Louiseemretsson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 20:41

       

Jag har inte så mycket att tala om faktiskt, funderar på att fixa en gästbloggare, kanske Simone vill ställa upp och skriva ett inlägg om damp eller nåt. 

Jag & min älskling ska nog kika på house nu, jag ska svulla chilinötter. Imorgon ska jag upp tidigt, min födelsedag väntar... kommer bli bra.

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 19:18

    

Jag tog cykeln idag, drog ner till hamnen. Ropade på en svan och fotade lite. Okej jag ropade inte... jag visslade till en låt och helt plötsligt ser jag en svan ändra kurs mot mig, trodde säkert att jag hade bröd med mig. vilket jag inte hade. snålfittan herself. 

Jag har lite svårt för svanar, ju närmare han kom desto räddare blev jag, jag backa & backa & backa. Medan jag tog bilderna så tänkte jag på hur han skulle ta sig upp och picka ur mina ögon eller bita mig i ansiktet. haha. 

Först sa jag: komsi, komsi. 

Sen när jag inser att han faktiskt kommer närmare säger jag lite högt: Nej, nej, nej, NEJ

En upplevelse som jag kanske vill göra om. 

 

 

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 16:15

Idag fick jag jordgubbssaft av tandläkaren... anledning? jag höll på att svimma efter sprutan som jag fick. SVIMMA. Läkaren trodde att det berodde på min dåliga matvana. Alltså att jag inte hade ätit mer en en bar (typ 90 kalorier) på morgonen, hade kunnat hålla med min tandläkare om det inte vore så fruktansvärt pinsamt att hon försöker tala om för mig, en snart 21 år gammal kvinna att jag måste se till att äta ordentligt. 

Jag talade om att jag va spruträdd, det visste hon såklart om. Menne... jag har alltså fått saft. god va den, men det va svårt att svälja eftersom att jag svalde ganska mycket bedövningssalva.

Total kaos i hjärnan, trodde seriöst att jag skulle dö, blev lite groggy & blek. 

Happ, bedövad i halva ansiktet tog jag cykeln därifrån, hungrig och trött. Nu har jag ätit mig mätt och ska sätta igång med att hänga massa tvätt.

Pusshej. 

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 13:11

49 minuter kvar innan tandläkaren ber mig öppna käften. fuuuuu! Jag vet inte varför men idag vill jag verkligen inte dit, har aldrig riktigt varit rädd för tandläkaren men nu... nu är jag lite nojjig. Ska bli skönt att få det överstökat. När man va liten fick man i alla fall ett klistermärke ju! 

okej, nu har jag klagat klart... FOLKET, jag har glömt att nämna en sak, mitt pass har kommit. HEM. jag kan ha glömt nämna att jag ska till sthlm med Gustaf snart också. vet inte riktigt. mitt minne ha blivit sämre på senare dagar, som farfar sa till mig idag när han skulle ge mig farmors nummer.

"Bäst att jag kollar upp det, har skrivit ner det nånstans. Annars blire kattskit av allt vettö."

Älskade släkt<3

Ni får två bilder, på två otroligt coola killar. 

   


Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 11:54

  1. Jag älskar citatet: Det finns förtal, som till och med får oskulden att tappa modet.
  2. Jag tycker åskan är mysig, till skillnad från mamma som rusar runt huset och vägrar erkänna att hon är rädd för åskan. "jag är inte rädd", hah. Bullshit morsan. 
  3. Jag älskar omedvetenheten. den som gör oss förvirrad och lär oss saker vi inte visste om oss själv. 

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 11:31

Hemma efter en vistelse i ljusdal. Träffade på P-j också, va kul att se honom. Det blir liksom långt mellan gångerna. Idag har jag handlat en ny deo, ni förstår... jag kan ha en fixidé när det gäller deodoranter. varje gång jag går på toa tar jag deo. Jag kanske går på toaletten 896356584 gånger om dygnet. vilket betyder att jag tar deo 896356584 också. Detta (som ni kanske förstår),leder till att mina deos tar slut fort. 

Jag hittade även nånting som smakar riktigt gott. blink heter det. Nån tablett som smakar mint och jordgubbar, ger lite reklam då. testa vettja! 

 

Av Louise Emretsson - 12 augusti 2013 08:30

 

Såhär ser jag ut idag, sådär ser min första kopp med kaffe ut och bråttom har jag! Om cirka 9 minuter ska jag traska till bussen, egentligen hade det kunnat vara 15 minuter men jag är faktiskt hungrig så ska in på ica innan. Brukar inte vara hungrig men jag har drömt om korv med bröd hela natten. Konstigt som fan! eller hela natten var jag vaken... somnade typ.. fem eller nå. 

Pusshej. 

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards