Louiseemretsson

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Emretsson - 22 december 2012 20:52

Nu kommer det bilder från torsdag och fredag!

         

Jag var i Sundsvall med mormor, mamma, Emil och Simone. Köpte lite julklappar till mig själv också! 

     

När jag vaknade imorse på hemlig plats så upptäckte jag att jag hade ohyggligt mycket mynt i jackan. Lyckad kväll? Svar ja!

 

Nu ska jag klä julgranen, städa och fixa julklappar, efter det är det träning som gäller.


Av Louise Emretsson - 19 december 2012 23:48

  Hon känner efter om livet kan va lite mer

Det är grått som om ett moln träffat hennes kvarter
Det är ingen som pratar längre
Det är såna dagar som vänder allt upp och ner

 

 

Jag kan inte sova, precis som vanligt, fast jag anstränger mig inte heller. Lyckliga jag! Ja jag är super lycklig på riktigt, allt verkar gå som jag vill och jag hoppas att det fortsätter så. Det händer mycket omkring mig men jag försöker hela tiden ha huvudet ovanför ytan och än så länge funkar det precis som det ska. Folket vill verkligen att jag ska skriva om kärlek, men jag kan inte det nu. Jag kan inte hata eller älska kärlek, men jag kan försöka imorgon om jag hinner.

Helgen kommer vara späckad med alkohol, dans och massa kramar med Simone. 

 

 

Av Louise Emretsson - 19 december 2012 23:22

Jag har fått ett munsår, så jävla drygt! Det kliar, svider och jag är jätte torr. Det jobbiga är att jag inte kan låta bli det, jag kommer tänka på det där jävla munsåret och tycka att det är de största munsåret som finns! Guinness rekordbok nästa. Min mobil är utan batterier btw, vet inte om jag vill slå på den heller, har väl massa sms och missade samtal. Det är ju lill-lördag. Bättre i halsen är j

ag i alla fall, det är ju ett super plus. Jag orkar inte riktigt tänka på morgondagen för den kommer att bli stressig så därför skriver jag inte om den heller. 

Aja här kommer min kaffedans!

     


Applåder tack!    

 

PUSS

Av Louise Emretsson - 19 december 2012 19:32

Dylan på högsta volym, en kopp kaffe vid min sida, alltså kan det bli bättre? Okej, jo det kan det ju. Det beror ju på vad man vill ha, jag vill alltid ha lite mer, alltid! Nu ljög jag hårt... jag vill fan inte alltid ha mer, jag är inte sån. 

Jag kan inte riktigt släppa att det bara är onsdag idag, det känns om fredag & jag önskar att det va det. Kanske därför jag inbillar mig. Nu har jag så mycket bas på så det kittlas i nacken, skönt att känna lite pirr, va fan längesen de! Undra om jag har tappat den förmågan, pirrförmågan. Den kanske försvinner ju äldre man blir? jag får en känsla av att jag har skrivit det här förut, för längesen. Strunt samma jag skriver det igen då. Simone kanske kommer hit ikväll, jag hoppas att hon gör det så jag slipper dricka mitt förbannade kaffe själv. 

Jag fattar inte hur jag kan missa så mycket! Blundar jag så hårt så jag inte ser de uppenbara? Jag får den känslan, att jag blundar för det självklara. 

Jag försvann ett tag på vägen
Men jag saknade dina sinnen
Det har varit tungt och grått
Jag är frusen än
När livet sköljde bort oss och vi glömde våra minnen

Av Louise Emretsson - 19 december 2012 16:40

Idag är jag snurrig! jag är glad att jag inte lägger mig under täcket och ligger där. Pratade med Simone nyss, det ska bli så jävla bra att få träffa henne, fan vad jag saknar den kvinnan! Jag prata mest, som vanligt. Men henne kan jag verkligen erkänna allt till, eller ja ni fattar. Inte erkänna, bara berätta allt utan att jag känner mig dum på nått vis. Jag kan prata med henne bara, hon är min person.

Och nu när jag fick prata med henne, nu när jag fattar att hon har kommit hem vill jag bara att hon kommer hit, jag vill hämta henne i stan och krama henne hårt. Hon känner mig, hon kan mig. Simone ser om jag mår skit hur mycket jag än skrattar och ler, hon ser före mig att saker brister och jag behöver henne. Hon talar om för mig när jag ska stanna upp och tänka, eller när jag inte ska göra det. Smarta kvinna! 

Nog om detta, nu ska jag ta en till mandarin och räkna ut vem min hemliga beundrare är, har ni sett kommentarerna?, jag får panik, vet inte vem det är och jag är sååå nyfiken! Så detektiv Louise kommer fram. nu jävlar ska denna gåta lösas!

Puss

 

Av Louise Emretsson - 19 december 2012 02:11

Usch, det här med mascara klockan två på natten är inte min grej, den bara rinner och jag hatar det. Men man kanske ska låta den göra det? jag vill inte tänka framåt, men samtidigt så är jag rädd att jag halkar efter om jag inte gör det. Vilken knipa man kan sätta sig själv i genom att bara tänka så, jag måste ruska av mig dom tankarna. Det har hänt mycket nu på två dagar och det spelar garanterat in. shit, jag sitter och resonerar med mig själv på bloggen, försöker göra allt så logiskt som möjligt.

Fast jag vet att det inte spelar någon hur logiskt jag tänker, så känner jag annorlunda i alla fall.

Jag måste sova, ikväll blir det bara hejdå, ingen puss. 

Hejdå

 

Strimmor, ge mig en dröm att försaka
Jag behöver en stilla hand
Och ge mig ett fel som jag kan rätta till
och ett annat efternamn
Strimmor, hur många gånger ska våren
kunna drabba dig om igen,
och ljuga de vackra historierna
om den stora kärleken?

Av Louise Emretsson - 18 december 2012 21:04

Det blev tyvärr ingen fika idag, ändrade planer, men så kan det bli! Imorgon så har jag mycket att göra.. Om jag mår bra ska jag åka in till stan och träffa folk. Men på kvällen så måste jag åka till Söderhamn för jag har en lektion på torsdag som jag inte vill missa. På fredag ska jag nog åka till Sundsvall och handla julklappar, shit snart är det verkligen julafton och jag är inte inställd på det alls. Men jag kommer väl bli, när jag vaknar på julafton, hehe.. 

       

Gaaah! Jag får damp, skulle fixa nå jädra skype-konto men det funkar inte så nu är jag fett sur och sugen på godis!!! jag får vänta ett tag så kanske det funkar sen, min dator är ju lite knäpp också så det kan ju vara det med, sak samma skiten funkar inte. Det blir väl plugg istället då, och en kopp kaffe såklart!

jag har fan insett att min sanna kärlek är kaffe, jag dricker jätte många koppar om dagen och kärleken bara växer, äkta love! 

Av Louise Emretsson - 18 december 2012 11:29

Nu är jag trött, låg uppe inatt, och nej hostan är inte borta. Men som jag skrev igår tänker jag inte av-boka mina ärenden idag utan jag kör på som vanligt, jag ger min hosta kärlek istället för hat. Ser om den skräms iväg av det då.

Imorgon så är det tänkt att jag ska åka in till stan också, om jag mår bättre så ska jag träffa Pia och kusinerna plus ta en kaffe med Andre.

På torsdag har jag nog lektion och den MÅSTE jag gå på, jag struntar fan i om jag har hosta då. Jag vet att jag inte kommer kunna koncentrera mig ordentligt men det är sista lektionen före ledigheten och jag känner att jag inte vill missa den. 

Snart ska jag ner på (hemligt) och träffa (hemligt), då blir det prat och fika! 

Puss på er!

 

jag och lillasyster!

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards