Louiseemretsson

Alla inlägg under juli 2013

Av Louise Emretsson - 19 juli 2013 00:38

 

Jahapp, jag tänkte lägga ut världens svåraste gåta. men som vanligt blir inte det av. dom svåra sakerna liksom rinner mellan fingrarna. jag vet inte riktigt vart jag vill komma med inlägget. kanske är dom inläggen som blir bäst? kan ju tala om att jag glömde min dator i pappas bil... vilket betyder att jag får sitta på stationära som resulterar till att jag inte kan blogga mer inatt när jag ligger i sängen och knappt kan hålla mina ögon öppen. öppna kanske? ögonen öppen. ögon öppna.... aja, jag funderar iallafall på att stänga mina ögon, drömma nåt fint och vakna utvilad imorgon. så kommer det nog inte bli.. stirra i taket nån timme, titta facebook på mobilen tusen gånger och skriva nåt onödigt i dagboken.


"I won't stop wont mess my groove up
Cause I already know how this thing go
You run and tell your friends that you're leaving me
They say that they don't see what you see in me
You wait a couple months then you gonna see
You'll never find nobody better than me" - heartless.

Av Louise Emretsson - 19 juli 2013 00:27

Hemma, hemma från staden Sthlm och längtar redan tillbaka. När vi närmade oss Hudiksvall började det regna. Ett tecken på att man skulle ha stannat kanske? nää, det är ganska skönt ändå. Imorgon ska jag jobba, antagligen hela dagen och kvällen. det ska bli roligt att komma tillbaka igen!

     

Som ni ser så har jag hängt med Muslem och Ewelina. Riktigt trevligt faktiskt.



Av Louise Emretsson - 17 juli 2013 21:09

Igår så gick jag omkring i gamla stan med Muslem & Evie. Jag var nära på att pierca naveln... ändrade mig i sista sekund. Tar det till vintern istället tror jag. Efter lite mat så drog vi på systemet, jag & Evelina köpte vin, det gjorde även Muslem som han gav till oss, snällisen. Han skulle hem igår så vi hägde med honom till hans tåg gick från centralen. 

Efter att vi hade haft kramkalas på stationen så drog vi vidare mot nya äventyr. Det blev fylla, dans, snack och massa skratt. Klockan nio imorse somnade jag. 

 

Imorgon åker jag hem. Mina fyra dagar här har varit helt underbara och jag kommer göra om det. utan tvekan. Älskar sthlm, jag har fått varit med min pappa också, viktigt med "Far&dotter"-tid (ja, jag sätter ihop allt till ett ord, bara för att jag kan.)

Han följde med mig till ambassaden igår också, vänade där med mig. Jag vet inte hur många gånger jag har tackat honom för det. laddar upp lite bilder senare, nu ska jag hänga med pappa innan han ska sova. 

#stockholm  #sol  #vänner  #lycklig  #bakis


Av Louise Emretsson - 15 juli 2013 21:15

Pappa & Jag har varit på en Italiensk resturang. Fan vad gott det var! Vi satt där och pratade om jobb, utbildningar, framtiden. Riktigt mysigt att få vara med pappa. Nu ska jag hoppa in i duschen, borsta tänderna sen sätta mig och titta på tv en stund. Pappa skjutsar mig till ambassaden imorgon. Fan vad glad jag är att han gör det. 

Min kväll har alltså varit väldigt trevlig. 

 

Av Louise Emretsson - 15 juli 2013 18:46

Jag sprang ner till affären och köpte persika och en yoghurt. mätt & belåten sitter jag i soffan och tittar på tv. snart kommer pappa hit, då ska vi ut och äta. (woop ooop.) imorgon ska jag på terapi. shoppingterapi. kan se alla affärer framför mig.... alla smycken, klänningar, dofter, smink... med en kaffemugg i ena handen och plånboken i andra kommer jag rusa genom sthlm och alla affärer! nästan. 

 

 

 

Av Louise Emretsson - 15 juli 2013 17:38

Snackade precis med pappa, han är här om typ två timmar, jag har inte ätit nå vettigt idag alls. Loka, nån kellog´s bar har varit mitt intag idag. Känner mig faktiskt liiite hungrig. Men om jag tar nåt nu kommer inte hungern finnas när vi ska äta ute ikväll... Funderar på att springa till hemköp & köpa nåt att äta. Eller dricka. Eller båda.. får nog bli så!

 

Imorgon ska jag ut på klockjakt. Jag ska hitta den här eller nån liknade klocka. Snygg va? 

Av Louise Emretsson - 15 juli 2013 17:17

 

Imorgon ska jag shoppa, har jag bestämt. Förhoppningsvis får jag med mig Ewelina, det känns helt sjukt att jag har varit ensam en hel dag i sthlm. Sjukt på ett bra sätt. hoppas allt löser sig hos ambassaden imorgon. Att allt blir gjort. Önska mig lycka till folket, det behöver jag!

Av Louise Emretsson - 15 juli 2013 14:53

Jag har irrat runt idag, helt själv. Tog bussen mot mariatorget, fixade passbilder och snacka med polisen. Nu är jag tillbaka i lägenheten. Tror jag har frågat 10 personer vart bussar går, vart polisen finns, vilken gata jag ska gå o.s.v Folket måste ju tro att jag är helt borta, haha. Gubben som tog fotot till passet va iallafall en riktig sköning! Rolig och hade mycket att berätta. Kul som fan. 

Nu ska jag andas lite, titta på en film och vänta på svar från ambassaden, om allt får som det ska så har jag fixat pass imorgon. SÅJÄVLASKÖÖÖNT! 

  

#lycklig #sthlm #sommar 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards