Louiseemretsson

Alla inlägg under mars 2012

Av Louise Emretsson - 12 mars 2012 00:24

Och sen kommer den dagen då man frågar sig själv varför...Man frågar sig själv varför man har kämpat så mycket för att platsa in, man frågar sig varför man varje dag strävar efter att bli rik, få makt, att synas, att ha det senaste från all, att äga flest hus. Vad är det för idé att resa till ett annat land endast för att kunna säga: där har jag också varit, fem stjärnigt. Varför ska man välja att gifta sig med någon för pengarna? För att slippa tänka, för att bevisa att man är så jävla mycket bättre än alla andra när man strosar runt på stan med den senaste coctail klänningen en vanlig måndag. För att slippa söka lyckan, fastän man VET att lyckan stod framför en hela tiden. Man dövar sitt samvete med att planera events, köpa nya gucci skor, fixa naglarna, vara Paris nya bff och göra en porrfilm med en känd fotbolls spelare.


Man går på röda mattan, blir intevjuad av E! Där man förklarar att man älskar sin man, att pengarna inte betyder någonting och att äkta kärlek aldrig har en ålder. Man sprutar silikon i sina bröst och läppar, man raderar åldern med botox och suger ut fettet från graviditeten, man skaffar en välkänd tränare som man boxas med en gång i veckan. Man skriver en bok om sin barndom i medel Sverige och åker landet runt med ett leende på läpparna, man kan läsa om sig själv i skvaller tidningarna och man bråkar med en eller annan vän varje dag, det är skitsnack, droger, fester på dom senaste inne ställerna.

Man bränner penagrna på aska och lever livet, med en mening, med sitt privatplan, med sin man på 65 vårar, med sina vänner, med sina designers, med paparazzi, med röda mattan och Paris Hilton.


En dag kommer frågan ändå, varför? Vart är meningen i det stora hela? ÄH, jag donerar en miljon till ett fattigt land, skriver en bok om det och sen är samvetet dövat igen. Men innerst inne så vet man att lyckligast hade man varit med sin första kärlek i en tvåa inne i stan med tre barn. Man hade haft en mening, man hade haft kvar längtan till att hitta lyckan, man hade läst i skvaller tidningarna om Paris Hiltons nya bff, man hade haft en bättre bok att fylla innehåll med. Det man längtar till idag, kan bli verklighet imorgon, så vad väntar du på?

 

Av Louise Emretsson - 11 mars 2012 23:53

Jag har mke att berätta, jätte mke! I helgen så fick jag den, den jag har velat haft sen jag var liten, enda sen jag fick boken som det stod om den, herregud, JOEL HAR KÖPT HALSBANDET!! :o EVENSTAR, LORD OF THE RINGS!

             

Snacka lycklig jag var på cafeet jag fick det på folket! Jag grät, skratta, slog Joel, krama Joel, skakade så jag spillde kaffe, slog han en gång till, grät, skrattade och kramade honom igen, jag andades knappt! Sen går jag på toa i typ tre sekunder och han går och beställer fika, jag fattade knappt vad som hände alltså...

     

Efter chocken så gick vi hem till mormor och väntade på att Cecilia och Viktor dykte upp och efter lite snack och annat så drog vi på bio, John Carter (REKOMENDERAS!!!)   






Jag är fortfarande lycklig och förvånad över den vackra presenten som jag har fått, tack söte Joel!   

Efter bion så åkte vi till Ljusdal och sov där innan det bar av till pappa, där åkte vi fyrhjuling, kollade film, drack kaffe och babbla, jag drömde en knepig dröm som Joel var medverkande i, hihi ^^ så helgen har varit bra, RIKTIGT BRA, mer än bra liksom... NU KOMMER DET FLER INLÄGG SOM JAG INTE HAR KUNNA PUBLICERAT!

Av Louise Emretsson - 8 mars 2012 16:12

Hur var din skolgång, hade du många vänner?

Min skolgång var bra, jag hade ganska många vänner, eller jag kände ganska många, visserligen inte från min klass, dom betedde sig som småungar, alltså dom gick alltid i olika grupper och vissa knappt hälsade på mig, men jag hade många andra vänner på skolan, så jag behövde dom inte ett dugg, sen är det lite ironiskt när vi skulle ta studenten så skulle ju ALLA vara så nära varandra som det bara gick, man blev bjuden på fester och dom var väldigt trevlig, mest för att dom insåg att dom har gått med mig i tre år men inte kände mig. Töntigt tycker jag, jag har inte kontakt med någon i klassen längre. Behövs liksom inte. Jag var ganska duktig i skolan, eller ja, jag gjorde det jag skulle. Inte så jävla svårt om man anstränger sig lite enligt mig.

Om du skulle få välja att ha sex med Mattias eller Joel, vem skulle du välja?

Haha, shiet :o jag vet inte om jag har nämnt i bloggen att dom är kusiner, men det är dom i alla fall. Fantisera lite kring den frågan du ;)

Är du kär i Patrik?

Hihi, nej men ibland kanske jag önskade det :) (tolka det hur du vill)

Har du haft en trekant någon gång?

SNUSK,   inga kommentarer...

 

Yep Jag älskar kaffe, om man hade kunna gifta sig med en kaffe burk, så skulle jag göra det, det är allt jag behöver, och mamma så klart, fast... hon vill jag inte gifta mig med och hon hade nog inte blivit så glad om hon såg att min fästman var en kaffe burk, hon hade nog blivit besviken på mig då, inte värt det!


  


Av Louise Emretsson - 8 mars 2012 15:44

Swinging in the backyard
Pull up in your fast car
Whistling my name

Open up a beer
And you say get over here
And play a video game

I'm in his favorite sun dress
Watching me get undressed
Take that body downtown

I say you the bestest
Lean in for a big kiss
Put his favorite perfume on

Go play a video game

It's you, it's you, it's all for you
Everything I do
I tell you all the time
Heaven is a place on earth with you
Tell me all the things you want to do
I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?
It's better than I ever even knew
They say that the world was built for two
Only worth living if somebody is loving you
Baby now you do

Singing in the old bars
Swinging with the old stars
Living for the fame

Kissing in the blue dark
Playing pool and wild darts
Video games

He holds me in his big arms
Drunk and I am seeing stars
This is all I think of

Watching all our friends fall
In and out of Old Paul's
This is my idea of fun
Playing video games

It's you, it's you, it's all for you
Everything I do
I tell you all the time
Heaven is a place on earth with you
Tell me all the things you want to do
I heard that you like the bad girls
Honey, is that true?
It's better than I ever even knew
They say that the world was built for two
Only worth living if somebody is loving you
Baby now you do



Att hitta en text till Joel var absolut svårast men jag ger honom denna främst för att oavsett hur mycket folk har kretsat runt mig, oavsett hur mycket jag har gjort bort mig så älskade han mig, och jag kan inte göra annat än att tacka honom för det, tacka honom för att han såg mig, inte skalet.


Av Louise Emretsson - 8 mars 2012 15:07

Vilken dag.. Så vad ska jag göra? Städa, övningsköra och jag skulle ha tränat men mamma hinner inte hem till träningen från stan, så det blir bara möte med tränaren Andreas, men det ska bli så kuuul, jag hoppas att jag får ta bild på honom till bloggen, fett tränad är han kan jag ju lugnt säga :o Igår så var det bara endast en dryg dag, jag vaknade sent, mamma var sur, jag var sur, alla var sur. Men dagen idag började ganska bra, sängen var skön i alla fall   Jag hoppas att pappa har tid att låta mig köra mycket bil i helgen, så jag får träna! Sen hoppas jag på att min kusin dyker upp immorgon?! Ska bli roligt att träffas för det var så jääävla längesen. SEN så blir jag lite förvånad på en tjej, hon har en förmåga att se till att jag offrar vissa delar av mitt sociala liv för att hon inte ska må dåligt, sen när jag har gjort det, vad får jag tillbaka nått? SVAR NEJ, jag blir arg och jävligt besviken på henne alltså. Typiskt tjejer, DRAMA DRAMA DRAMA! Jag vet fan inte hur jag ska ge tillbaka, jag vet att det låter för jävligt, men hon har varit stygg och är inte värd nått annat än att smaka på sin egen medicin....   Jag har nu bestämt mig för att endast vara med mina närmaste en väldigt lång stund. Och då menar jag typ hela tiden, tills jag flyttar här ifrån, för annars så kommer jag bara ångra att jag la ner tid och energi på idioter. Jag fattar inte heller mig på personer som öser  massa jävla moralkakor över andra, fast dom inte själv är så duktigt, palla det!! Usch idag är jag bara arg, jag är inte så rolig då, men det kanske vänder när jag får träffa pappa. Ska prata lite med honom om allt och ingenting, eller i alla fall försöka. Önska mig lycka till!

 

Av Louise Emretsson - 6 mars 2012 22:52

Idag så har jag varit på badet med mamma, Nicolina, Nicolaj och Joel, det var ganska mycket folk och först så var jag väldigt bestämd på att inte bada, men mamma övertalade mig och det var faktiskt kul! Efter badet så åkte vi och kikade bio, Nicolina har ju brutit armen och vi hade beställt hem nått form av skydd men det funka inte som det skulle typ, så vi drog in till stan och gick på Mästerkatten i stövlar (3D) och min lillebror tyckte det var intressant att vissa saker kom NÄRA honom men han kunde inte ta på det.. hmm ett mysterium   efter bion så var vi SUPER trötta allesammans så på bussen hem så slocknade vi en sväng, sen har jag inte gjort så mycket idag. Jag har så jäävla ont i axeln och jag vet inte vad jag har gjort! Men jag tippar nog på att det är träningen i söndags som ställde till det.. Imorgon så ska jag packa, städa och sen på kvällen så ska jag chilla med Emma, Viktor och Joel, kommer att bli suuuper nice! Jag skulle ju ha åkt till Ljusne, och jag hade tänkt sovit där från idag till på torsdag... men jag hinner inte och jag hinner inte åka över dagen eftersom jag bara har tid på kvällen, lite negativt faktiskt.. Fast det kommer väl fler dagar!

  

Jag måste bara få skriva ner min vecka! (då kan jag kika tillbaka på det här inlägget utifall jag glömmer nått) (Y)

Onsdag: Träna med mamma, Städa, packa, chilla..(?)

Torsdag: Packa, Träna, Träffa Cecilia, Träffa Simone?

Fredag: Packa, ANDAS

Lördag: Packa...... (buuuuu!!)

Söndag: Packa, Träna BIG BROTHER LIVE!!!

Och under denna vecka så ska jag försöka träffa lite annat folk också, känner att tiden räcker till (NOOOT)

Efter veckan så kommer det bli med funderingar kring högskoleprovet som jag av nån anledning tacka ja till utan att ha funderat genom det ORDENTLIGT, fast det ordnar sig, STAY POSETIVE! Jag känner att jag har kontroll över 30% av mitt liv just nu.. Jag vet vad jag vill utbilda mig till, jag har bra relation till min familj, det jag inte har kontroll över just nu är kärlek, pengar, tid, rutiner, mitt minne är SÄÄMST och jag har förmåga att inte sluta ha kontakt med personer som jag inte behöver ha kontakt med, och det är nått som jag har haft en bra kontroll över förut, att säga ifrån. På nått sätt så har det tagits ifrån mig, det suger nog mest.. Att tappa kontrollen liksom..

 

    &       = <3

Av Louise Emretsson - 6 mars 2012 00:07

Kan börja med att skriva GRATTIS! till min kära och närmaste vän Simone som fyller 20 år igår, klockan är efter tolv ;)  puss på henne! Jag skulle ha varit till henne idag och grattat henne, men som vanligt så blir det körigt... (lång historia) men jag ska nog träffa henne imorgon på badet (y) Igår var jag på träning med mamma, och jag har så jäääävla ont i armen/armhålan/revbenen på ena sidan :o fett jobbigt, det liksom isar genom hela armen.. Hoppas det är över tills imorgon, sen känner jag mig febrig och allmänt hänging. Vi får se hur det blir med badet och resan till Ljusne, jag hoppas att det blir bra fooort! Nu kommer bilderna på Patrik och Mattias pojkar och flickor! Eftersom alla har längat såå efter dom ;)



Patrik:

 

 


Mattias:

 

 


Visst ser dom lika underbara ut som dom verkar?   

J<3

Av Louise Emretsson - 4 mars 2012 00:25

There's no one in town I know
You gave us some place to go.
I never said thank you for that.
I thought I might get one more chance.
What would you think of me now,
so lucky, so strong, so proud?
I never said thank you for that,
now I'll never have a chance.
May angels lead you in.
Hear you me my friends.
On sleepless roads the sleepless go.
May angels lead you in.
So what would you think of me now,
so lucky, so strong, so proud?
I never said thank you for that,
now I'll never have a chance.
May angels lead you in.
Hear you me my friends.
On sleepless roads the sleepless go.
May angels lead you in.
And if you were with me tonight,
I'd sing to you just one more time.
A song for a heart so big,
god wouldn't let it live.
May angels lead you in.
Hear you me my friends.
On sleepless roads the sleepless go.


Anledning? Behöver inte skriva mer än att jag saknar dig...  

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards