Louiseemretsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Louise Emretsson - 3 februari 2013 16:34

jag är HEMMA! Whheeeeoooo! Okej jag försöker få det att verka som att det är värsta grejen, vilket det såklart inte är. Som ni garanterat fattar. Aja, basen är på absolut högsta, jag har druckit två koppar kaffe på knappt en timme, jag dansar ikapp ironin. vart ironin ligger vet jag inte, men jag hinner snart ikapp. Hela livet är ju ironi, och jag tycker det är helt jävla fantastiskt! Underbart att man helt plötsligt fattar. Imorgon kommer jag känna likadant som jag gjorde igår. Dimman kommer alltid tillbaka. Men idag är det fantastiskt i alla fall. 

 


Paranoia is in bloom,
The PR, transmissions will resume
They'll try to, push drugs that keep us all dumbed down
And hope that, we will never see the truth around




Av Louise Emretsson - 3 februari 2013 14:08

För ett antal år sen var jag tråkig, jag gjorde inte så mycket. Först när jag var arbetslös tyckte jag att det var fett skönt, kliva upp när jag vill, göra vad jag vill. Allt var som jag ville, det liksom funkade tyckte jag. Efter ett tag gick jag nästan in i väggen, jag visste inte vad jag skulle göra med mina dagar och det var hemskt, att jag hade massa tid i mina händer, men jag gjorde ingenting.

 

Sen träffade jag en person som sa till mig att man skulle gå efter magkänslan. Jag trodde honom inte riktigt, om jag skulle gå efter min magkänsla då så skulle jag ju göra så mycket förändringar i mitt liv som jag TRODDE skulle skada andra. Min jobbcoach var också livscoach, jag visste ju inte det. Men han pratade inte mycket om jobb och utbildning efter att vi hade gjort upp en plan som jag skulle följa, med olika mål. Mitt mål var då att utbilda mig till sjuksköterska.

Jag ville nog aldrig bli det, ville nog bara vara bland folk, helst barn. Min fantasi var borta och därmed mitt skrivande också.

 

Han visste hela tiden hur det skulle sluta, följde mig varje steg jag tog. Jag jobbade på ett ställe i tre dagar, sen sa jag upp mig. Magkänslan. Jag pluggade naturvetenskap B två gånger i veckan, det var riktigt bra veckor. Jag mådde inte så bra under den tiden jag gick hos min coach, jag erkände det inte för varken mig eller någon annan. Stark skulle man vara, en smet av tid hade jag. Träning och mamma stod högst upp. Sen kom min dåvarande pojkvän och mina vänner. Men jag portionerade ut min tid fel. Vilket jag inte såg.

 

Sista mötet vi hade sa min coach att han hade tänkt ge mig en kram när vi började mötet men struntade i det för han visste att jag skulle börja gråta. Jag fick min kram, bröt ihop och all tyngd försvann. Jag liksom släppte allt och helt plötsligt gjorde jag saker jag faktiskt ville göra, sökte högskolor, skrev. Tränade, klev upp på morgonen. Anledningen var nog att jag erkände mina misstag för mig själv, insåg att man inte alltid är stark och perfekt. Att ibland måste man göra saker för sig själv. endast. 

Hade inte jag haft min coach, hade det aldrig hänt, han lät mig göra saker, göra misstag genom att tacka ja till fel jobb och sen göra egna beslut, att säga upp mig, tacka nej till saker jag faktiskt inte ville göra. Men jag fick göra det helt ensam, jag & min magkänsla, ta besluten om hur mitt liv skulle vara just den dagen. Han fanns bara där, log och sa att jag var duktig. 

Idag gör jag fortfarande saker jag inte vill göra, när jag vet att det leder till saker som jag vill göra. Om ni fattar. 

 


It's the terror of knowing
What this world is about
Watching some good friends
Screaming let me out
Tomorrow gets me higher

~~~~~~~~~~~~~~

Av Louise Emretsson - 2 februari 2013 22:43

Idag har jag pluggat lite grann, planerar att bli klar med allt imorgon. Snart blir det en film med Gustaf, vilken vet jag inte än. Men han kommer garanterat på nått bra. Idag gjorde jag typ ett collage på en hemsida som jag la ut på facebook. Här är länken till sidan, det är super lätt att redigera bilder. 

//L.

http://pixlr.com/express/ 

 

Av Louise Emretsson - 2 februari 2013 19:39

My frågade efter träningstips och här kommer lite av de saker jag gör hemma.


Av Louise Emretsson - 2 februari 2013 19:08

Jag känner nu för att införa dagens dissare igen. Det är viktigt att folk får veta vem det är. 

 

Mattias Furuskog!

Anledning: Han retas och dissar mig. Säger att jag är gammal och krymper som en mormor. 



Frågor & Svar

 

Hur ofta tränar du i veckan? // Anton.

Det är många som ställer den här frågan. Och jag tränar inte alls lika mycket som jag gjorde förut, nu kanske jag tränar en eller två gånger i veckan. Men jag ska skärpa mig, eftersom jag känner mig så stark och frisk när jag tränar.

 

Har du några träningstips som du kan ge mig? // My

Jag lägger ut lite videos från youtube på saker jag brukar göra när jag tränar hemma. Om du inte har hantlar så köp hem några i olika vikter, super bra att ha!

 

Dansar du med andra eller gör du det bara hemma på fritiden? :) // Vilma

Jag dansar bara hemma, är inte med i någon grupp av något slag. Men jag gör det för att jag lätt får upp pulsen och för att det är så himla roligt. :)

 

När kommer det ut bilder på dig & Gustaf? // Anonym.

Jag ska försöka få med Gustaf på någon bild med mig :)

 

Vart skulle du helst vilja bo om du fick bestämma? // Seb.

I Nya Zeeland! Jag får visserligen bestämma nu, men jag har varken ekonomi eller lust att flytta ifrån familj och vänner just nu. Någon dag sticker jag, då får dom komma och hälsa på mig i mitt STOOORA hus :)


Är du en komplicerad person? // Lukas.o

Nej, jag tycker inte det i alla fall. Ingenting jag strävar efter direkt.

 

 

Puss!

//L.


Av Louise Emretsson - 2 februari 2013 10:30

Kaffe & Idas sommarvisa är vad som händer nu, jätte mysigt! Jag känner mig faktiskt inte trött alls, men det är säkert för att jag har klunkat kaffe. Senare ska jag skriva ett inlägg om min jobbcoach som jag hade för typ två år sen. Kom och tänka lite på hur han hjälpte mig. Med massa saker. 

Av Louise Emretsson - 2 februari 2013 01:33

Nu är det sängen som gäller, dagen har varit super bra! Jag har varit lite trött vilket är konstigt eftersom jag vakna ganska sent idag. Jag och Gustaf har kollat på en super bra film som heter Flight. Eller ja, kanske inte SUPER bra, men den va fan bra alltså. Jag borde ha svarat på lite frågor idag men har liksom inte hunnit. Haft fullt upp med att berätta sagor och kryddat kött. Puss o god natt. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards