Louiseemretsson

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Emretsson - 9 december 2012 16:12

Varför gång på gång säga saker man ändå inte håller? Jag är lite små less på sånt nu alltså. I alla fall när det händer hela jävla tiden! Ödsla energin på nått annat då, som att hålla tyst exempelvis? Jag har sagt mycket och sen inte gemnomfört saker, men det händer inte så ofta, jag försöker att tänka innan jag lovar saker, fast helst lovar jag ingenting. Det är lättast att hålla. Men vi alla kanske ska tänka ett steg längre? Visst ibland glömmer man, saker kommer i vägen, osv. men vafan.. äh skit samma jag är lite sur bara. Väldigt lite. Snart ska jag ta men en dusch, sen blir det kaffe och nötter i väntan på att Gustaf ska komma hem. 

Puss på er. 

 


Av Louise Emretsson - 9 december 2012 15:16

Nu är man slut i kroppen! Körde ett träningspass nyss, HELA kroppen. Men mest rumpa, armar och mage. Jag kanske följer med Gustaf senare ikväll och tränar på gymmet också. Eller så åker jag till mamma och hämtar lite saker. Det blir nog hem till mamma, man måste ju hinna ta en kaffe med henne också! 

 

Jag vet att det är en gammal bild, men jag kan inte föra över några bilder på den här datorn, har ingen sladd med mig. Men det kommer bilder sen! Ställ nån fråga vettja, så kanske jag svarar på dom senare ikväll. PUSS

Av Louise Emretsson - 9 december 2012 13:28




















 

Joel Och Stina spelar garanterat ninja-jump, säkert ett år sen nu. 



     Lillebror på julafton, måste vara tre eller fyra år sen.    

Joel och Lillebror spelar! 


 

Vackra kusin, jag tog kort i studion för ca tre år sen. 

       Jonas och Loffe, här gick jag på gymnasiet så det måste vara minst två år sen   Loffes rumpa  

Roland och Martin, det här är nog fyra år sen iaf.

 

Haha Halloween förra året, jag, Karro , Simone och Annelie festade hårt den natten. 

   

Haha jag och Joel leker med kameran, måste vara över ett år sen. 

        

Man måste ju bjuda på sig själv, eller hur? 

PUSS


Av Louise Emretsson - 6 december 2012 23:47

känner inte alls för att träna, men jag måste fan, va jätte längesen sist. fast man blir ju otaggad när man lyssnar på winnerbäck också. Då blir man bara filosofisk och tänker på förut, ältar i gamla saker. Onödigt visserligen, för det hjälper ju inte direkt.

Men ibland kan det vara bra att se tillbaka på saker, så man ser vad man har och vad som fattas. Fast det är nog ändå allra bäst att försöka leva idag. Prata i telefonen ska jag göra ikväll. Prata om allt och ingenting, låtsas gråta och ha pokerface i en timme typ. kyligt.

 

Ja dom tog det sista fyllot
på sin flygfärd på väg över plast och neon
Dom släpade honom ner till stationen
och sa: Du borde fatta bättre än att försöka rymma härifrån
Själv åker jag ut på turné
och drömmer om pojken med guldbyxorna
Men det är inte samma sak nu

när alla sitter bakom lås
utom knivarna och yxorna

Av Louise Emretsson - 6 december 2012 23:23

hej, hur ser ett träningspass ut för dig? // Sara

Tja Sara, jadu när jag tränar hemma så går jag genom hela kroppen (oftast), kan skriva ner på papper och lägga ut bild senare :)

Har du haft många killar? // Anonym

Nej, inte alls många faktiskt. sen jag var 14 så har jag haft tre typ. 

Vad är ditt nyårslöfte? // Anton

Att inte bestämma nått löfte alls!

Hur ser du ut en vanlig dag? // plott

Jadu.. jeans, linne och en tjocktröja typ. Inge speciellt alls. 

Är du rädd att ha ett förhållande? // Anonym

Hmm, njae inte direkt. Men jag är rädd att släppa efter för mke i ett förhållande, eller att tro och hoppas för mke. Det är inte bra tror jag, vilket gör mig lite stel kanske. 

Hur mycket väger du och hur lång är du? // Greta

Jag är två meter lång och väger 10 kilo. 


Av Louise Emretsson - 6 december 2012 21:43

KYSSA DINA MJUKA LÄPPAR!! blubb på er. Snart ska jag fika, sen ska jag svara på era frågor ni ställt under denna ljuva afton. 

 

Hennes gröna ögon gör mig matt
Hon säger: ”ta aldrig nånting för givet”
Och vi pratar om vart vi ska just inatt
Men jag antar att vi menar hela livet

Min älskling har ett hjärta av snö
Som nysnön yr när det blåser
Som ett täcke som far och sliter
Och rycker och vrider mig i neuroser

- Lars Winnerbäck

Av Louise Emretsson - 6 december 2012 19:41

Tänk vad enkelt allt är egentligen, från början. Vi försvårar våra liv! Okej, det finns ju fall där det inte är så bra och enkelt, men om vi leker egoister nu, om vi pratar tankar. Vi tycker våra problem är stora, största frågan för oss en dag kan va världens töntigaste, jag menar inte att man ska sluta söka svar på den frågan den dagen. Men oftast gör vi inte det, eller hur? För vi tror att folk kanske ska ta illa upp, kanske ska tycka vi är löjlig? Inte vet jag. Har så mycket i huvudet nu, som vanligt så skyller jag på det. Men alla måste ju kunna hålla med att vi mer eller mindre försvårar för oss själv ibland iaf? Det kan ta månader innan man vågar fråga nån om en kopp kaffe kanske, haha ni fattar säkert. Nu vill inte jag fråga nån om en kopp kaffe på stan, så inbilla er inte det. Sen är det inte en nackdel att vänta med saker alla gånger. Vissa behöver bara en spark i arslet för att öppna ögonen tror jag. Fegisar är vi allihopa, fast i olika situationer, situationr vi inte är van vid. pirr, pirr. fjärilar i magen. Dålig förklaring på en känsla kanske. 

 

För nån dag sen så sov jag hos Gustaf, jag hade bara sovit tre timmar natten innan, sen hade jag varit på skolan och jag var helt slutkörd. Han drar och tränar och jag ligger i sängen och pluggar. Sen somnar jag av en stund, jag vaknar av att det är nått som låter i köket och det första jag tänker är: "Fan, låste jag?" andra tanken var nått i stil med: "Om det är en tjuv, kan jag slå ner honom då?". Jag smyger fram till sovrumsdörren och tänker att om jag gömmer mig bakom den, så kan jag slå in dörren i fejjan på den hemska idioten som ska lensa hela lägenheten. Jag hinner knappt fram till dörren så kommer Gustaf fram från ingenstans och jag blir SUPER RÄDD. Lägger mig i sängen med ansiktet neråt och skäms för mina dåliga ninja rörelser. Men tur var väl de, hade jag varit snabbare så hade Gustaf fått en dörr rätt i ansiktet. Där var det pirr pirr och fjärilar i magen. hah. Ni fattar grejen.

 

Jag och min snygga lilla syster, pöss. 

Av Louise Emretsson - 6 december 2012 19:12

Torsdag, vad har jag gjort? Pannkakor hos Gustaf, sen typ åkt hem. Imorgon skulle jag ha gått på skolan, men det blev ingen eftersom vår lärare är sjuk. Tycker det både är bra och dåligt, jag hade ju haft det gjort om jag åkte imorgon. Men samtidigt så blir helgen lite lugnare, på tal om helg! Min helg kommer att äga sönt, det vet jag. Om Jessika vill, så ska vi bygga snögubbar och kanske baka nått gott? typ muffins. 

  

Fattar inte att jag kan va så jävla trött, har ju inte gjort ett skit.. kanske är därför, men snart ska jag skura mitt rum sen träna min ballongmage, japp det är en ballong nu för jag har svulla pannkaka. Jag väger mellan att vara ohyggligt glad och trött eller bara vara trött. Det är svårt att le när man inte har energi till det. 

Aja, skicka lite frågor så svarar jag kanske ikväll eller imorgon på dom. 

Dagens låt är iaf knocking on heaven's door med Bob Dylan, <3 om ni bryr er. pusshej. 


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards