Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Louise Emretsson - 23 mars 2012 21:52

Min helg har just börjat, igår så sov jag hos Cecilia, och idag träffade jag Martin och hämtade min dator, vi drack kaffe och snackade lite.. Skit? äh, jag vet inte vad jag ska kalla det, men nått åt det hållet. Idag är jag typ trött, less och lagomt seg.. Men det försvinner väl kanske, om jag har tur.

 


Det känns exakt som att jag låser mig själv till nått skit jag absolut inte behöver.




Av Louise Emretsson - 20 mars 2012 09:53

nu är vi på väg till Sundsvall/Timrå, jag och min mor, innan vi satte oss i bilen så gymma vi och solade lite, men jag blev fan fett rädd och trodde att glaset skulle gå sönder på solariumet :o tur att mamma vad med, hennes lugnande ord va: Varför skulle det hända just oss Louise?, tack mamma, allt kändes ju såå mycket bättre när jag la mig och skulle sola, haha, aja jag gjorde det i alla fall. Nu är det Laleh på högsta volym och en road trip mot Timrå.

   

Av Louise Emretsson - 19 mars 2012 21:08

Idag så har jag varit i Hudik med Pia, Cornelia, Nicolaj, Nicolina och Joel, vi gick på stan och handlade lite :) eller ja, DOM handlade, jag hade inte ett öre.. Men Joel tyckte att han hade det, och vet ni vad jag nu har? JIMMY CHOO PARFYM!!! Joel köpte den, snacka om att doften är underbar! Sen köpte han också en adidas tröja som jag ville ha, jag tycker egentligen inte om när andra handlar åt mig, det känns så dumt, fast det var riktigt snällt av Joel att köpa tröjan och parfymen, för är det något jag älskar så är det Jimmy Choo och Adidas <3 Så tack så mycket söta Joel! Jag hjälpte honom att hitta en parfym och deo, såklart blev det adidas.    Det var väldigt kul att träffa Pia, Jimmy och kusinerna, innan vi gick på stan så drack vi lite kaffe hos Pia och Jimmy, snackade lite om allt och inget, åt hamburgare och jag lekte lite med Celene.


         ADIDAS!

Här är lite av mina älsklingsdofter och rengörings saker och JIMMY CHOO OFC!

     !!!!!

Nicolina fick ta bort gipset idag, lagomt glad hon är! (y)

 

Imorgon så ska jag träna och sen åka till Timrå med mamma, kommer att bli en jäävligt bra dag känner jag.

SEN SÅ MÅSTE JAG PÅMINNA ALLA ATT JAG INTE HAR PENGAR PÅ MOBILEN!!

(det är såå irriterande att inte ha abonemang längre,) Nu blir det Jersey Shore och proteindrink, PUSS!

(Btw jag älskar mitt halsband ;))

 

Av Louise Emretsson - 17 mars 2012 00:16

Idag så har jag inte gjort så jätte mycket, vi fick främmande av Pia, Linda och barnen, det var ju roligt att få träffa dom lite, och imorgon så kommer dom igen, Linda åkte nyss hem, hon har suttit i köket och snackat med mig och morsan. Fy fan vilken härlig tjej det är alltså! Så jävla mysig och rolig. Mer än att ha druckit kaffe, babblat och lekt med massa barn så har jag inte gjort så mycket faktiskt, nu så ska jag nog tamme fasen spela lite wow och äga sönder lite folk tror jag :D

  


Av Louise Emretsson - 16 mars 2012 01:09

Kärleksproblem?

http://www.youtube.com/watch?v=DV3tLQ2uGzs

Ja får damp, kan inte lägga upp youtube-klipp, så det får bli en länk, låten äger i alla fall!

Nu är det puss och god natt för min del.

PUSS!

 


Av Louise Emretsson - 16 mars 2012 00:32

Ni killar som har en speciell tjej i erat liv (flickvän eller bara vän) jag har ett super bra tips till er! Om ni vill ge henne något och ni vet inte riktigt vad.. Fixa fram en söt korg och plocka ihop lite choklad i massor! Nu menar inte jag att ni ska handla bara ätbar choklad, utan lotion, ansiktsmaskar, doftljus i choklad, kanske nagelack i brun nyans? ;) packa ner allt i korgen och vips! Där har ni nått :) men ni behöver ju såklart inte ta just choklad, det finns ju andra dofter och smaker som hon kanske tycker om, alla brudar gillar ju inte choklad ;D


                  Och en vacker ros sitter ju aldrig fel!

Överaska er tjej/kompis med en goodiebag killar, dom kommer nog bli riktigt glad :)

Kicks är en bra hemsida/butik, där finns det mycket att välja bland och det är riktigt bra produkter.


http://www.thebodyshop.se/web/nyheter.aspx

http://www.kicks.se/hudvard/kropp/bodylotion-c224


Av Louise Emretsson - 15 mars 2012 22:46

Idag så var jag på hälsocentralen och checkade mina lungor, jag har ju ansträngninsastma så läkaren ville kolla mina världen och syremättnaden i blodet, allt såg bra ut och jag har slutat hosta blod på träningar sen jag fick min medicin, så jag är riktigt nöjd över det. Pia och Linda kom och hälsade på idag, men jag hann knappt träffa dom eftersom jag skulle till doktorn, fast dom ska komma imorgon igen så då hinner jag nog ta en kaffe och babbla lite med dom (y) idag fick jag och mamma hem protein pulvret som mamma beställde, JÄVLAR vad gott det är alltså, MUMMA! Men jag ska ringa min pappa imorgon och fråga om jag kan få beställa och han betala så jag och mamma slipper dela   imorgon så ska jag nog ut och springa lite, få upp pulsen, jag har bra kondition men jag vill ha mycket bättre, jag måste ju tänja på gränserna, annars händer det ju ingenting!


Vilken fegis Joe var på tävlingen i Big Brother btw, han vågade ju inte ta i fisken, fast visserligen så blev han ju super rädd när han fick larver fulla anisktet, men ändå liksom... Aja, man blir väl sjuk i huvudet i ett sånt där hus antar jag ;)


       

Japp, jag har en ny kärlek, PROTEIN!


  Min söta mamma :)

       

Nu kommer det lite frågor och svar!

Vilken låt/låtar tycker du mest om att mysa till?

Just idag så skulle det vara technology med Milow, eller kanske under the bridge med rhcp, underbart bra låtar att ligga och mysa till!


Har du svårt för brudar?

hmm, nej inte brudar som är chill liksom, men jag gillar inte dom som vill skapa drama varannan sekund, dom ödslar bara energi enligt mig.

 

Har du svårt att sova?

Nja, det har blivit bättre sen jag började träna och äta bättre, men visst ibland så är det för många tankar och funderingar som snurrar i huvudet.

 

Är du en tränings narkoman?

Haha inte i mina ögon, men kanske i andras ;)

 

Hej, kan inte du ge mig några tips för att få mer energi under dagen? GE MASSA TIPS TACK :D

  

Lime och citron folket, jätte gott att göra egen dryck på enligt mig, (jag är dock inte så duktig på att pressa ut all saft och kött, men va fan jag hade bråttom :o) Det innehller mycket c-vitamin.


ÄT MYCKET FRUKT! Så slipper ni få suget efter skit socker, skit kakor och godis, (nu menar jag ju inte att man kan unna sig en godisbit, men om man får ångest eller mår dåligt över att man äter mycket skit, så kan frukten hjälpa dig!) Du blir piggare och håller blodsockernivån bättre än att ta en kaka.


  DRICK VATTEN VATTEN VATTEN! Jag ska dricka ca 2-3 liter per dag, fast det gör jag kanske inte alla dagar, men man känner skillnaden, ingen huvudvärk och jag är absolut inte lika trött, en sak som alla kaffedrickare ska tänka på är att efter varje kopp kaffe så ska man dricka två koppar vatten, eftersom att kaffe är vätskedrivande!


Ta vitaminer på tex brustablett, det finns för kvinnor, män och för dom som tränar mycket m.m SKIT bra ersättning om man känner att man inte får i sig allt kroppen behöver.


Ta en promenad ute, det räcker med 10 minuter, man blir piggare!


SNÄLLA NI! svält inte er själv. Många tror att man ska äta så lite som möjligt och träna så mycket som möjligt, FEL!, alltså, äter man grönsaker, äter ofta men inte så extremt stora portioner, husmanskost och frukt, så behöver man inte vara rädd att må dåligt med sig själv. (nu kan det ju vara andra saker som spelar in till varför man går upp i vikt osv...) Men tjejer och killar, kom igen, ett sunt liv ger en bra hälsa, och en bra hälsa ger mer energi, mer energi gör att man kan träna mer, när man tränar blir man starkare, gladare, och man mår bättre. Varför leva på soppa och coca-cola light? Det hjälper inte dig i alla fall. Du kommer inte att ha någon energi, ingen lust till något, inte kunna tänja på dina gränser fysiskt, du kommer att förbränna muskler och inte fett, det blir bara en ond spiral!

Av Louise Emretsson - 14 mars 2012 23:19

Nu sitter jag i soffan, smsar, kollar på glee och myser med min söta katt! jag ska väl snart lägga mig och sova, och jag fattar inte att jag bloggar nu för jag har egentligen inge vettigt att skriva om.

  Min sötkatta!

Jag tänker tipsa om nått som är så JÄVLA gott, jag njöt varje sekund   

 

SKYYYYYYYR! I LOVE IT! Jag sa till mamma att jag kunde äta hennes med, men det fick jag inte såklart, ska fan köpa en imorgon, C:


F E M I N I S T E R !!!!?


Kan någon förklara för mig hur feminister fungerar (KOM IHÅG ATT JAG INTE DRAR ALLA ÖVER SAMMA KAM) dom är så himla dryg ibland alltså.. Allt som har med tjejsaker är tydligen sämre än killarnas jag citerar en blogg: sämre färger, sämre filmer, sämre lön, allt är lite sämre. nått i form av det var det en viss person som skrev.. ööö? Jag känner många kvinnor som tjänar jävligt bra, och färger.. kom igen! Killar bär rosa och tjejer bär blå, det är fan 2012. Visst är det väl tjejer som får sämre lön, eller blir trakasserade på jobbet, men kan inte feminister glädjas av att det har blivit bättre? nej då ska vi börja klaga på färger och filmer, herregud! Jag blir faktiskt förvånad, för är det nått vi kvinnor kan göra så är det att synas, väldigt mycket om vi vill, ska vi bli olika behandlade till det bättre för att vi får mens en gång i månaden eller? Tycker snarare synd om killar ja faktiskt. som måste stå ut med tjejers tjat. och som jag skriver för att förtydliga att jag drar inte alla tjejer över samma kam. (kan få lite arga kommentarer om hur dum i huvudet jag är)

jag kan ju lugnt skriva att det sista jag är, är feminist. det är inte 50-talet längre. Jag tycker inte synd om tjejer som är kända porr-stjärnor, "åå stackarn, hon blir utnyttjad!" nej det är hennes jobb, hon tjänar massor (glamurösa porr-stjärnor iaf) "Hon måste vika ut sig för att få pengar" nej det måste hon inte, hon kan söka ett annat jobb, och är hon inte utbildad så kan hon utbilda sig, är inte svårt att komma in på komvux i Sverige i alla fall. "Tänk er idealet vi tjejer har, vi ska vara smal, ha stora tuttar och långa ben, usch killar begär mycket av oss hela tiden" NEJ, det är inte killar som har startat nå jävla ideal, det är SAMHÄLLET, och sist jag kollade så är väl vi med räknade också? "Killar kan ha öl-magar och fortfarande få det dom vill ha" nej, inte om killen vill bli modell. Och vi kan också ha öl-mage, vi blir inte direkt sparkade från våra jobb pga det, det är tjejer som sätter höga krav på hur dom ska se ut för att dom TROR att killar vill att man ska se ut på ett visst sett, det är osäkerhet och okunskap, och det är EXAKT lika för killar med, men det uppmärksammas inte på samma sätt bara för media har en stor roll i detta om ideal, så vi ska ta all jävla uppmärksamhet genom att sätta på oss offer koftan ena dagen och andra dagen så ska vi predika om hur stark vi är?

Jag tycker det är bättre att ta bort "vi" och "dom" och tänka "oss" istället, men det är väl bara jag det kanske?


Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards