Louiseemretsson

Alla inlägg under juli 2013

Av Louise Emretsson - 4 juli 2013 10:56

Liten och oskyldig, eller nej, det är inget jag kan relatera mig till längre. Jag söker nåt annat ord... liten och meningslös? Nä, det vet jag ju att jag inte är. Jag är meningsfull för familj & vänner.Jag är alltså meningsfull i det stora hela, även fast jag kanske inte kan förändra världen & inte andra människor. Vad är jag då? Liten & stor. 

Liten för världen och stor för min omgivning, kanske? Stor och betydelsefull för vissa. Som mina småsyskon, för dom är jag stor, vuxen, förståndig, duktig. 

Liten, ja till viss del kommer jag alltid vara liten, alltid. Om nåt händer vill jag ha nån vid min sida, nån man kan luta sitt huvud emot och nån som är stor. Nån som kan mer, vet mer & förstår mer. 

Idag är jag nog mest stor, stor i känslor. Stor i mun, bestämd kanske? jag vet fortfarande inte vilket/vilka ord jag söker för att förklara. Orden jag försöker relatera mig till. 

#liten  #stor   #känslor   #livet

  

som jag tatt’ nåt giftigt
hamnat mitt i, ångesten i kväll som i morgon bitti
för vart ska jag fly när helvetet brinner i mig?
andas djupt, du inbillar nog dig
Slår på hjärnan mellan 10 och 5
spelar sorgna sånger på min ryggradsflöjt



Av Louise Emretsson - 3 juli 2013 22:19

Idag har jag jobbat, det blev ganska mycket faktiskt. I huvudet på mig, jag ska lära mig att stå i kassan & det är kvitton, knappar, massa knappar, prata med kunderna, flina, skriva ner maten, vart dom ska sitta, ta betalt (Ofc), ja ni fattar. 

MEN det är jätteroligt, verkligen. Jag jobbar med trevligt folk! Idag så fick jag veta att en av killarna som jobbar där har jobbat i Australien och även dykt och fotat en haj. (trodde inte honom först men.... nu gör jag!), han har också sitt stjärntecken tatuerat, vilket är lejon (som mig), alla som jobbar där är rolig och snäll. Vilket jag förstår att dom måste vara eftersom att jag är ny & inte kan allt. OM jag ska jobba mer än imorgon så kanske vi en dag står och skriker på varandra. haha, kommer garanterat med jobbet :)

Jag gillar gänget som är där i alla fall, :)

 

Jag & mamma taggade inför grillningen som var tidigare ikväll!

 

Av Louise Emretsson - 3 juli 2013 17:31

Idag blev jag så förbannad att jag skakade, jag satt i bussen påväg mot mamma, busschuaffören som jag har åkt med förut beter sig jävligt idiotiskt emot flyktingarna, han är surig, försöker rycka av dom busskorten UTAN att försöka prata med dom eller på nåt vis visa att dom har gjort fel. Mer än att rycka och slita då.


Han har  gjort det förut och personligen tål jag inte det. Fan, man ska väl för i helvete inte vara bushaffis om man inte tål folk?! denna gång satt han även och pratade med en gammal herre, dom spekulerar om hur mycket saker dessa flyktingar har fått, hur dum i skallen dom är OCH att dom får allt serverat på silverfat....

OKEJ?! så flyktingar får allt serverat, hmm.... även jag fattar att det inte ligger till så, som inte ens är insatt. 


Därför så väcktes min bitchiga sida fram & fort gick det, när jag hoppar av bussen så ringer jag till trafikupplysningen & talar om för dom att jag anser att den gubben fan inte ska sitta och köra nån jävla buss när han inte kan ta emot kunder på rätt sätt och att jag tycker det är jävligt obehagligt att han beter sig illa emot flyktingar men inte emot mig, utan mig tjoar han på och tackar så mycket. 


Fattar ni hur jävla svårt det var att åka i 10 minuter & hålla käften? Jävligt svårt. 

Han ska inte jobba med människor. Han kan fan sitta hemma och sura resten av sitt liv över att alla andra får allt serverat på silverfat, speciellt flyktingar, enligt honom. 


Av Louise Emretsson - 3 juli 2013 10:44

Jag har en liten vila nu. Kom mycket tidigare än bestämt, typ en halvtimme. .. morgonen har bestått av att torka av bord och ställt fram glas typ. En sak har jag lärt mig och det är att jag måstr ät frukost, har aldrig gjort det förut, eller det händer inte ofta. Nu vill jag börja, det är mycket spring i detta jobb. Man blir fan trött! Om man äter gröt så står man ju sig länge också. Tiden går otroligt fort med. Vilket kan vara en fördel.
Ha en fin dag alla!

Av Louise Emretsson - 3 juli 2013 09:32

Känner mig inte så stressad som jag annars brukar göra på morgonen, idag ska jag vara på jobbet och "testa" lite mer, andra dagen som jag jobbar och det känns helt okej! 

snart ska jag gå, kommer garanterat inte hinna blogga nåt under dagen, kanske på toabesöken ;) 

Pusshej!

 

Av Louise Emretsson - 2 juli 2013 23:18

Jag har två roliga saker att tala om och en tråkig, bäst att jag börjar med dom roliga sakerna. 

Det gick bra på körningen idag, riktigt bra faktiskt och jag tycker att det gick bra första dagen på jobbet. Visserligen är det bara "test" än så länge men det är roligt i alla fall. 

NU till den tråkiga nyheten, igår när jag var ute och sprang så gjorde jag illa mitt knä. Ganska rejält. Kändes som att nåt ledband eller nå skulle gå av om jag böjde på skiten, idag gick det bättre att gå men i trappor är det inte lika roligt.... detta betyder att jag inte kan springa på ett tag, jag vågar fan inte. Tänk om mitt knä fuckar upp totalt liksom? det vill jag fan inte.

 

Happ, mer än så har jag inte att förtälja. tror jag. 

Kan ju tala om att jag är trött i huvudet, att jag ska köpa mig ett par nya skor imorgon innan jobbet, efter jobbet ska jag hem till min mor, dricka kaffe och slockna framför tv:n. 

 

 

Av Louise Emretsson - 2 juli 2013 20:00

Jag vet, har varit sämst på att uppdatera och allt sånt. Idag har jag övningskört och jobbat lite faktiskt. Som servitris! Ewelina drog tillbaka till Sthlm idag så hon kom förbi och beställde lite mat och sa hejdå. Men snart så träffar jag henne igen. 

Imorgon ska jag fortsätta att jobba, är helt sluuut i kroppen, så jävla trött. Nu ska jag titta på nån serie med Gustaf sen är det fan sängen som gäller. 

 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards