Louiseemretsson

Alla inlägg under augusti 2013

Av Louise Emretsson - 17 augusti 2013 11:15

idag är min lillasyster här, Stina. Hon ska hänga med oss idag. Oftast så tar vi mycket bilder, äter gott och tittar på film. det är ju aldrig fel. 

Bilderna ni kommer få ta del av här nere är från i torsdags. Gustaf testar min jacka, han fick typ panik när han inte fick av sig den... (tyvärr inga bildbevis för jag hade fullt upp att hjälpa honom), Ante är katternas bästa vän, dom hängde med honom hela kvällen faktiskt. Riktigt trevligt va det!

 

Av Louise Emretsson - 16 augusti 2013 18:22

Man vill alltid nå sina mål, stora som små. Meningslösa mål som för andra ibland inte betyder någonting. Realistiska målsättningar, en dag i taget. Det vackraste med våra mål är ju att dom när som helst kan ändras. Vi kan helt plötsligt ändra riktning. Helt plötsligt kan vi byta jobb, byta hus, byta land, byta sambo, byta allt.

 

Imorgon kan jag gå ut genom dörren, ta första bästa flyg och försvinna. Ingen kan hindra mig. Mitt mål är inte att ta första, bästa flyg... men att jag har vetskapen om det, om att jag kan det, ger mig lite frihet. Jag känner mig inte längre hjärntvättad av samhällets uppbyggnad, några få sekunder känner jag mig fri.

 

Dom som sitter på makten kan inte göra någonting åt det. Fast, det kan dom ju. När jag inser det vill jag inte alls tänka på mina mål, inte alls tänka på att göra någonting. För hur vi än gör, gör vi det för dom. Läskigt va? 

 

Det är en av anledningarna till att jag vill bli journalist. Jag har, precis som alla andra, yttrandefrihet i det här landet. Jag har en röst och fastän det ibland inte spelar någon roll hur mycket jag skriker, hur mycket jag vet, hur mycket jag förstår.... så har jag en röst. Jag har en rättighet, jag har möjlighet att sätta dit dom som sitter på makten.

 

Jag har en möjlighet att via språket, via orden, genom att leka med bokstäverna öppna ögonen på någon där ute, någon där ute kommer förstå mig. 

Det ger mig makt, & min makt är bättre än deras. På många sätt är den bättre. 

 

Fastän det ibland känns som att dom... dom styr allt så vet jag att min röst, mina ord, mina åsikter kommer göra en skillnad. Stor som liten. Det kommer bli en skillnad. Jag vill inte vara störst, bäst & vackrast. Åtminstone inte utåt. Jag vet att när jag är säker, när jag kan skriva så kommer jag ha makten. Mer eller mindre. 

Då jävlar blir det åka av. 

Av Louise Emretsson - 16 augusti 2013 17:07

Igår var det fest hos mig. Riktigt trevligt hade vi det, kommer garanterat göras om! 

Idag tänkte jag faktiskt skriva ett ganska långt inlägg men ångrade mig när jag var in på lite andra bloggar och upptäckte att dom flesta redan har skrivit långa, tråkiga inlägg som typ ingen läser klart i alla fall.

Visst kan ni också erkänna det? när ni läser min blogg och upptäcker att det är ett fett långt inlägg så skiter ni i och bara ögnar igenom, ibland? haha kom igen, ERKÄNN. 

 

I helgen är Jessika här, helt underbart! Men man är seg idag, orkar liksom inte leka eller stojja så mycket, haha. Imorgon kommer det bli lättare. 

Min vecka kommer vara fullspäckad med roliga saker, på tisdag ska jag förlänga naglarna & sova i stan hos min kusin. På onsdag hänger jag med henne till Gävle, det är hennes första skoldag och jag kommer vara moraliskt stöd. När jag kommer hem på onsdag ska jag packa inför sthlm. Jag & Gustaf drar dit på torsdag! där blir vi till lördag, kommer befinna oss hemma på eftermiddagen & då ska vi nog ta en öl med Simone och lite annat folk. PÅ MÅNDAG BÖRJAR JAG I SKOLAN. shit, måste nog fundera på att beställa hem böcker... haha. 

Om jag orkar & känner för det kanske jag laddar upp nån snygg bild på folk & fä. 

Av Louise Emretsson - 13 augusti 2013 21:56

Vill bara tala om att jag har haft en UNDERBAR födelsedag, jag har fått massa fint! 

Tack alla som kom & uppvaktade mig <3

Nu ska jag äta nånting vettigt, har inte gjort det på hela dagen. (bara socker) & kika på en skräckis med Gustaf. 

Ha en fin kväll alla, det tänker jag ha.

   

Av Louise Emretsson - 13 augusti 2013 16:00

Eftersom att det är min födelsedag idag så kommer jag garanterat ha fullt upp hela eftermiddagen, därför gör jag ett tidsinställt inlägg. Idag fyller jag 21 år, jag har levt i 21 år. Gjort misstag, hittat mig själv, hittat mig själv igen. 

Jag har gått igenom tonåren, den bästa och värsta tiden i livet. 

Jag har ljugit, erkänt, gråtit, skrattat och levt i 21 år. Jag har lärt mig stava, försökt lärt mig matte. Jag har skolkat, pussats och hållit handen på stationen. Bytt kille, bytt kläder, bytt stil, men inte bytt liv. 

Jag har hatat, jag har älskat. Bråkat, hånglat, haft vattenkrig. 

Jag har insett saker, om andra, om mig & om världen. 

Ibland har jag längtat tillbaka. tillbaka till barndomen. Då bekymren inte va det. 

Nu är jag 21 år, har blivit full på vin, för full. 

Jag har sårat, spridit lycka... 

Grattis till mig. 

 

Av Louise Emretsson - 13 augusti 2013 11:04

   

Körningen gick bra, just nu sitter jag med en handduk på huvudet, sminkad & ska försöka klunka i mig lite kaffe innan vi åker mot stugan och min underbara familj. Imrogon ska jag till Bollnäs för att köra lite på en halkbana, kommer bli intressant... haha. 

#födelsedag #familj #underbart

Av Louise Emretsson - 13 augusti 2013 08:19

God morgon folket!
Jag sitter på torget nu, snart kommer bussen som leder till ljusdal.
Imorse fick jag frukost på säng av Gustaf, han hade tänt ljus och det som fick mig att öppna ögonen var "jag må du leva". Jävla sötnos han är!

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards