Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 23:39

    <------han som ser ut såhär dampar såhär -------->   haha ^^


Jahapp, då var klockan snart 00.00 och jag gör absolut ingenting, mer än att lyssna på musik och har idomin salva fulla käften, väldigt vacker syn    min vän Patrik skulle iväg till Bollnäs idag, lyssna på musik och träffa en väldigt bra vän till honom och hon ska flytta till cypern, då glömmer hans vän sitt leg, och nu måste dom vänta på nästa buss som går om tre timmar (musiken är på en krog och han kommer tydligen inte in utan leg) tycker så jävla synd om Patrik :o OFTA MAN GLÖMMER LEGET! GAAAASCHSJKAHKJAHAJKHD!!! Dagen har varit.. Rörig? jag har inte fått nått gjort i princip, skulle ha vikt tvätt, städat rummet och hjälpt mamma med packningen, vart det gjort? Nej! Men det är en dag imorgon med, visserligen så ska jag på möte kl två och sen har jag träning halv sju.. Fast det är ju tid emellan   

Nu kommer det som vanligt lite bilder, både gamla och nya och jag vet att vissa är HELT onödiga ;)

                               

Nicolina och mamma ritade av mig på sjukhuset, tack för den       

Men sen så rita Nicolina mammas rumpa hehe...      

Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 22:45

A lovestruck Romeo, sings the streets of serenade
Laying everybody low with a love song that he made
Find a streetlight, steps out of the shade
Says something like, "You and me, babe, how about it?"

Juliet says, "Hey, it's Romeo, you nearly gave me a heart attack"
He's underneath the window, she's singing
Hey, la, my boyfriend's back"
You shouldn't come around here, singing up at people like that
Anyway what you gonna do about it?

Juliet, the dice was loaded from the start
And I bet and you exploded in my heart
And I forget, I forget the movie song
When you gonna realize, it was just that the time was wrong, Juliet?

Come up on different streets, they both were streets of shame
Both dirty, both mean, yes and the dream was just the same
And I dream your dream for you and now your dream is real
How can you look at me, as if I was just another one of your deals?

you can fall for chains of silver, you can fall for chains of gold
You can fall for pretty strangers and the promises they hold
You promised me everything, you promised me thick and thin
Now you just say, "Oh, Romeo, yeah, you know
I used to have a scene with him"

Juliet, when we made love, you used to cry
I said, "I love you like the stars above, "I love you till I die"
And there's a place for us, you know the movie song
When you gonna realize, it was just that the time was wrong, Juliet?

I can't do the talk like the talk on the TV
And I can't do a love song like the way it's meant to be
I can't do everything but I'd do anything for you
I Can't do anything except be in love with you

And all I do is miss you and the way we used to be
All I do is keep the beat, the bad company
And all I do is kiss you, through the bars of a rhyme
Juliet, I'd do the stars with you any time

Juliet, when we made love, you used to cry
I said, "I love you like the stars above, I'll love you till I die"
And there's a place for us, you know the movie song
When you gonna realize, it was just that the time was wrong, Juliet?

A lovestruck Romeo, he sings the streets of serenade
Laying everybody low with a love song that he made
Find a convenient streetlight, steps out of the shade
He says something like, "You and me, babe, how about it?"


Jag vet att han tycker om Dire Straits, sen så är han min första RIKTIGA pojkvän också, vi var tillsammans över 4 år folket!



Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 22:38

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse


And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?


Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
Just what you're worth


Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


Tears stream down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face


Tears stream down on your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down on your face


Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you


Svårt att förklara varför just den här texten, i guess its beautiful   


Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 22:30

He says his love for me could never die

But that'd change if he ever found out about you and I

but his love is cold Would it hurt him if he didn't know, cause...

When it gets too much I need to feel your touch I’m gonna run to you 

He's got a heart of gold he'd never let me down

But you're the man that always turns me on You keep me coming round I know his love is true But it's so damn easy making love to you I got my mind made up I need to feel your touch I’m gonna run to you

I'm gonna run to you Cause when the feeling right I'm gonna stay all night I’m gonna run to you


Anledning att det är just den här texten är för att.... Den är gammal och våran vänskap är också gammal, typ   


Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 20:45

Bam Bom Bim!! http://www.ticnet.se/event/Coldplay-VIP-Experience-biljetter/SS30830Ahttp://www.ticnet.se/event/Coldplay-VIP-Experience-biljetter/SS30830A VILL HA!!! Men man måste ha pengarna först visserligen.. Jag hoppas på jobb nu alltså, sen efter det så hoppas jag på att jag kommer in på en högskola, nu ska jag följa med mamma och hämta min lillasyster!

 

Av Louise Emretsson - 3 mars 2012 19:47

Jag vet att jag ska skriva ner texter till massa folk, och dom kommer, men jag måste få tänka genom mina val av texter först, för annars så kan det bli lite jobbigt, jag vill liksom inte ändra mina val på efterhand... Igår var familjen och jag till vårat nya hus (YYY) jag är jävligt taggad kan jag säga, just nu sitte Joel brevid mig och spelar wow, barnen är hos kompisar, Emil och mamma kollar på film och jag sitter här :) Snart s´ka jag skriva högskoleprovet, känns lite jobbigt faktiskt i alla fall matte delen, för är nått jag verkligen suger på så är det matte :o ni måste hålla tummarna, vill verkligen få bra resultat så jag kommer in på en högskola. Jag ska göra en lista nu på saker man inte ska säga till en mensbrud (om man är tsm med en sån) PLUS skriva upp vilka dumma frågor dom kan säga, HAHA kommer att bli super kul!



  1. Säg aldrig att ni tex, har en viss klädstil för deras skull, för om ni skulle byta blir det ett jävla liv! Dom kanske tror ni inte tycker om dom längre :o haha
  2. En fråga dom kan ställa: tycker du mer om ditt spel du spelar varje dag än mig? För det känns som det.... (snyft)   
  3. Om dom ställer frågan: Älskar du mig? Svara INTE kanske, för då blir det ett jäävla liv!
  4. Om dom frågar: Ser jag fet ut i den här klänningen? Tveka inte för länge innan ni svarar nej, för då tror dom att ni säger det för att vara snäll :) hihi,
  5. Om dom är sur, fråga INTE om dom har mens! för det kan dom helt enkelt inte ta som ett skämt....
  6. OM dom är sur och ni frågar det, och hon svarar nej SKIT surt, säger du "skit i re då!" var beredd på damp....
  7. Helst tycker dom att ni inte ska ha kontakt med NÅN tjejkompis
  8. Ni ska aldriiiiig gå på fest utan henne
  9. Dom är duktig på att vara svartsjuk, så hälsa helst aldrig på nån brud på stan som dom inte känner, för din mensbrud kommer att fråga hur du känner henne, vart ni träffades, om du har hennes nummer, om du tycker hon är snyggare än henne osv... ALLTSÅ ÄLTA I DET I HUNDRA ÅR!
  10. Dom har lätt att göra en höna av en fjäder
  11. VAR BEREDD PÅ DRAMA VARJE DAG!
  12. Om dom börjar prata om förlovning... GÖR SLUT! Annars är du körd..
  13. Dom kan bli svartsjuk på din mamma...
  14. Mens brudar har förmåga att tro att ni är otrogna var och varannan dag.. Så ska du bli tsm med en sån, packa ner henne i en väska, så hon följer med vart du än går.
  15. Mens brudar hatar att ha fel, så om ni är mitt i ett bråk, och DU har rätt, så väljer hon helt enkelt att vända alla ord du säger emot dig... Fucking livsfarligt..

  

Där är en liten del av vad mensbrudar kan åstakomma, hoppas ni tjejer eller killar inte känner igen er   

    


!!!

Av Louise Emretsson - 2 mars 2012 00:11

Imorgon så kommer det antagligen fler texter och fler namn, men nu så ska jag duscha och krypa ner i sängen :) Puss på er!  


   

Av Louise Emretsson - 2 mars 2012 00:04

När världen utanför har bantats ner till en broschyr,
Och till ett sammandrag på TV:n klockan sju
Och när lyckan fått en prägel av att vara allt för dyr
Och statistiken slagit drömmarna itu.

När trenderna har sagt vem som är glad och sensuell
Och romantiken blir en tår på TV3
Och när skrattet måste kittlas av en loopenkarusell
Och inget finns som inte går att se.


Då kommer drömmen om att inte va´ mänsklig,
då kommer offrens antipati.
Sorgen över allt som är verkligt,
Då kommer sagan om en fantasi.

När filmerna har sagt att den som krånglar måste dö,
Och blir till barnprogram som lönar sig och slår.
När TV-spel förläggs till en förverkligad miljö
Där aldrig konsekvenserna består.


När gränserna ska öppnas för en fåfäng ruljans
Och när rösträtt ska försvaras med gevär.
När moralen måste buga för en starkare finans
Och idealet blir en trogen militär.

För vem kan förklara att vapen är skitiga, fula små saker
när leksaksaffären är full med soldater?
Och vilken mamma ska moralisera
när Loket kan ge oss miljoner och mera?
Nej, sagan ska bli fantasi!


Jag vill sätta mig på tvären för ert snöda kapital,
Så kan ni kalla mig bohemisk om ni vill.
Men jag strävar hellre bakåt än att svälja era tal
Om allt det verkliga som inte räcker till.

För i den verklighet jag ser, där går en man omkring med kniv
Och jagar frispel och poäng genom att slå.
Och framåt natten blir det strimmlor av ett verkligt mänskoliv.
Allt medans pressen har enkät om "Varför då?"


Jag och Patrik har samma syn på det mesta faktiskt, och jag vet att vi har samma syn på sagor om fantasier :)

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards