Louiseemretsson

Alla inlägg under februari 2013

Av Louise Emretsson - 11 februari 2013 17:20

Snart är det mat som gäller! Idag hängde jag med mamma till Ljusdal sen hämtade vi söta Linda och nu har jag tagit lite bilder som kommer dyka upp under kvällen. Imorgon blir det biblioteket och plugg. Bilden i mitten kommer från min dagbok, nått jag skrev för typ två år sen, skit roligt att läsa gamla saker :)

 

Av Louise Emretsson - 11 februari 2013 12:33

Morgondagens lektion blev inställd, vilket ger mig mer tid till slutuppgiften. Den ska jag skriva idag, i alla fall början av den. Jag tror att det ska vara inlämnat den 20/2, så jag har ju tid på mig. Men det är så typsikt mig att vänta till sista dagen med allt så den här gången ska jag vara ute i god tid. Ikväll är det alltså träning och plugg som gäller! 

 

Igår kikade jag lite på uppdrag granskning och det handlade om näthatet mot just kvinnor. Det är helt sick hur folk kan bete sig! Nu menar jag både kvinnor och män. Just det här reportaget handlade om hur män skrev helt sjuka saker till kvinnor. Att personer inte kan få ha en åsikt utan att få kommentarer som "Jävla hora" eller "Ta självmord" "Jag hoppas att du blir våldtagen".

Polisen blev jag mest förbannad på. En kvinna polisanmälde för att hon kände sig hotad på facebook, hon hade skrivit ett inlägg till H&M om tupac, nånting om att dom sålde en tröja med hans ansikte på och hon ville ha en förklaring till varför. (Tupac satt inne för sexuellt ofredande & kvinnan tyckte det va fel att H&M sålde hans ansikte). Folk flippa ut totalt och typ önskade att hon skulle bli våldtagen och att hon var dum i huvudet. Hon polisanmäler detta i alla fall men dagen efter läggs förundersökningen ner.

 

ALDRIG att polisen hinner läsa genom tusentals kommentarer och göra en bedömning. Och det erkänner dom visserligen. Polisen hörde inte ens av sig till kvinnan och talade om att det var nerlagt, vilket betyder att kvinnan sitter hemma en månad utan att veta ett skit, polisen ringde inte ett samtal till någon av de människor som hade hotat på facebook. Efter uppdrag granskning så gör dom en förundersökning i alla fall. Jag är visserligen inte förvånad men förbannad på hur polisen beter sig i den här situationen. 

 

Undra hur många gånger polisen lägger ner en förundersökning, utan att göra nånting egentligen . 

Det är tråkigt att människor där ute inte kan ha delade åsikter. Utan det ska alltid bli personligt påhopp.

Jag vet att det aldrig kommer sluta vara så. Det kommer alltid att finnas. Men man kan väl tänka efter liite på vad man skriver? Jag skulle aldrig kunna skriva till en annan människa att jag hoppas hon/han blir våldtagen för att dom har skrivit exempelvis vilket parti dom ska rösta på i nästa val. 

Snälla tänk efter innan ni skriver för fan. Ni gör er själva till åtlöje. Sårar andra människor i onödan. 

 

 

Av Louise Emretsson - 11 februari 2013 00:46

Vad lyssnar du på för musik? :) // Lisa,

Det är jätte blandat! Från Winnerbäck till Jay-Z. Just nu är det mycket reagge. :)

 

Tränar du hela kroppen när du tränar, eller delar du upp? // Anonym.

 Jag tränar HELA kroppen! Och ja, jag vet att det är bätte att hålla sig till exempelvis rygg/mage. Ben/rygg osv. Men jag kan helt enkelt inte låta bli. Idag koncentrerade jag mest på rumpa/ben/mage. Men det blev också rygg & armar. 

 

Kan inte du lägga ut lite fler träningstips & typ dagens outfit? :D // Roosen

Jo visst! Det skulle jag kunna göra oftare. Dagens ourfit kanske blir lite svårt, är inte direkt ett modefreak.. Men kan ju försöka. :)

 

Berätta tre saker om dig själv, snälla? :D // Robbie.

  1. Jag kan vara ganska impulsiv.
  2. Om jag inte tränar kan jag få ångest och bli värsta depp.
  3. Ibland spelar jag dummare än vad jag är, för att andra ska få skina lite. hehe.

 


Tänkte skriva om alla hjärtans-dag. Men jag skippar den delen. Vill inte lägga ner energi på det ikväll. Ni kommer bara tycka att jag är en bitterf****. Jag tror att min 14/2 kommer bli helt fucking underbar, men kanske inte direkt speciell. En vanlig dag.

PUSS <3

Av Louise Emretsson - 10 februari 2013 22:57

Snart ska jag ta tag i tvätten, typ alla jeans är smutsig och det börjar gå åt på tightsen. Imorgon ska jag som sagt dra till Gävle och chilla/plugga/mysa med Rebecca. Har jag berättat om helgen? aja, den har varit helt okej i alla fall. Just nu lyssnar jag på musik och ska snart slå igång uppdrag granskning, men först tvätten. 

 

 

Av Louise Emretsson - 10 februari 2013 20:01

Nu har jag tränat klart. Tränade över en timme och är helt slut. Snart åker jag hem, då ska jag och Gustaf äta sen drar han hem igen. Imorgon ska jag hem till min sötis Rebecca! På tisdag är det skola och då ska jag fan gå. Var längesen jag gick och jag känner mig fett dum men det har kommit så mycket i vägen sen har jag varit trött. (Jag skyller ifrån mig, men idag är det en sån dag)

Egentligen skulle jag ha åkt till stan och varit barnvakt men det blev ändrade planer. Vilket är ganska bra för då slapp jag stressa. Idag kommer det nya bilder på mig. (weeeoo) 

Mitt träningspass slutade riktigt bra, på mattan. ehe. 


Av Louise Emretsson - 9 februari 2013 22:49

 

Jag kommer inte göra någon mysig uppdatering om hur underbart bra min kväll har varrit. Den har varit jätte bra, verkligen. Men jag orkar inte. Jag är trött, på att vänta. Det kommer inte bättre tider om jag inte ser till det. Måste göra förändringar, många. Det kanske borde göra mig stressad, men faktiskt inte för det är min tid och jag får skylla mig själv. För första gången på länge är jag förvirrad, jag vet inte vad jag ska tro eller tycka. Kanske för attjag har släppt in fler personer i mitt liv nu än någonsin. Lyssna aldrig när någon lovar. Spring för i helvete.

Av Louise Emretsson - 9 februari 2013 21:45

Maja undrade vilka två killar/män jag tyckte såg riktigt bra ut, plus att hon gärna ville att jag skulle lägga upp bilder på saker jag önskar mig.

Så jädra vacker ring! 

 



  

     

Två män som jag tycker ser riktigt bra ut, det var jätte svårt att välja eftersom det finns många fina där ute. 

    Men lockar, inget slår dessa lockar! 


Av Louise Emretsson - 9 februari 2013 21:01

Sitter och kollar på melodifestivalen, ganska ovanligt en lördagkväll. Att jag är hemma & nykter. Men imorse när jag vakna så  mådde jag piss, lika bra att stanna hemma då.  Jag vet inte hur resten av kvällen blir. Kanske en film med mamma och Emil. 

Sean Banan va ju lätt bäst ikväll!

Pastorn och jag chillar o soffan, puss på er!

   

 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards