Men lägg armarna runt mig och slit ut vad jag har
Och gräv i det dunkla med sök inga svar
För jag lovar ingenting, det är det enda jag kan hålla
Men jag känner nånting, jag är så gott som förtrollad av...... 


Av Louise Emretsson - 18 oktober 2012 12:02

Kommer lite bilder från igår och nån annan dag, btw jag sov hos Gustaf, så nu vet alla det med. Shit vad cooool jag är idag känner jag, pusshej.


    Igår bjöd Jimmy på gooo mat!!! 

 

Pastorn ser syldig ut, elleeeer?


  Ina var också barnvakt förra helgen, då får barnen sova i tvättkorgar. (y)

 

Ikväll kanske jag har mer tur
Det är du och ingen annan

 

Jag spelar ut min roll nu
Det är vi och inga andra

 

Låt oss mista all kontroll,
folk har ändå ingen koll

Vi skyndar hem till mig

 

Måste hela jävla natten gå
innan jag får doppa veken i din eld?
Måste hela jävla natten gå
innan jag får komma till nu får du gå hem!

 

Känner blodet rusar men nej, nej
Du vill ju bara prata

 

Men att jag aldrig lär mig
Du somnar och jag får tälta

 

Varför är du så svår, är du rädd att jag är stor?

Den är ju liten men naggande god

  

Av Louise Emretsson - 18 oktober 2012 11:40

Idag sulle jag ha åkt til Gävle, men det vart inte av för Rebecca skulle inte på skolan, jag åker nog in till Andreas ändå, vi skulle äta tacos och hyra film. Ska bli roligt att se hur han bor. Nu har jag hjälpt mamma lite med städningen och snart ska jag locka håret, ska göra ängla-lockar, var längesen jag gjorde nå sånt med håret, eller jag kanske plattar det istället, går snabbare. Imorgon ska jag kanske in till stan, träffa Pia och Cecilia, kanske ta en fika och snacka lite skit. Prata nyss med Pia i telefonen, alltid lär man sig nått nytt, har mycket bra att säga den kvinnan! 

 

 

haha snygg stil jag hade ;)

Av Louise Emretsson - 17 oktober 2012 15:58

Jag och min lilla kusin Love har bakat! Eller okej, kanske inte riktigt.. Vi har gjort chokladpudding och chokladmousse. Men grymt blev det, nu sitter jag och väntar på att maten ska bli klar, trodde den va det när jag va ute och snacka i telefonen (som vanligt), Nicolina kom ut och ropa, jag blev jätte glad och trodde verkligen att det va mat, men skiten är inte klar och jag börjar bli skakis. Har hunnit druckit tre koppar kaffe på typ en timme, inte det smartaste draget kanske. Det är ju så jääävla gott. Imorgon drar jag till Gävle, sen kanske jag åker hem till Andreas. Först MÅSTE jag skriva klart min text och läsa en bok, låter otroligt att jag ska hinna det, men jag åker nog in tidigt imorgon till skolan och pluggar medans Rebecca har lektion (y) Nu ska jag reta Jimmy lite innan maten, är sugen på att jävlas med nån. 

 

Av Louise Emretsson - 17 oktober 2012 15:02

Igår kväll åkte jag hem till Gustaf, vi kollade på en spårad film, den va helt sick. Vet inte riktigt vad jag tycker om den alltså, kanske borde se den igen, eller inte.. Idag kom mamma och hämtade mig och nu sitter jag hos Jimmy med en kaffekopp, perfekt! Ikväll ska jag testa cirkelbox här i stan med mamma och Annelie, ska bli roligt att testa nått nytt. Kommer säkert bli skit roligt, man liksom gymmar/boxas. På min boxning så kör vi ju styrka också, men inte med så många redskap, det är hantlar och gummiband, men på det här stället är det tydligen mer styrka och fler redskap, eller nå. Jag ska nog ta lite kort sen och lägga ut ikväll när jag kommer hem. Jag hade såklart trevligt igår hos Gustaf, mycket skratt! 

 

Bilden bbjuder jag på! 

Av Louise Emretsson - 16 oktober 2012 22:22

Idag gick träningen as bra! Kände mig fett stark liksom, eller nått. Idag kom Jimmy, Annelie och barnen det är alltid lika roligt. Det första jag säger till Jimmy är "åååå neeej, är du här, jag drar på en gång" och han som vanligt svarar: "fan äru hemma? hade hoppats på annat..." Haha, ser nu att det inte ser lika roligt ut som det låter men, skit samma ni får fantisera lite eller nått. Nu VÄNTAR jag på att Gustaf ska hämta mig, yes jag väntar, helt otroligt, med mitt tålamod så gör jag det jävligt bra! Men som vanligt lyssnar jag på bra musi PLUS att Mattias är online på fb, så jag har nån att snacka med på chatten. Imorgon ska jag dra till hudik, hem till Jimmy och äta middag, sen ska vi vidare på nån cirkelbox eller va det hette med Annelie i stan. Ska bli roligt att testa nå nytt! Jag funderar på att åka in lite tidigare och gå på stan, checka om dom har fått in nå nytt & snyggt i affärerna. Får se hur länge jag sover, ska försöka kliva upp i tid, vara duktig ni vet ;)

 

Vår humor äger helt enkelt, punkt

Av Louise Emretsson - 16 oktober 2012 14:29

Och ibland är allting kaos,
och jag blir mörkrädd mitt på dan.
Ibland behöver jag en paus
och är Du hyfsat likadan
kan vi gå vilse genom stan.

 

Girl ya gotta love your man 

Take him by the hand 
Make him understand 
The world on you depends 
Our life will never end

 

She is like a cat in the dark
and then she is the darkness
she rules her life like a fine skylark
and when the sky is starless
All your life you've never seen
woman taken by the wind
Would you stay if she promised you heaven?

 

 

Det finns en plats där framme jag ser den svagt
där allt är annorlunda och jag är jag
Jag känner tiden gå men ingen stress
jag lovar att jag lämnat dig tills dess

 

Japp, jag har fett tråkigt och inget annat för mig! Snart blir det kaffe med Jimmy 

 

Av Louise Emretsson - 16 oktober 2012 12:59

Idag åt jag och mamma Thaimat, otroligt jävla gott! Imorgon ska jag äta det till lunch igen. Jag har nyss kommit hem från en promenad i skogen med mamma och hundarna, lika roligt varje gång, jag & mamma har båda riktigt dålig humor. På torsdag drar jag till Gävle och ska träffa fina Rebecca, blir nog mycket kaffe och mycket snack. Ikväll blir det boxning och sen kanske plugg.. Soft dag!

http://www.friskies.se/tavling/?page=toplist&species=dog


Glöm inte att rösta! 

 

 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards