Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Louise Emretsson - 14 mars 2012 22:48

1.  ÄT DIG PIGGARE
Välj järnrik kost som broccoli, spenat, fullkornsbröd, rött kött och baljväxter. Det motverkar järnbrist som gör dig trött.

2. FRUKTSTUND I STÄLLET FÖR FIKAPAUS
Precis som dagisbarnen behöver du pausen och frukten för att få ny energi. Dessutom är det nyttigare än kaffe och kanelbulle.

3. RÖR PÅ DIG
Helst utomhus – frisk luft är rena hälsopillret. Gå en promenad på lunchen så slår du tre flugor i en smäll. Du stimulerar tallkottkörteln med ljuset, får i gång blodcirkulationen och syresätter blodet.

4. VÅGA VARA LAT
Acceptera att du är lite hängig under en viss period. Dra ner på de tråkiga sakerna. Du kanske inte behöver städa/handla/tvätta så ofta? Ordet perfekt föder stress, ersätt med ”tillräckligt bra”.

5. SLUTA OROA DIG
Oron stjäl bara energi. Skriv ner det som oroar dig och ge dig själv tid att fundera under dagen. Annars kan tanken dyka upp nattetid.

Stärk ditt immunförsvar
1. ÄT FRUKT OCH GRÖNT VARJE DAG
Välj färgglad mat, gärna gula och röda frukter och grönsaker. De innehåller mycket antioxidanter som kroppen behöver i förkylningstider.

2. SKRATTA HJÄRTLIGT
Minst ett par gånger om dagen ska du skratta. Fejkat eller äkta skratt spelar ingen roll. De positiva effekterna är desamma för kroppen.


3. BASTA OCH BADA
Fortsätt att bada utomhus om du bor nära sjö eller hav. Ta ett dopp eller en kall dusch efter bastun. Den hastiga växlingen mellan värme och kyla sätter i gång blodcirkulationen och stärker immunsystemet.

4. UT OCH RÖR DIG
Minst en halvtimmes motion om dagen, även om det regnar och blåser. Höstrusk stärker. Det är ingen myt att hundägare sällan är förkylda.

5. HÅLL FÖTTERNA VARMA
Det är bra för blodcirkulationen. Klä dig enligt lager på lager-metoden. Då behöver du aldrig bli svettig för att sedan frysa.

Ät grönt
1. GRÖNKÅL
Rikt på C-vitamin, kalcium, kalium, folsyra och järn. Tillhör de korsblommiga växterna, liksom brysselkål, blomkål och broccoli. De anses minska risken för cancer och bidrar till att förebygga hjärt-kärlsjukdomar. Gör grönkålssoppa eller ha som tillbehör.

2. VITLÖK
Välkänt redan av de gamla romarna. Vitlöken innehåller bakteriedödande ämnen som motverkar infektioner. Förbättrar också blodcirkulationen och kan minska risken för stroke. Pressa över maten eller ät två klyftor per dag.

3. SPENAT
Innehåller mycket C- och E-vitaminer samt karotenoider, folsyra och kalium. Karotenoider är färgämnen som fungerar antioxidativt. Ät spenat, som Karl-Alfred, och minska risken för cancer, samt hjärt- och kärlsjukdomar. Spenat och ägg är en bra kombination.

4. GUL ZUCCHINI
Kallas också vintersquash och den lysande gula färgen i skal och kött kommer av karotenoider. Höga halter av antioxidanterna C- och E-vitamin anses minska risken för cancer samt hjärt- och kärlsjukdomar. Ät en portion varannan dag för att uppnå den skyddande effekten.

5. BRYSSELKÅL
Ingår också i den nyttiga grönkålsfamiljen och är särskilt rik på folsyra som bland annat är bra för gravida kvinnor. Kalium, som finns i det korsblommiga växterna kan också bidra till att förebygga och sänka ett högt blodtryck. Lättkoka brysselkålen i saltat vatten. Gott som tillbehör till stek, fågel och viltkött.

Av: Johan Sandgren


"Allt det roliga. Sättet att leva. Vad du väljer för att få det goda livet. Hur du förgyller tillvaron. Men också hur du lever, vad du äter, vad du gör på fritiden. Sex, mat, hälsa, vänner, relationer".. Allt, ditt liv, dina val, dina misstag, dina erfarenheter, din personlighet, dina mål, din framtid.

 

Små tips, för ett kanske bättre liv?

Av Louise Emretsson - 14 mars 2012 20:19

Idag så skulle jag iväg på gymmet och träna armar, men imorse så hade jag väldigt ont i örat, så jävla tråkigt att vara dålig på nått vis! Så jag har varit allmänt hänging hela jäkla dagen. Det hände en rolig sak i alla fall :) min kära moster, kusinerna och henne pojkvän kom, det var riktigt kul! Dom har nyss fått barn och hon är så himla charmig och söt! Imorgon så ska jag till hälsocentralen och kolla min astma och annat tjofs (TRÅKIGT) men jag tror min astma är mycket bättre sen jag började träna. Men vi får se vad dom säger. Ikväll så ska nog jag måla naglarna, äta nötter och kika på big brother! Så det blir en lugn kväll. Btw så ska jag göra dreads på Patrik ;) mohaha, vi får se hur det går, eftersom att jag aldrig har gjort det.... Kommer garanterat upp bilder.


Tänkte bara skriva lite kommentarer som Patrik och Mattias har fått efter att jag la upp bilder på dom.

Mattias:

"Sanna" - Shit, jag trodde inte att han skulle se ut sådär :o ETT ORD: mums ;)

"tess" - fy fan :o han ser verkligen... underbar ut, va glad att han är din vän, han verkar vädigt snäll och snygg! Ge mig honom, eller en kopia :)

"Klara89" - hans nr i min mobil om två sek! Önskar att det fanns sånna sötisar i Pite, är avis!

"lisa" - GE MIG, JAG VILL KRAMA HONOM.

"Ina" - pussa honom från mig, fråga om han gillar blonda ;)

"Anja" - han skulle få bo i min säng, LÄGG UT EN BILD PÅ HANS MAGE :D


Patrik

"Karin" - Man ser inte så mycket, men jag älskar hans hår :o

"Linn" - Åhh, fler bilder på PATRIK!

"Roar" - det lilla man ser är ögongodis!

"Olpa" - snälla fler bilder på honom, han ser ut att vara en riktigt goding ;) (med tanke på det man har läst om honom och det man ser)

"!!!" - FLER BILDER PÅ PATRIK!

"weppo" - Diamant, fler bilder. han verkar vara ett pojkvänsexemplar!


Japp, jag har bra vänner och jag tackar alla för kommentarena, det gör nog Patrik och Mattias med.

  


  

Av Louise Emretsson - 13 mars 2012 12:39

Du har inte skrivit någonting om Martin på länge, träffas ni fortfarande?

Nej, det är dåligt med det nu, men jag pratade senast med honom i morse om min dator :)


Vad jobbar du med?

Jag är fristående hudvårdskonsult :)


Kan man få se huset du ska flytta till snart?

Absolut, det ska läggas upp bilder efter den sista mars, då vi ska göra om, det blir nog lite för och efter bilder .


Hur sen en träningsvecka ut för dig?

På måndag tränar jag vid 08.15 och då tränar jag ben och rygg

Tisdag så tränar jag samma tid, mage, bröst, rygg

Onsdag så tränar jag samma tid, armar och rygg

Torsdag så tränar jag boxning på kvällen

Fredag kan jag ta en promenad och lördag vilar jag

Söndag så boxas jag på kvällen :)


Dricker du ofta?

Nej jag gör ju inte det, jag har varken tid, pengar eller lust, träningen tar upp mycket av min vardag och det är jag vädigt nöjd över, alkohol är inget som jag tycker om längre. Sist jag drack var i januari.


Skulle inte du åka till Sthlm?

Jo, det skulle jag, men nu när vi ska flytta så kändes det inte som en bra tid att dra liksom.


Har du en kille på gång?

Kanske, kanske inte ;) jo men det kan jag väl erkänna att jag har, eller inte på gång, men jag gillar en kille väldigt mycket!


 

yep, that's me!


Om du går ut på krogen, vad brukar du ha på dig och hur sminkar du dig?

Jadu, vilken svår fråga! Jag har en klänning, (oftast kort), pumps (oftast svart), jag brukar köra på en enkel skinnjacka, sen brukar sminkningen vara väldigt olika, men jag har oftast sotade svarta/grå nyanser (passar till allt!) och jag brukar ha MYCKET mascara, sen har jag plattat hår och ett glatt leende! :)


Har du nån fobi?

SPINDLAR, jag hatar spindlar ;)


Har du funderat på att bli modell, du är väldigt vacker :)

Oj, tack :) nej jag är för kort ;)





Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 20:25

Har kikat lite på familjen annorlunda nu, alltså jag skulle aldrig kunna ha så många barn :o dom har typ 11 stycken ungar, vilken jäkla stress, man skulle ju inte hinna med att andas! Det är ingenting för mig, räcker nog med ett barn alltså. (y) Jag mste bara rekomendera en film (om jag inte redan har gjort det) Tower Heist, väldigt rolig alltså!


Nu blir det Teen mom och vatten, vatten, vatten, vatten!

  

Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 19:04

GIVE IT TO ME!


Jimmy Choo



  

  


Nelly.com


     



Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 18:30

Snacka slut jag är i kropp och själ! Men ibland så ska man vara allt på samma gång. På torsdag så ska jag kanske följa med Nicolina till skolan, ska bli roligt att träffa alla småttingar, men jag är nog väldigt slut när jag kommer hem, fett värt det! Ikväll så blir jag bänkad famför tv:n, kommer att kika Big Brother, faan vad nyfiken jag är om Rodney får stanna, fast jag tror att han kommer att f göra det, dom behöver honom i huset.


Om ni är nyfiken på vad jag lyssnar på just idag så är det:

Laleh- lär mig om

Arctic Monkeys- when the sun goes down

Train- drive by

Kings of leon- sex on fire

Coldplay- paradise

 

 

 


Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 15:12

Många har hört av sig till mig och vill att jag ska hissa och dissa, så jag ska ta tag i det nu!

  '

Att vara sjuk

Att frysa

Torr hud

Stress


 

Träning

Jordgubbar (underbart gott PLUS att man kan ha det till så mycket)

Big Brother

Musik


Vad hände igår egentligen? Hanna W drog ut från huset och Rodney kanske får stanna? Jag förstår producenterna ändå, för tittar-siffrorna hade faktiskt gått ner mycket om dom inte hade valt att Rodney ska bli inröstad igen, man vill se någon med lite fart!

 

Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 00:47

Varför ska ni försvåra allt hela tiden?!! Jag vet ett gäng tjejer som klagar på  tex. att deras killar spelar Wow eller Rift, själva grejen är den att dom BEGÄR att deras killar ska vara intresserad av deras hobbys, ööö okej? HUR FÅR NI IHOP DET? Tjejer är giriga. Era killar ska alltså sitta och lyssna på era JÄTTE stora problem om en kompis, kompis, kusin som bor långt åt helvete, men dom får inte sitta vid datorn i typ tre timmar per kväll? Ni ska på fullaste allvar sura ut totalt? Vissa tjejer begär faktiskt på tok för mycket av sina killar, alltså jag kan ju förklara en sak: NI BLIR INTE BORTGLÖMD FÖR ATT HAN ÅKER OCH LANAR MED SINA POLARE EN VECKA! Kom ihåg det. Släpp det för fan.

Låt dom andas. Jag skulle aldrig orka lägga energi på att beklaga mig på att min killes hobby är spel, det skulle garanterat tära på honom och på förhållandet. Ni behöver liksom inte ha koll på allt dom gör, det finns bättre saker att lägga tiden på, typ måla naglarna eller nått? Och om ni känner er så jävla ensam, börja spela själv då. Ni kan ju åtminstånde acceptera pojkvännens hobby? Aja, jag ska väl skriva att jag inte drar alla tjejer över samma kam, och jag vet att vissa killar kan överdriva osv, men jag kan rekomendera att ni tjejer ska släppa tagit lite i alla fall.

Tagga ner ffs. Nu kommer det meningslösa bilder och ni kanske undrar varför? FÖR JAG VILL!

        Japp det är mitt troll, hon heter Elsa och sitter på en penna.

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards