Louiseemretsson

Alla inlägg under december 2012

Av Louise Emretsson - 18 december 2012 00:19

Imorgon blir det en fullspäckad dag! Jag ska inte ställa in någonting fastän jag är sjuk, känner mig friskare och har bara hosta nu. Jag ska träffa tre olika personer, eller ja ena personen kommer jag att vara med hela dagen tror jag, hon och jag ska fika och kolla på kläder har jag bestämt. Tänker inte nämna några namn bara för att göra det hemligt, hihi alla gillar vi hemlisar eller hur? Nyss drack jag nån såndär varma koppen, jag vet inte om jag ska hata det eller inte, alltså.. det va ju rätt gott men jag skulle nog inte kunna dricka en sån varje kväll. Haha nu funderar jag verkligen på allvarliga saker alltså, varma koppen och hemlisar. Hoppas ni andra mår bra där ute i det underbara vädret! Nu ska jag mysa ner mig i soffan med en cola zero och en hundvalp. 

Puss på er nattugglor!

 

En gammal bild jag vet men det får duga ikväll. 

Av Louise Emretsson - 17 december 2012 16:10

Jag vill göra saker idag, massa saker! Skulle ha tränat, åkt till stan, handla och plugga. Men det enda jag har gjort är pluggat, jag hatar att vara sjuk, speciellt hosta. Men man måste hålla humöret uppe annars blir man väl knäpp, imorgon är det en ny dag med nya möjligheter, eller hur? Just nu sitter jag i köket, lyssnar på fleetwood Mac, dricker kaffe och vatten. Jag vet inte hur jag ska bli av med all energi jag har! Är tung i huvudet med kroppen är fylld med energi.  Jag hatar när planerna går åt helvete allt blir kaos då.

 

Av Louise Emretsson - 17 december 2012 13:22

Vädret är underbart! tyvärr så kommer jag inte in till stan. vägrar sitta på bussen i det här vädret, just nu sitter jag i soffan med Linda och mamma. Dom skrattar hela tiden, mamma skrattar så mycket så hon gråter. Jag dricker kaffe och hostar, imorgon åker hundvalpen och jag surar. Jag har försökt med allt! Att jag köper henne, jag har hotat med att gömma henne imorgon när dom ska hämta henne men inget funkar. 

Nu ska jag hitta fakta om kvinnojouren för jag ska skriva ett reportage om det. 

Jag är ohyggligt puss sugen, så PUSS på er glada!

 

Av Louise Emretsson - 17 december 2012 03:28

Men jävlar va grym jag är på att sova! Helt otroligt, jag struntar nog i att sova inatt och sover imorgon istället.  Fast jag vet exakt hur jag blir när jag inte sover, skör som fan. Kommer inte att orka göra nånting sen sura ut totalt. Så det var alltså ingen bra idé alls. 

 

Imorgon ska jag åka in till stan tänkte jag, kolla på lite julklappar och träffa en kompis. Eftersom lektionen blev inställd imorgon så har jag all tid i världen att göra andra viktiga saker. Antagligen så har vi lektion tisdag och torsdag kan jag tänka mig, så det blir väl att jag sover i Söderhamn eller Gävle resten av veckan. Hostan vill inte försvinna så jag kommer antagligen inte kunna träna heller vilket betyder att jag inte kommer att bli av med min energi som jag har i kroppen och det leder till ren panik och ilska, vem vill ha det före jul? just de, ingen. På fredag åker nog jag, mamma och Emil till Sundsvall för vår super shopping vi gör varje år före jul. Det kommer att äga, vi kommer springa runt där som nå galningar och handla allt och lite till. Det här blir ett sånt där osammanhängande inlägg som jag vet att ni alla älskar, eller inte. pusshej

 

Av Louise Emretsson - 17 december 2012 00:47

Jag har fått flera kommentarer där folk har frågat mig hur jag gör för att vara så smal, om jag bantar och isf varför jag bantar, folk tror att jag har anorexia och om jag behöver hjälp osv. NEJ jag bantar INTE, och jag är inte smal i allas ögon. Det beror ju på vem man frågar eller hur? Jag äter när jag är hungrig sen tränar jag, oftast hemma. att folk tycker jag är vacker är jätte roligt, verkligen. Men jag vill inte att folk ska tro att jag inte äter för att ha den kropp jag har, jag tänker inte börja svulla hamburgare varje dag bara för att vissa tycker det är intressant att diskutera min kropp. Jag skiter fulla fan i det här egentligen, men nu är jag trött och sur. SLUTA. Skit ungar. 

 

Att allt ska handla om bantning, mat, mat mat mat mat mat MAT och olika träningsformer, bara för att det är nått som ni sitter och funderar på dag ut och dag in betyder det väl för fan inte att jag gör det?!

Visst, jag har mina åsikter om min kropp, saker jag är nöjd över och saker jag är mindre nöjd över, men tro för fan inte att jag äter barnmat för att jag vill gå ner i vikt! Jag har inte skrivit det nånstans på min blogg, så det är endast inbillning.

 

HÄR är en av anledningarna till att jag vill godkänna mina kommentarer först. Det är helt sjukt att folk kan skriva saker som : Äter du barnmat för att bli smal? Hur mycket i vikt går du ner i veckan? Struntar du i att äta godis för att gå ner i vikt? Kan du ge lite tips på att gå ner i vikt fort?

Jag äter vanlig jävla mat, som Gustaf eller mamma lagar, Jag kollar inte min vikt en gång i veckan och jag äter fan godis när jag är sugen på det. Anledningen till att jag är sur nu är för att jag ville verkligen inte att min blogg skulle handla om vikt, skönhet och ideal. Jag ville inte att folk ens skulle ha tanken på mat när dom läser mina inlägg! okej ideal kan ju vara svårt att undvika.. men kom igen nu! blir så förvånad av vad folk tror liksom. 

  Jag tänker inte så. 

Av Louise Emretsson - 17 december 2012 00:07

Jag kanske ska sova lite nu, fast det är överskattat. Man kan ju göra så mycket annat, som att läsa. okej visst jag läser inte när jag egentligen ska sova, jag kanske är lite avundsjuk på dom som faktiskt somnar, jag kanske somnar vid fyra på morgonen, fastän jag ska upp vid sju! Fan jag måste bli duktigare på att sova, tänk va fräsh jag skulle se ut bara jag fick min sömn. från och med imorgon ska jag va noga med att lägga mig. (not?) Jag kan ju inte tvinga mig själv till det.

Inte vill jag ta tabletter eller varm mjölk heller. ehehe. 

 


Av Louise Emretsson - 16 december 2012 23:24

Jaha, ingen skola imorgon heller, det blir bara plugg hemma alltså. Idag har det hänt väldigt mycket, mycket jag inte tänker prata om. Nånting som jag gillar med mig själv är att jag faktiskt kan vara tyst när det behövs. Kvällen har inget att erbjuda mer än Winnerbäck och huvudvärk. Huvudvärken löser jag med ipren och vatten.

Winnerbäck är inget problem så det behöver jag inte lösa, på tal om problem! Kan man lösa ALLA problem? Alltså om man tänker på sitt eget liv, vart kommer problemen ifrån, oftast handlar problem om andra människor också, eller hur? Så betyder det att om man är helt ensam, har man inga problem då? Fast är man det så är väl problemet ensamhet. Shit, är allt problem egentligen kanske, allt måste lösas mer eller mindre eller vadå?

tusen frågetecken en söndagkväll och jag undrar seriöst varför. 

 

Ska man alltid förvänta sig att bli ensam? Jag menar hus, bil, jobb, man/fru, barn, hund...

Ska man verkligen sträva efter det, eller ska man bara leva nu och hoppas på det bästa?

Det där med att dela nått med nån tänker jag inte mycket på faktiskt, jag försöker hellre uppnå mina mål inom utbildning/jobb.

Jag vågar liksom inte lita på att jag kommer ha allt det andra, fastän jag kanske nån gång vill det. Jag kommer säkert ångra mina val om tio år, men då hoppas jag att jag förlåter mig själv för att jag visste hur jag tänkte. haha flummigt. Men lita på att nån alltid finns vid min sida, nån jag älskar. Det kommer nog aldrig hända, vilket från min sida inte är fel. Förväntar man sig lite så kan det väl bara bli bättre, man blir nog mindre sårad då när man ska dela upp allt man en gång hade tillsammans, eller?

 

 

Det man inte ser

Lider man inte av

 

Av Louise Emretsson - 16 december 2012 20:31

Jag har inga ord, inget att säga eller skriva som skulle på något sätt göra den här dagen annorlunda, ibland liksom hoppas jag att jag förändrar nått för någon. Men just idag kan jag inte välja vad jag ska skriva, jag kan inte vinkla det på rätt sätt. Min helg har varit bra och idag känner jag mig väldigt... Jag vet inte. Men blider ska ni få. 

   

Okej, ni fick två bilder, lägger kanske ut nått mer senare. Imorgon har jag kanske skola, vet inte hur det blir än eftersom vi inte har fått någon direkt information. OM det blir skola så åker jag med Emil från Delsbo klockan 05.00 fan va trött jag kommer att vara alltså! Nu ska jag vara med familj och vänner, sen fortsätta plugga. 

 

Jag måste inse vad jag har nu, innan jag förlorar det. Pusshej.



Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards