Louiseemretsson

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Emretsson - 13 december 2012 14:40

Min lillebror Nicolaj fyller år idag, GRATTIS till honom!!

 

 

Inatt somnade jag i Gustafs soffa, jag nötte Grey's Anatomy och hade öronvärk. Så ja, jag håller på att bli sjuk och det kommer inte lämpligt alls för Evelina kommer hem i helgen och Gustaf åker snart. Så hade ju helst vilja vara med dom hela helgen. Hoppas jag mår bättre imorgon, skulle ha varit iväg på skolan också men det blir inte av. Skulle aldrig orka sitta på tåget med öronvärk och hosta, och inte heller anstränga mig bland folk på skolan... Nu ska jag fixa mig inför lucia, min lillasyster har någon uppvisning på skolan. 

pusshej

Av Louise Emretsson - 11 december 2012 18:41

Nu är magen full, Tony lagade middag idag. Vilken duktig morbror jag har! Nu tänkte jag skriva ner vad jag önskar mig i julklapp eftersom jag har fått frågor om det på bloggen, så här har ni lite av det jag önskar mig: 

  • ett set med hantlar, boll och matta, så jag kan träna bättre hemma!
  • Britney Spears parfymset med doften Fantasy (undeeerbaaaar)
  • lösnaglar och ögonfransar till nyår
  • Massa tights och linnen, det är alltid bra att ha
  • ett par RIKTIGA vantar. 
  • Proteinpulver

Det här är lite av de saker jag vill ha, pusshej   

 

Av Louise Emretsson - 11 december 2012 16:47

Tisdag, idag är det tisdag och jag har mycket att göra. Eller jag vill hinna med mycket idag, har visserligen fixat lite pengar, städat och hunnit prata en snabbis med Andreas. Nu ska jag nog tvätta lite och efter det blir det plugg! Allt på en tisdag som jag vaknade väldigt sent på, jag får panik när jag vaknar sent därför måste jag göra MASSA saker för att känna att jag får ut något av dagen. Idag är magkatarren bättre men jag ångrar inte att jag struntade i skolan idag för hade jag gått så hade jag blivit sämre bara. Om jag mår ännu bättre senare ikväll ska jag fan träna rumpa och mage. 

Puss på er!

 


Av Louise Emretsson - 11 december 2012 15:00

FAN vad jag hatar att vakna sent, med huvudvärk och massa äckelångest. Skit tisdag! Nej, jag vakna inte nu men sent blev det ändå. Jaja, det är bara att bita i det sura äpplet, gå och lägga sig i tid och sen kliva upp i tid imorgon. 

 

Dom säger att det bara är saker som man ser, men jag måste veta mycket mer. 

Av Louise Emretsson - 11 december 2012 00:10

Nu sitter jag i sängen, har precis mejlat min lärare och är lättat över att det är gjort. Ibland är det svårt att göra det man ska när man helst vill göra annat. Jag längtar till helgen nu alltså, för då kommer Evelina och henne har jag saknat JÄTTE mycket, jävlar vad vi ska ha roligt! Samtidigt vill jag att veckan ska gå jävligt segt för Gustaf drar snart utomlands, vad ska jag göra då liksom?! haha... 

 

 

 

Fastän jag klev upp jätte tidigt imorse är jag inte trött än, ögonen svider lite. Men jag är klar vaken i kroppen, det gör mig fett stressad, hatar när jag inte kan sova. Plus att jag börjar fundera på saker och ting som jag egentligen inte vill tänka på. Eller vill, men jag behöver inte tänka på det.

Livet är enkelt, det är bara att inse det, vi försvårar för oss själv, och gör oss beroende av saker och av andra för att vi tror att vi annars inte överlever. Vilket vi säkert skulle klara av, men man tror inte så pass mycket på sig själv.

Mycket vill ha mer, och det är verkligen allt vi vill ha mer av!


Pengar, kärlek, jobb, mobiler, datoter, allt! Och jag klagar inte, jag älskar min dator. Men jag blir nästan lite rädd, vissa kan inte ens gå ut utan mobilen, facebook är våran nya tidning och kärlek är nått man kastar i sjön. Vi stannar aldrig upp!

Vi stannar endast upp när vi ser vad vi förlorar, när vi ser att människor lämnar oss för att vi aldrig lyssnade, eller aldrig brydde sig. En enkel jävla kram kan betyda jätte mycket för någon. 

 

Det får mig att tänka på mobbing, riktigt stygg mobbing. När jag gick i högstadiet kommer jag ihåg en pojke som blev misshandlad på våran skola, dom hoppade på hans huvud, sparkade honom och va riktigt ful i munnen.

En kille spelar in detta, och på filmen ser man att en lärare går förbi.

Läraren går förbi en misshandel och gör ingenting! Vart nånstans är detta rätt? ingenstans, vi stannar inte upp.

Jag har aldrig tyckt om mobbing, jag var inte sån. Jag tyckte synd om folk som blev mobbad, idag kan jag också tycka synd om vissa som mobbar. Men jag har svårt att förstå än idag varför man söker bekräftelse på det viset.

 

När jag gick i gymnasiet så fanns det en tjej jag hjälpte, hon blev mobbad på skolan, killarna skrek fula ord efter henne när hon gick förbi, jag valde att söka upp hennes mentor och tala om vad som hade hänt. Det visade sig att den här tjejen hade varit mobbad sen hon gick i högstadiet, inte ens hennes föräldrar visste om det.

 

Tjejen hade varit tyst i flera år! Hon tackade mig, för att det va någon som faktiskt stannade upp och såg vad som hände. Man ska fan inte sitta och skrika fula ord, vafan man är nästan vuxen när man går i gymnasiet! Det spelar ingen roll om man är tjock, smal, kort, lång eller har en speciell klädstil. Men för vissa är all uppmärksamhet bra uppmärksamhet, och mobbare är sånna som vill ha uppmärksamhet, bekräftelse, vi pekar ut en annan människa.

Talar om vad vi tycker, "fan va ful du är ditt jävla äckel", "du luktar så jävla illa", "jävla fetto", "Jävla idiot", "aneroxiaoffer!". Vi måste stanna upp helt enkelt. Tänk er att få höra dom orden? Tänk att få höra dom orden varje dag? nä fyfan. 

Av Louise Emretsson - 10 december 2012 21:24

Oj vad rolig jag är ikväll! Jag har suttit i min ensamhet och skratta åt mina tokiga tankar, börjar jag bli dum i huvudet kanske? På tal om tokigt, jag har nästan tappat min röst! Hur ska jag nu klara mig? Jag som babblar hela jävla tiden.

 

Det blir då en utmaning, har jag ingen att prata med så sjunger eller visslar jag. Kan fan aldrig hålla käften, om jag verkligen inte känner för det såklart. då kan jag vara tyst, men nu vill jag ju inte det! Jag är så jädra pratsjuk så jag vet inte vart jag ska ta vägen, visserligen har jag massa annat att göra än att prata.. Men idag har jag skjutit upp allt i sista sekund, känns fett bra faktiskt... ehe. 

 

Listen to the wind blow
Watch the sun rise
Run in the shadows
Damn your love
Damn your lies
And if you don't love me now

You will never love me again
I can still hear you saying
You would never break the chain.

Av Louise Emretsson - 10 december 2012 20:52

Imorgon så blir det ingen skola för mig, men jag ska mejla in allt idag till min lärare, så han får alla uppgifter jag har gjort.

För en stund sen så kollade jag på nå polisprogram med mamma och kom fram till att jag aldrig skulle kunna bli polis, mest för att jag skulle ha så svårt att hålla käften och inte säga vad jag tycker om man blir förbannad, sen för att jag inte vill bli polis, haha det var sak samma alltså. 

Undra ändå hur jag skulle vara som polis, jag som har dåligt tålamod, skulle väl skjuta hejvilt om jag tröttna... lite farligt att anställa mig helt enkelt. 


Btw, samvete folket! Visst är det hemskt att få dåligt samvete ibland? Om man liksom inte har gjort fel egentligen.. Fast om man får dåligt samvete, så måste man ju nånstans känna ånger? Om jag bråkar med någon, och den människan vräker ur sig nått riktigt illa, jag säger nått hemskt tillbaka, sen hakar han upp sig på det, ÖRSAR ihjäl sig på en liten jävla sak, då kan man ju få dåligt samvete.

Men frågan är ju om vi får dåligt samvete för att man sa det, eller för att bråket hände, att man inte backa innan? grejen är att de dåliga samvetet bara kommer och alla gånger vet vi inte varför.

Det är väl mest i förhållanden det är så, strax innan det slut eller alldeles efter, då är de flesta skör. Och minsta lilla ord kan tydligen svida länge. 

Tänk hur mycket man kan göra mot en människa, hur mycket man kan psyka och totalt få med folk! Det handlar nog om grupptryck i vissa lägen tror jag.. Beroende på hur mycket man vågar stå på sig. Jag ska inte gå in så mycket på det ikväll, men de är lätt att fastna där. både medvetet och omedvetet. 

 


Av Louise Emretsson - 10 december 2012 20:16

Jag hoppas de flesta har haft en lika bra helg som jag haft! Idag blåste jag, Gustaf, Jessika och Gustafs mamma in till Ljusdal. Gustaf klippte håret sen typ fika vi. Jag har hunnit med ganska mycket i helgen ändå, pluggat, varit med Gustaf och Jessika och tränat. Det dryga i helgen har varit min jädra magkatarr, asdrygt att ha så ont i magen men annars vara pigg liksom. Man har så mycket energi! 


Idag rykte Gustafs lockar!  


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards