Louiseemretsson

Alla inlägg under februari 2012

!!!

Av Louise Emretsson - 10 februari 2012 23:23

                   

OMG!! VEM VARE, VEM VARE SOM STACK KNIVEN I MANDARINEN?!!

Av Louise Emretsson - 10 februari 2012 22:35

Idag har det varit en lugn dag, visst jag har haft lite otur... jag liksom ramlade nere i källaren och slog huvudet och låret, ont som faen gjorde det, fast det går väl över. Och igår så skulle jag göra dubbelpass på träningen, jag hann göra kettelbell, sen så fick jag så HIMLA ont i höften när jag gjorde en viss övning (benböj med tyngd) det var precis som att det skulle låsa sig, så jag gick ner till en annan tränare och frågade om jag fick vara med på boxen, men hon tyckte inte det, eftersom det kanske var nått muskelfäste som det var knas med... Då surade jag medans jag var passiv åt mamma.

Idag så gjorde jag muffins med Nicolaj och Mr. Vi gjorde jätte jätte små och jätte stora, haha dom blev inte direkt fina.. Svällde upp som bara den! Men dom var god ;D Jag kan ju konstatera att jag inte ska bli en hemmafru som bakar i alla fall, mina bakelser blir inte direkt fin.. dom flesta skulle nog tänka "WOOOW" och backa några steg när dom såg mina bullar eller nått, haha skulle väl tro det låg gift i dom xD Men ni måste hålla tummarna för mig så min höft blir bra tills på söndag för då ska jag boxas!! Ikväll så blir det chill, jag ska städa mitt rum och plugga för glatta livet. Nu kommer det lite bilder som jag tagit under veckan :)


                


Lite svar på några frågor ;)

Bråkar du med någon just nu?

Nja, inte direkt, men däremot så har jag sagt upp kontakten med en som har betett sig riktigt illa.

Är det mycket kärleksdrama i ditt liv? (det verkar som att du umgås med många killar.)

Jag tycker inte det, med jag är faktiskt förånad hur dramatiska killar kan vara! Men jag tror inte det spelar någon roll om jag umgås med mångar killar, de flesta är bara vänner, fast det sticker i någras ögon att jag är med vissa killar som andra inte tycker att jag ska vara med.

Är du kär i någon?

Ibland och ibland inte, konstigt svar, fast kärlek är konstig!

Om du får ett förhållande, avslöjar du den killen på bloggen då?

Ja, om han går med på det.

Jag läste lite på din gamla blogg, då hade du skrivit lite om kärlek, tror du på kärlek?

Ja, jag tror på kärlek, men jag tror ingen kan definera kärlek, vilket gör många osäker.

Vad är ditt bästa skomärke?

JIMMY CHOO!!

  

Av Louise Emretsson - 7 februari 2012 14:59

Tänka sig vad förvånad man kan bli på vissa människor, dom är giriga, avundsjuka, ljuger, hittar på, antar, tror och tycker.. Men dom kan inte stå för det sen? Väldigt knepigt att dom kan låta grodorna hoppa ut ur munnen på dom men inte att dom kan ta konekvenserna? Att lyssna, att försöka förstå, att inte mobba.. Det är tydligen rysligt svårt... Jag skäms för att vissa beter sig som dom gör, samtidigt är jag glad att jag inte gör det. Det är konstigt att man via internet som "vuxen" i alla fall myndig kan ha mage till att kränka 15-åringar, om deras kroppar och mena på att det BARNET ska bete sig vuxet, annars så behöver inte de som ska vara vuxen göra det. Om en äldre person kommenterar något onödigt och fult (man höjer verkligen ögonbrynen) till en yngre tjej/kille. Ska vi andra vuxna då ge fan i att bli arg? nej inte jag, aldrig! Om man ska vara stygg på mindre så får man skylla sig själv att man blir utfrysen av resten av vuxen världen faktiskt. Man får skylla sig själv att alla andra tycker att den människan är patetisk.


För det är dom ju, har man så mycket fritid att man kan sitta över internet och tala om, skriva och tycka en annan människa är ful, fet, dum, knäpp eller allmänt äcklig? och det ska vi kalla vuxet beteende hos en myndig? haha nja, då har man gått för långt. Det är lätt att kränka och mobba via internet, MEN det är också lätt för oss som har lite vett innanför pannbenet att se till att det aldrig händer igen. Så vad gör man? Jo man ringer och i frågasätter, människan spelar dum, skrattar och leker, dom låtsas inte ta åt sig. (fast jag VET att dom gör det, jag HOPPAS dom gör det) vad gör man sen? Jo man sätter en diagnos på människan, det kommer alltid att stå PATETISK i pannan på honom/henne. '

När det väl kommer ut till andra vuxna så kommer dom aldrig ta den personen på allvar, vuxna kommer aldrig lita på personen och inte heller prata med honom/henne. Inte mer än rätt i mina ögon, öppnar man sitt "rätta" jag genom att vara stygg på dom yngre, då får man ta konsekvenserna, för VI vuxna vet EXAKT hur vi ska göra för att helt enkelt ta ner denna människa till verkligheten, och verkligheten i denna situation är helt enkelt att beter man sig illa mot barn, mobbar man yngre som vuxen och skrattar andra rakt i ansiktet så får man ta konsekvenserna.


Jag hoppas att dessa människor ligger ensam om kvällarna, att dom under dagen utger sig för att vara en viss person, men gråter sig själv till sömns på kvällarna för att dom är ensam. Det kan låta hårt, men dom får skylla sig själv. Mobbar man, så ska man fan inte vänta sig något annat än att bli mobbad tillbaka. En människa som mobbar kanske har haft det svårt, men ska vi då som tycker synd om den som mobbar ta hänsyn till det och tänka: Han/hon har SÄKERT haft en svår uppväxt, så vi låter han/hon fortsätta att kränka & mobba. Jag tänker inte så, inte den här gången. Jag skiter faktiskt i det den här gången, för skrattar man mig rakt upp i ansiktet, för att jag ber någon sluta kränka, då är jag inte trevlig längre. Jag lägger inte egentligen så mycket energi på det, men det skapar frågor i mitt huvud, hur ska personen klara av att kliva in i vuxen livet, kommer personen någonsin göra det, eller kommer han/hon alltid leva i en liten fantasi där dom kan bete sig hur som helst? Ska vi låta det ske? Vart är det sunda förnuftet någonstans? Någon måste ha slitit ur det.. Eller så har dom aldrig fått lära sig det. Ska vi acceptera det? Don't think so.


Drama, drama, drama! ORKA, ORKA, ORKA!!!

Idag ska jag i alla fall träna, plugga och må allmänt bra, sen ska jag träffa min kusin och snacka lite skit och kanske ta en kaffe? PUSS!!


 




Av Louise Emretsson - 4 februari 2012 12:55

Min älskade lilla plupp kusin fyller 15 idag, tiden går fort! Jag kommer ihåg när du var riktigt liten, nästan nyfödd. Jag ville verkligen hålla i dig då, men eftersom jag bara var fyra år så ville ju såklart varken din mamma eller min mamma det alldeles i början, men när jag fick hålla dig. Då var jag glad, jag vart varm i hela kroppen och jag var så stolt, precis som om du var min lillasyster. Du blev nästa som min lillasyster, vi gjorde allt tillsammans när vi var små. Vi fick lika kläder av Pia och Nina på julafton, vi bråkade som syskon, vi lekte som syskon.

Jag kommer ihåg när du berättade att du rädda mig och Pia från en brand i Bobygda, jag kommer inte ihåg. Hur gammal var du då? 6, tror jag. Vi har bott i samma hus, lekt med samma leksaker.

Jag kommer ihåg när vi var i eran gamla lägenhet i Frigge, vi var där själv och vi skrämde upp varandra om tjuvar och mördare som skulle komma och kidnappa oss, vi bestämde oss för att göra en "sköld" mot dörren, med soffkudarna, en hylla osv... Pia var lagomt glad när hon kom hem! Hihi, men vi var rädd. Vi har bråkat, sagt att vi hatar varandra, men vi har också stått bakom varandra när saker har hänt som är jobbigt. Vi har kunnat prata med varandra, bevarat hemligheter och hållt undan sanningar för andra tillsammans. Vi har alltid haft varandra och jag vet att det alltid kommer att vara så! Jag kommer ihåg att du alltid ville vara med mig när jag och mina vänner skulle ha filmkvällar osv, jag sa nästan alltid nej, men jag fick dåligt samvete och lät dig vara med.

Jag kommer alltid att älska dig! Ibland har man jobbiga stunder och livet är inte som du vill att det ska vara, men du vet att det ordnar sig, jag vet att det ordnar sig. Vi har varandra!


Du kommer alltid att vara min första lillasyster


 


?!?

Av Louise Emretsson - 3 februari 2012 17:54

`Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, därför släpper jag det lika fort.

idag var jag på cul med Annelie, det var skönt att ha lite genomgång inför provet som ska vara om en vecka (fyra dagar för tidigt än va det var bestämt!)  men det är bara bita ihop och plugga röven av sig. Annars har jag inte gjort så mycket idag, jag och Annelie hade planerat att åka iväg på spa imorgon, men jag har inte fått in mina pengar än :c, jag måste ringa på måndag och fråga varför jag inte har fått dom... Förhoppningsvis så får jag dom. I natt var det mest bara flok in my head, jag funderade och ville helst inte göra det, blev liksom lite mycket. Men det försvann, i alla fall för stunden. Jag är fett glad att vi ska flytta! :D kunde inte komma på någon bättre tid en denna, nu när det är mörkt och kallt. En bra och härlig överaskning <3 imorgon så fyller min kära kusin 15 år, så då ska jag dit och säga grattis, dricka lite kaffe och snacka lite skit tänkte jag :)

Jag märker att tiden går fort, min lilla söt pluppis har blivit tonåring :o, hon ska ju vara liten!! 


Dagen i sig har varit lugn, jag har haft riktigt roligt och jag har inte skrattat så mycket på länge, nu ska jag vara barnvakt åt Jimmy och Annelie. Dom ska ha lite egen tid och mysa med kina mat och bio.!


 

dagen i lite små bilder :)

      

             




Av Louise Emretsson - 2 februari 2012 23:15

Jag måste bara berätta lite mer om helgen, mest för att den var så himla bra :) Jag var ju med Joel och Patrik, först hos mig på fredag, då snackade vi mest och åt mat, sen drog vi hem till Patrik på lördagen. Jag och Joel blev bjuden på fiskwok och vit choklad kaka, och så jädrans gott som det var trodde jag verkligen inte att det skulle vara, det är verkligen något som jag kommer att laga till hemma! (den dagen jag lär mig att laga mat). Vi dansade också, efter mycket tango och andra härliga danser så bestämde Patrik och Joel sig för att spela gitarr och sjunga, jag kröp ner i soffan och myste, klockan var fyra på morgonen, men jag var egentligen inte trött. Jag var bara lycklig över hur bra helgen hade blivit, hade alla helger varit så, då hade jag varit genom lycklig!


 



Jag har varit arg och ledsen på många runt omkring mig. Men om jag ska vara ärlig så har jag släppt taget om hur andra beter sig mot mig, jag har slutat tagit åt mig, jag är inte arg eller ledsen längre. Inte idag, och jag hoppas att jag har samma känsla imorgon. 


nu kommer det lite bilder med folk jag har varit med i veckan! 


 

kusin Cecilia som jag sov hos, här ska vi äta lite mat, vi var fett hungrig! Hon hade varit hos frisören i tre timmar! :o och jag hade tränat ;D 


Martin var jag med på måndagen och tisdagen, det här är en gammal (men charmig bild) på Martin när han pluggar hos mig (y)


Idag på elvan med Joel innan vi tog bussen och grattade Annelie för att hon har fått körkortet!!! 

Av Louise Emretsson - 2 februari 2012 15:46

Jag har verkligen inte bloggat på suuper länge! men bättre sent än aldrig ;) i helgen så var jag med Joel och Patrik, först hemma hos mig en natt sen i Ljusdal den andra natten, vi snackade, Patrik spelade gitarr (y) och Joel sjöng. På söndagen så drog jag till Hudik och sov hos Cecilia och på måndagen så var jag hos Martin, sen på tisdagen sov jag i Hudik igen! Så jag har åkt runt som en boll överallt den här veckan, men det har varit skönt :) imorgon har jag naturkunskap och sen är det HELG! Jag måste berätta en väldigt bra nyhet.. VI SKA FLYTTA! Till en väldigt fin prästgård, det är nio rum och kök, två toaletter och mitt rum kommer att bli mega fint. Jag ska ha en "walking closet" snacka nice, det har jag alltid önskat mig och nu ska jag äntligen få det.


  

Presentation


Via Doloroa!

Fråga mig

29 besvarade frågor

Omröstning

Tycker du att det är bra att människor som Snowden avslöjar statshemligheter?
 Ibland är det rätt
 Ja, alla har rätt att veta sanningen
 Nej, det försätter landet i fara
 Vet inte

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Veckans bild!

         


Ovido - Quiz & Flashcards