Louiseemretsson

Alla inlägg under oktober 2012

Av Louise Emretsson - 24 oktober 2012 13:25

Jag kanske borde ta det lite lugnt, sluta vara så rak, kanske ska bli en svår person med lite saker att göra? Jag kanske ska börja grubbla mer och tycka att livet är jobbigt? Kanske borde leva som man lär. Jag kanske borde skaffa ett jobb som ger mig pengar i överflöd? Jag kanske borde inse att kärlek är nått som man kan ta allra sist, nånting man inte behöver för att överleva.

Jag kanske ska köpa mig ett par dyra skor och driva med samhället? Jag kanske ska bli en sån som lurar skatteverket och skrattar mig lycklig på en ö någonstans? Jag kanske borde sluta bry mig om folk, skita i om dom mår dåligt och bara tänka på mig själv.

Jag kanske borde köpa mig ett lyxig hotell, sen riva hela skiten? Jag kanske ska bli en sån som alltid ler åt ingenting, kanske borde gifta mig med en man som gör mig depp, en man som jag ger allt åt, men får inget tillbaka av, jag kanske borde skaffa fler tjejpolare och fika med dom varje dag? Snacka om vilket underbart bra sex man har fastän man VET att under fasaden mår ingen av oss bra? Jag kanske ska klaga hela dagarna om allt och ingenting? Jag kanske ska bli en sån som slänger pengarna på dyra smycken bara för att bli bekräftad på nått tråkigt möte? Jag kanske ska bli en sån som knullar chefen för att få en krona eller två högre i lön?

Eller så kanske jag borde göra det jag vill, lära mig att ibland hålla käften och lösa mina problem.

 

   

Av Louise Emretsson - 24 oktober 2012 12:54

jahapp, då var man hemma igen då. Idag ska jag vara barnvakt för att mamma jobbar, så vi hinner inte träna ikväll heller, vilket suger. Men igår tränade jag boxning och det var riktigt skönt att bli av med lite energi. Efter det drog jag hem till Gustaf och pluggade medan han, Olof och Fredrik kolla på film. Kände mig fett tråkig när jag satt inne i köket och nörda.. men det måste ju bli gjort. Pratade lite med Mattias igår på fb också, det är faktiskt riktigt tråkigt att vi nästan aldrig träffas, vi har ju inte träffas på lätt ett år, eller okej inte så länge med as längesen är det i alla fall. 

 

 


bilden bjuder jag på, ofc.


Av Louise Emretsson - 23 oktober 2012 01:14

Nu ligger jag i soffan och kollar på tv, är jätte trött men kan inte sova. Av någon anledning så är jag jätte stressad över i morgon fastän det inte ska hända nånting speciellt. Jag ska tvätta, städa, plugga och träna.

Sen kanske sova hos Gustaf. Men jag kanske blir stressad av att jag ska kliva upp tidigt eller nått. 

 

 

Här är timmarna av ovisshet
poeternas bensin
här är natten när vi räknar våra stygn
allt gick så fort
Du kan dränka dig i minnen
eller litervis med vin
du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
men allt är gjort

Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 23:50

Jag vill ha långt hår nu! Känns som att mitt hår har stannat i växten, om jag hinner imorgon ska jag åka till min frisör Sonja och höra vad hon tycker att jag ska göra, kanske köper någon super inpackning som gör att det växer fortare. (om det finns) Jag ska också försöka komma ihåg att ladda min kamera så jag kan ta lite bilder under dagen. känner att jag har varit lite för lat på den fronten. 

     



Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 23:01

Jag och min söta katt, jag är snäll och bjuder på den bilden!

  

Snygga Haggis

   

 Min lillasyster är otroligt söt :)

     


          

Smink, prat och mycket kaffe med tjejerna slår aldrig fel!

Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 22:43

Alltså snart bryter jag ihop, totalt. blir så jävla less på dessa spel. 

Fattar inte varför ens sitter här och låter all skit rulla på, precis som att det är ett normalt liv? fast vad är normalt egentligen då...

Imorgon så kommer jag se till att mitt liv blir exakt som jag vill ha det, i alla fall för stunden, små steg.  känns som att jag har gjort allt för att inte visa mig bitter och trasig men nu måste jag ändra på det, glad är jag, lycklig över det jag har är jag. men jag tänker inte finna mig i det här nå mer, imorgon ska jag endast tänka på det jag vill göra, sen ska jag göra dom sakerna, varför ska jag tveka? Så typiskt mig att göra det, är rädd att såra människor, jag kan inte tänka så mer. 

Man liksom ramlar runt i någon form av onykterhet hela tiden. Jag håller så hårt om de saker jag har, fastän jag inte ens vet om jag vill ha det. Jag har glömt vad som va så bra.

att hålla ilska och andra känslor inne för länge gör en knäpp. det har jag lärt mig idag. 

 

en dryg bild till dryga känslor. 

Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 21:26

Som om problemet blev en vän så kysste vi varann igen


Och föll som små popidoler ner i sängen...


 


Av Louise Emretsson - 22 oktober 2012 21:13

Är du en nattuggla?

Ja! På alla sätt och vis. 

Tror du på att man kan älska en och samma person hela livet?

Ja, men jag tror att man kanske kan älska samma person på olika sätt, lite flummig förklaring, men du får nått att fundera på då. 

Vilken är din älsklingsfärg?

Jag tycker om nästan alla färger men måste jag välja är det nog vitt. 

Vilken låt lyssnar du mest på just nu?

Drop the world med Lil Wayne. 

Är du en svår person?

Nej det tycker jag inte att jag är. 

Har du haft sex med många?

Nej. 

Varför är du singel?

Jag har väl valt att för en tid leva så.

 

Mina små sötnosar!

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards